Konspekt zajęć zintegrowanych w klasie I
Szkoła Podstawowa im. Ignacego Krasickiego w Świętajnie
Opracowała: mgr Janina Szemis
Temat: W krainie baśni i bajek.
Cele:
- uczeń śpiewa piosenkę „magiczne miejsce”;
- wyodrębnia postać główna i postacie drugoplanowe w bajkach;
- ocenia postępowanie bohaterów;
- ustala kolejność zdarzeń na podstawie ilustracji;
- wiąże treść z ilustracjami;
- bawi się w teatr;
- efektywnie i zgodnie bawi się w teatr;
- odróżnia dobro od zła;
- wykonuje obliczenia w zakresie 10.
Metody:
- rozmowa,
- opowiadanie,
- pokaz
- praktyczne działanie, drama.
Formy:
- indywidualna,
- zbiorowa,
- grupowa jednolita i zróżnicowana.
Środki dydaktyczne:
- płyta CD, ilustracje,, karty pracy indywidualnej, rozsypanka sylabowa, tytuły wydarzeń.
Przebieg zajęć:
- Śpiewanie piosenki „Magiczne miejsce”. Wchodzą uczniowie trzymając na ręce pacynkę. Pozostali uczniowie odgadują z jakich bajek pochodzą postacie.
- Skojarzenia- odgadywanie postaci występujących w bajce- praca zbiorowa.
- Chrzestna, dynia, wróżka, różdżka
- Leniwe, siostry, kapryśne, brzydkie
- Pracowita ,bal, pantofelek, Kopciuszek
- Zamek, korona, królewicz, bal
- Zła, lubi, zazdrosna, macocha, zła
3.Układanie ilustracji w odpowiedniej kolejności. Dopasowanie postaci.
1)Dworzanin zakłada Kopciuszkowi pantofelek.
2)Rodzina Kopciuszka jedzie na bal.
3)Kopciuszek tańczy z królewiczem.
4)Królewicz poślubia Kopciuszka.
5)Matka chrzestna wyprawia Kopciuszka na bal.
6)Kopciuszek gubi pantofelek.
4. Rozwiązywanie krzyżówki, omówienie trudności ortograficznej w słowie „WRÓŻKA”, odczytanie morału.
Sierotka nigdy nie narzekała na swój los. Znalazł się ktoś, kto odmienił los Kopciuszka.
Kto to był dowiemy się po rozwiązaniu krzyżówki.
- Był nim szczur. ( WOŹNICA)
- Dokuczały kopciuszkowi (SIOSTRY)
- Sprawował władze w królestwie (KRÓL)
- Syn króla to królewicz lub …. ( KSIĄŻE)
- Kopciuszek pojechał nią na bal ( KARETA)
- Przybrana matka Kopciuszka ( MACOCHA)
Hasło : WRÓŻKA
5.Odczytanie morału. Skresl co druga sylabę, odczytaj zdanie i zapisz je.
Do la broć ma i Sa pra Re co be wi Or tość ka Ko ko pciu Si szka ła zos za ta pa ły ty na ka gro gra dzo be ne.
6.Kalambury – dzieci siadają w kole, słuchają walca. Gdy cichnie muzyka, uczeń losuje kartkę z hasłem i opisuje je za pomocą słów i gestów, pozostali uczniowie odgadują.
Hasła: KRÓLEWICZ, KOPCIUSZEK, KARETA, ZAMEK, SIOSTRY, MYSZ, DYNIA WRÓŻKA
7.Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 – układanie puzzli matematycznych, praca w grupach. Każda grupa otrzymuje inną ilustrację.
8.Praca plastyczna z wykorzystaniem ułożonych puzzli. Należy domalować brakujące części tak, aby powstał duży
obrazek
9.Ewaluacja – uczennica przebrana za wróżkę rozdaje dzieciom dary ( jabłuszka z wypisanymi pozytywnymi cechami charakteru):
SKROMNOŚĆ , PRACOWITOŚĆ, ŁAGODNOŚĆ, SZLACHETNOŚĆ, DOBROĆ UCZCIWOŚĆ, MĄDROŚĆ, ODWAGA, MIŁOŚĆ WRAŻLIWOŚĆ, SERDECZNOŚĆ, WYTRWAŁOŚĆ, RADOŚĆ, UPRZEJMOŚĆ , KOLEŻEŃSKOŚĆ.