Konspekt zajęć przeprowadzonych w grupie 3-4 latków w Publicznym Punkcie Przedszkolnym w Cichym.
Temat: Tęczowa kraina.
Cele ogólne:
Zapoznanie ze zjawiskiem atmosferycznym jakim jest tęcza
Rozwijanie poczucia rytmu
Zapoznanie z kolorami
Cele operacyjne:
Dziecko potrafi nazwać kolory
Wie jak wygląda tęcza
Metody:
Zabawowa
Naśladowcza
Zadań stawianych dziecku
Formy:
Zbiorowa
Indywidualna
Środki dydaktyczne:
Kolorowe kartki,wiersz M.Konopnickiej „Tęcza”, chusta animacyjna,nagranie piosenki”Tęcza”
Przebieg:
1.„Poznaj swój kolor „-zabawa bieżna. Prowadzący wyznacza na podłodze dwie oddalone o kilka kroków linie równoległe. Na jednej ułożone krążki , na drugiej linii stają dzieci ustawione według kolorów szarf. Nauczyciel, stojac naprzeciwko dzieci, ale poza linią krążków trzyma w ręce chorągiewkę. Który kolor pokaże-odpowiedni rząd biegnie do linii naprzeciwko, okrąża swój krążek i wraca na miejsce.
2. Słuchanie wiersza M.Konopnickiej „Tęcza”. Dzieci oglądają ilustrację tęczy , n-l czyta wiersz.
3.Rozmowa na podstawie treści wiersza:
Gdzie można zobaczyć tęczę?
Jak wygląda tęcza?
Jakie to kolory?
Kiedy powstała tęcza?
4.”Tęcza”-zabawa z chustą animacyjną.
Nauczyciel rozkłada na podłodze chustę animacyjną.
Dzieci stoją dookoła chusty i na sygnał :dany kolor, dzieci biegną na wskazany kolor.
5.”Tęcza nad łąką”- słuchanie piosenki i zabawa taneczna z kolorowymi chustkami.
6.Kontur tęczy –kolorowanie obrazka.
7”.Wstążki na wietrze” -zabawa ruchowa ze wstążkami z wymachami ramion.
Ewaluacja:
Na dywanie leżą lizaki na których są przyklejone naklejki z buzią uśmiechniętą lub smutną. Dzieci wybierają jedną , z którą utożsamiają swoje odczucia.
Opracowanie i prowadzenie Celina Kalejta
                    
        
        
        
    