GRUPA 0A
Drodzy Rodzice i Dzieci.
Dziękuję Wam za kolejny wspólny tydzień zdalnej nauki. Jak zwykle spisaliście się na medal. Dziękuję za systematyczną pracę w kartach pracy sześciolatka oraz za realizację dodatkowych zadań.
Przed nami ostatnie dwa tygodnie, więc życzę wytrwałości, cierpliwości i liczę na miłą i aktywną współpracę. W tym tygodniu będziemy realizować tematykę bardzo bliską Wam i dzieciom: ZWIERZĘTA NA WSI I W DOMU.
Poniedziałek 15.06.2020
TEMAT: Co słychać w gospodarstwie?
1.Obejrzyj film edukacyjny „U dziadka Lulka na wsi” https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q. Po obejrzeniu filmu odpowiedz rodzicom na pytania:
- Co to jest farma?
- Jak inaczej nazwiesz farmę? /gospodarstwo, wiejskie podwórko/
- Jakie zwierzęta hodował dziadek Lulek na farmie? /kot, krowa, pies, kura, kogut, kaczka, koń, byk, gęś, świnia, koza/
- Kto to jest rolnik? /osoba, która uprawia ziemię/
- Jak myślisz, czy praca rolnika jest ważna?
Podziel nazwy zwierząt na sylaby i głoski.
2. Wysłuchaj wierszyków o zwierzętach z wiejskiego podwórka podczas filmu.
3. Spróbuj rozpoznać odgłosy zwierząt pojawiających się w czasie filmu.
4. Zilustruj ruchem i głosem zwierzęta występujące w piosence ,,Dziwne rozmowy”.
W chlewiku mieszka świnka
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosą jej jedzenie
to ona: kwi, kwi, kwi!
Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: dzień dobry,
a ona: kwa, kwa, kwa!
Na drzewie siedzi wrona,
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: jak się miewasz?
to ona: kra, kra, kra!
Przed budą trzy szczeniaczki
podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię: cicho pieski,
a one: hau, hau, hau!
https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ
5. Rozpoznaj zwierzęta i połącz je z ich cieniami. Określ ilość głosek kolorując odpowiednią liczbę okienek.
https://drive.google.com/file/d/1PHbx-TZfupmNXozdDeYZPAQ1R70QmL39/view?usp=sharing
6. Uważnie obejrzyj film edukacyjny dla dzieci ,, Bajka o pszczołach”.
https://www.youtube.com/watch?v=r65R8crNjig
Odpowiedz na pytania:
- Co robią pożytecznego pszczoły?
- Gdzie zanoszą nektar?
- Gdzie powstaje miód?
- Co to jest pasieka?
- Dlaczego jemy miód?
7. ,,Pszczoła” z plasteliny. Jak ją zrobić? – krok po kroku zobaczysz na filmiku. Miłej zabawy!
8. Wykonaj zadania w kartach pracy /„Dzieciaki w akcji”- cześć 4, str. 66 – 67/.
Ustal prawidłową kolejność obrazków historyjek obrazkowych ,,Od ziarenka do bochenka” oraz ,,Skąd się bierze miód?”. Spróbuj opowiedzieć wybraną historię.
Wtorek 16.06.2020
TEMAT: Literkowa farma.
1. Poruszaj się przy muzyce z Pipi Pończoszanką. Zaproś do wspólnych ćwiczeń swoich bliskich.
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
2. Obejrzyj film edukacyjny ,,Gdzie ja mieszkam? i posłuchaj nazw pomieszczeń dla zwierząt gospodarskich /kurnik, stajnia, chlewik, zagroda – owczarnia, obora, buda/.
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
Czy potrafisz już powiedzieć, gdzie mieszkają niektóre zwierzęta gospodarskie? Myślę, że tak!
