Konspekt zajęć zintegrowanych – klasa II
Opracowała: mgr Małgorzata Bokuniewicz
Krąg tematyczny: To już potrafimy!
Temat dnia: Wysyłamy listy
Cele operacyjne:
§ umie rozróżniać rodzaje listów i przesyłek;
§ potrafi uważnie słuchać treści wiersza;
§ zna budowę listu;
§ potrafi przedstawić drogę listu od nadawcy do adresata;
§ nadaje tytuły ilustracjom historyjki obrazkowej;
§ umie poprawnie zaadresować kopertę, wskazuje adresata i nadawcę;
§ projektuje znaczek pocztowy;
§ rozwiązuje i układa zadania tekstowe.
Metody pracy: pokaz, pogadanka, praca z tekstem,
Formy pracy: zbiorowa , indywidualna jednolita i zróżnicowana,
Środki dydaktyczne: kartka z napisem: Droga listu, historyjka obrazkowa, słownictwo pomocnicze: adresat, nadawca, różnego rodzaju listy, pocztówki, znaczki, duża koperta, naklejki, zadania tekstowe, ilustracje do zadań, wiersz „ Kot czy kod”, małe koperty dla uczniów, papier kolorowy.
Przebieg zajęć
1. Wprowadzenie do tematu.
Rozwiązanie krzyżówki: „Droga listu”.
2. Przypomnienie budowy listu i zasad pisowni wielką literą niektórych wyrazów i zwrotów grzecznościowych.
Zapisanie na tablicy wyrazów pisanych wielką literą ze względów grzecznościowych.
3. Zapoznanie uczniów z różnymi rodzajami listów – prywatnymi, urzędowymi, poleconymi
Uczniowie segregują i układają różne rodzaje przesyłek listowych – odczytywanie adresatów i nadawców
4. Słuchanie wiersza H. Szayerowej „Kot czy kod” – omówienie treści wiersza
5. Ustne opowiadanie o drodze listu na podstawie ilustracji zamieszczonych na tablicy i słownictwa pomocniczego.
§ piszemy list;
§ adresujemy kopertę;
§ naklejamy znaczek;
§ wrzucamy do skrzynki pocztowej;
§ listonosz przynosi list do adresata.
6. Przypomnienie pisowni skrótów:
ulica- ul.
mieszkanie- m.
7. Zabawa „Szukaj ukrytego listu”
Na wzór zabawy „ciepło-zimno”. Wybrane dziecko – listonosz – wychodzi z sali, pozostałe dzieci chowają list. Zadaniem listonosza jest odnaleźenie listu.
8. Adresowanie kopert
Zawieszenie dużej koperty na tablicy. Naklejanie napisów we właściwym miejscu, znaczka. 
 Uczniowie samodzielnie adresują koperty (wielka litera w imionach, nazwiskach, nazwach ulic i miejscowości, ustalenie miejsca adresata i nadawcy na kopercie).
9. Rozwiązywanie zadań tekstowych:
Rozwiązywanie zadań tekstowych związanych z wysyłaniem listów i paczek, układanie treści zadania dla wybranego działania.
10. Uczniowie projektują znaczek pocztowy i naklejają na swoje koperty
Uczniowie projektują znaczek pocztowy na przygotowanych kartonikach i naklejają na swoje koperty.
11. Podsumowanie zajęć:
· Rozmowa na temat: „Dlaczego ludzie pisą listy?”
· Czego nauczyliśmy się na dzisiejszych zajęciach?
- Praca domowa (zróżnicowana)
 
Napisz krótki list, zaadresuj pocztówkę lub kartkę.
Konspekt zajęć zintegrowanych – klasa II
Opracowała: mgr Małgorzata Bokuniewicz
Krąg tematyczny: To już potrafimy!
Temat dnia: Wysyłamy listy
Cele operacyjne:
§ umie rozróżniać rodzaje listów i przesyłek;
§ potrafi uważnie słuchać treści wiersza;
§ zna budowę listu;
§ potrafi przedstawić drogę listu od nadawcy do adresata;
§ nadaje tytuły ilustracjom historyjki obrazkowej;
§ umie poprawnie zaadresować kopertę, wskazuje adresata i nadawcę;
§ projektuje znaczek pocztowy;
§ rozwiązuje i układa zadania tekstowe.
Metody pracy: pokaz, pogadanka, praca z tekstem,
Formy pracy: zbiorowa , indywidualna jednolita i zróżnicowana,
Środki dydaktyczne: kartka z napisem: Droga listu, historyjka obrazkowa, słownictwo pomocnicze: adresat, nadawca, różnego rodzaju listy, pocztówki, znaczki, duża koperta, naklejki, zadania tekstowe, ilustracje do zadań, wiersz „ Kot czy kod”, małe koperty dla uczniów, papier kolorowy.
Przebieg zajęć
1. Wprowadzenie do tematu.
Rozwiązanie krzyżówki: „Droga listu”.
2. Przypomnienie budowy listu i zasad pisowni wielką literą niektórych wyrazów i zwrotów grzecznościowych.
Zapisanie na tablicy wyrazów pisanych wielką literą ze względów grzecznościowych.
3. Zapoznanie uczniów z różnymi rodzajami listów – prywatnymi, urzędowymi, poleconymi
Uczniowie segregują i układają różne rodzaje przesyłek listowych – odczytywanie adresatów i nadawców
4. Słuchanie wiersza H. Szayerowej „Kot czy kod” – omówienie treści wiersza
5. Ustne opowiadanie o drodze listu na podstawie ilustracji zamieszczonych na tablicy i słownictwa pomocniczego.
§ piszemy list;
§ adresujemy kopertę;
§ naklejamy znaczek;
§ wrzucamy do skrzynki pocztowej;
§ listonosz przynosi list do adresata.
6. Przypomnienie pisowni skrótów:
ulica- ul.
mieszkanie- m.
7. Zabawa „Szukaj ukrytego listu”
Na wzór zabawy „ciepło-zimno”. Wybrane dziecko – listonosz – wychodzi z sali, pozostałe dzieci chowają list. Zadaniem listonosza jest odnaleźenie listu.
8. Adresowanie kopert
Zawieszenie dużej koperty na tablicy. Naklejanie napisów we właściwym miejscu, znaczka. 
 Uczniowie samodzielnie adresują koperty (wielka litera w imionach, nazwiskach, nazwach ulic i miejscowości, ustalenie miejsca adresata i nadawcy na kopercie).
9. Rozwiązywanie zadań tekstowych:
Rozwiązywanie zadań tekstowych związanych z wysyłaniem listów i paczek, układanie treści zadania dla wybranego działania.
10. Uczniowie projektują znaczek pocztowy i naklejają na swoje koperty
Uczniowie projektują znaczek pocztowy na przygotowanych kartonikach i naklejają na swoje koperty.
11. Podsumowanie zajęć:
· Rozmowa na temat: „Dlaczego ludzie pisą listy?”
· Czego nauczyliśmy się na dzisiejszych zajęciach?
- Praca domowa (zróżnicowana)
 
Napisz krótki list, zaadresuj pocztówkę lub kartkę.
                    
        
        
        
    