Konspekt zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących przeprowadzonych w grupie 3-4 -latków
w Punkcie Przedszkolnym w Cichym.
Temat : Czarna Krowa w kropki bordo.
Cel ogólny :
-zapoznanie dzieci z pochodzeniem i właściwościami mleka.
Cele szczegółowe:
Dziecko :
-wie ,jakie korzyści ma człowiek z hodowli krów
-nazywa produkty mleczne
-rozumie znaczenie dla zdrowia spożywania produktów mlecznych
-odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza
-rozumie określenia: nad, pod, obok
Metody:
-słowna –wiersz ,rozmowa
-zabawy dydaktyczne
-aktywizujące –pajęczynka, burza mózgów, dobieranki promyczkowe ,puzzle .
Formy:
-indywidualna jednolita
-zbiorowa jednolita
Pomoce:
-wiersz „Jak kotek zwierzęta częstował H. Bechlerowej, obrazek krowy, promyczki ,małe chmurki, małe obrazki produktów spożywczych, sylwety krów smutnej i wesołej .
Przebieg:
1.Powitanie-zabawa ruchowa ze śpiewem „Witam Cię”
2.Zapoznanie z treścią wiersza –nauczyciel czyta wiersz „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował”-
3.”Burza mózgów” -co nam daje krowa? Co można zrobić z mleka?
4.Dobieranka promyczkowa.
Na dywanie leży obrazek krowy ,promyczki i małe chmurki. Zadaniem dzieci jest wybieranie spośród obrazków różnych produktów spożywczych tylko tych, które przedstawiają produkty zrobione z mleka i wklejają w puste chmurki.
5.Zabawa ruchowa –krowa. Dzieci biegają po sali -na sygnał stają w rozkroku .
6.Krowa-układanie obrazka z puzzli.
7.Podsumowanie.Ewaluacja. Przypomnienie „Co nam daje krowa? Co mamy z mleka?
Na dywanie leżą sylwety krów- wesołej i smutnej .Dzieci ,którym zajęcia podobały się stają przy krowie wesołej, a którym nie podobały się przy smutnej .
Wszystkie dzieci otrzymują jogurt –degustacja.