3. Pomóż tacie odnaleźć drogę do swojej rodziny, a dowiesz się, jak nazywają się jej członkowie. Pogrupuj zwierzęta i policz je.
https://drive.google.com/file/d/1YDNcCwJVUg2plwsYkTiLVf4T4DqtNTvQ/view?usp=sharing
4. Zaśpiewaj i zilustruj ruchem piosenkę ,,Dziwne rozmowy”, którą poznałeś wczoraj.
https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ
5. Wykonaj zadania w kartach pracy /„Dzieciaki w akcji”- cześć 4, str. 68 – 69/.
Utrwal litery i pokoloruj je. Narys w ramkach zwierzę lub przedmiot, które w nazwach mają przynajmniej jedną z podanych liter.
6. Zaproś rodzeństwo lub rodziców do znanej zabawy ruchowej ze śpiewem „Kotek i myszka”.
Utwórzcie koło i wybierzcie kotka oraz myszkę. Pamiętacie, że kotek stara się załapać myszkę, ale pozostali uczestnicy poruszający się w kole utrudniają mu to, zagradzając drogę i przepuszczając tylko myszkę. Zabawę powtarzamy i wybiera inną parę uczestników.
https://www.youtube.com/watch?v=_qoy8Ioh0I8
7. Wykonaj kotka z papierowego talerzyka według propozycji zamieszczonej na filmiku albo według własnego pomysłu.
https://www.youtube.com/watch?v=QFAcTP79wIk
8. Jeśli masz ochotę, wykonaj dodatkowe zadanie:
Policz figury i pokoloruj obrazek.
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/FIGURY4.jpg
https://wordwall.net/pl/resource/2034956/figury
https://wordwall.net/pl/resource/955442/figury-geometryczne
Środa 17.06.2020
TEMAT: Bez zwierząt świat byłby smutny.
1. Zapraszamy na ruch i zabawę z Pipi Pończoszanką oraz jej gościem Myszką Minnie.
https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M
2. Obejrzyj z uwagą film „Zwierzęta na wsi” cz.2, a dowiesz się, jakie korzyści otrzymujemy z hodowli zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4
3. Wykonaj zadania, które pojawiają się pod koniec filmu.
4. Rozwiąż zagadkę:
Kiedy w oborze,
Do syta się nie naje,
Wtedy głośno ryczy,
I mleka nie daje. /krowa/
Odpowiedz na pytania:
- Czy wiesz, co daje nam krowa? /mleko, mięso/
- Czy znasz jakieś produkty, które powstają z mleka? /ser, twarożek, jogurt, śmietana, kefir, masło/
- Popatrz na poniżej zamieszczoną planszę i zastanów się, jak nazwiemy właśnie te produkty spożywcze /przetwory mleczne – nabiał/
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJ%C4%84-ZWIERZ%C4%98TA-KROWA.pdf
5. Pokoloruj krowę i produkty, które mamy od niej.
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy…-karty-pracy3.jpg
6. Rozpoznaj po smaku.
Poproś rodzica, aby zasłonił Twoje oczy i podał do degustacji wybrane produkty spożywcze zrobione z mleka /twarożek, jogurt, kefir/. Spróbuj rozpoznać poszczególne produkty wykorzystując zmysł smaku. A może opiszesz, jaki smak czujesz? słodki, słony czy kwaśny. Później możecie się zamienić rolami!
Dobra zabawa gwarantowana!
7. Zatańcz i naśladuj ruchy razem ze ,,Śpiewającymi Brzdącami”.
https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM
8. Wykonaj zadania w kartach pracy /„Dzieciaki w akcji”- cześć 4, str. 70 – 71.
- Uporządkuj kolejność obrazków w historyjce obrazkowej.
- Otocz pętlą produkty powstałe z mleka.
- Naucz się rymowanki ,,Trzy kurki” na pamięć modulując odpowiednio głosem, zgodnie z poleceniem rodzica np. :
- Mów szeptem, jakbyś opowiadał komuś tajemnicę.
- Mów bardzo wystraszonym głosem, jakbyś się bał jakiegoś potwora.
Na koniec powtarzaj wierszyk, rysując jednocześnie szlaczek.
9. Poćwicz przeliczanie oraz posługiwanie się znakami matematycznymi: >, < , =. Zadania znajdują się w kartach pracy /„Dzieciaki w akcji”- cześć 4, str. 72– 73/.
