Konspekt zajęć z kinezjologii edukacyjno-wychowawczej w przedszkolu
Nauczyciele :mgr Krystyna Seredzińska, mgr Jolanta Sieńko, mgr Marta Dębowska, mgr Celina Kalejta
Szkoła Podstawowa im. Ignacego Krasickiego w Świętajnie
Grupa: 3-4-5-6 latki
Temat: Wiosenne zabawy muzyczno-ruchowe.
Cele:
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej;
- kształtowanie umiejętności społecznych;
- wdrażanie do zgodnej zabawy.
Metody:
- aktywizujące
Formy:
- praca w grupach
Przebieg zajęć:
- Przywitanie się ( zabawa „Iskierka przyjaźni”)
- Przy sprzyjającej pogodzie (słonecznej) wyjście na plac zabaw:
- Naświetlanie- przy zamkniętych oczach kierujemy powieki w kierunku słońca, uaktywnienie światłoczułych komórek oka. Dzieci opowiadają o widzianych pod powiekami obrazach.
3.Ćwiczenia przy muzyce rozluźniająco-relaksującej:
- Zabawa „Ziarenko”- leżymy na boku, nogi zgięte w kolanach (pozycja zamknięta)- zwracamy uwagę na prawidłowy oddech;
- Masaż pleców i karku (w parach);
- Wymachy krzyżowe;
- Kołysanie.
4.Ćwiczenia akomodacji:
- Rysowanie nosem sylwetki twarzy osoby stojącej naprzeciwko;
- Odbijanie baloników kolejnymi palcami;
- Patrzenie przez dziurkę np. od klucza;
5.Ćwiczenia ruchowe:
- Kreślenie leniwych ósemek- głośne liczenie od końca do początku;
- Maszerowanie po linii koła- przy każdym kroku mruganie oczami;
- Ruchy naprzemienne.
6.Zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową – „Wirujące listki” – dzieci poruszają się w rytm muzyki.