Czwartek 18.06.2020
TEMAT: Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim.
- Obejrzyj film „Bajka o zwierzętach w gospodarstwie” https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA
- Podziel na sylaby i rozpoznaj litery.
Podziel nazwy zwierząt na sylaby. Pod obrazkiem narysuj tyle kresek z ilu sylab składa się nazwa zwierzęcia.
https://drive.google.com/file/d/1bXWn2RwmlZ9Mt1O73xEVtzdS9GkB9RR_/view?usp=sharing
Zamaluj te litery, które są potrzebne do napisania podanego wyrazu w ramce. Spróbuj przeczytać ten wyraz albo nazwij litery.
https://drive.google.com/file/d/1ETCyTeoZKNoZudtox9PrtkVc2QuqHvs_/view?usp=sharing
- Zabawy na porównywanie liczebności zbiorów.
https://www.youtube.com/watch?v=yWpSenPpxnQ
https://wordwall.net/pl/resource/1241787/zbiory-i-liczby
https://wordwall.net/pl/resource/1030708/utw%C3%B3rz-zbiory-zwierz%C4%85t-i-ro%C5%9Blin
- Zwierzęta na wsi część I – rozwiąż zagadki i zadania rozwijające spostrzegawczość https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
- Jeśli masz swoje gospodarstwo, to policz swoje zwierzęta – wyślij mi ich zdjęcia i liczbę. (możesz też odwiedzić dziadka, babcię, ciocię, wujka i policzyć ich zwierzęta)
Piątek 19.06.2020
TEMAT: Zwierzęta wokół nas.
- Prawda czy fałsz? – zabawa podsumowująca wiedzę zdobytą podczas mijającego tygodnia.
Propozycje zdań:
Rolnik to osoba, która pracuje w cyrku.
Rolnik musi znać się na uprawie roślin.
Obora to budynek gospodarstwa wiejskiego, w którym mieszkają krowy.
Kaczki mieszkają w kurniku.
Młode psa to szczenię.
Twarożek robi się z mleka.
Mleko jest sterylizowane w lodziarni.
Kura znosi jajka.
Świnia jest wszystkożerna.
Kury mają pazury.
Piekarz produkuje żółty ser.
- Zagadki z zagrody – zabawa dydaktyczna doskonaląca kompetencje słownikowe.
Rodzic zadaje zagadki dotyczące zwierząt gospodarskich i domowych a dziecko próbuje odgadnąć rozwiązanie.
Przykładowe zagadki:
– dobre ma zwyczaje, ludziom mleko daje (krowa);
– w nocnej ciszy łowi myszy (kot);
– ma długie uszy i futerko puszyste, ze smakiem
chrupie sałaty listek (królik);
– dzięki niej na zimę masz czapkę i szalik, gdy
pojedziesz w góry, ujrzysz ją na hali (owca);
– w akwarium pływa, mówią, że to … (ryba);
– zakrzywionym dziobem skrzeczy niesamowite
rzeczy (papuga);
– o ziarenka prosi, pyszne jajka znosi (kura);
– w przytulnym kurniku, krzyczy: „Kukuryku!”
(kogut);
– gdy wychodzisz z domu, on na ciebie czeka, kiedy
wrócisz znowu, cieszy się i szczeka (pies);
– cztery kopytka, rogi i bródka, zjadła całą kapustę
z ogródka (koza).
- Portret pieska – ćwiczenia słowno-graficzne.
Wykonaj pracę plastyczną techniką dowolną. Możesz skorzystać z filmu „Jak narysować psa – kurs prostego rysowania” https://www.youtube.com/watch?v=Y9m4u6kDlMk lub „Jak narysować psa – rysuj psa z Tadziem” https://www.youtube.com/watch?v=P1xrADSwEtM
- Teraz proszę rodziców, aby przeczytali Wam wiersz pt. "W zagrodzie"
W Zagrodzie
Wstawać wszyscy wstawać, dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci to dobra nowina.
Gospodyni Magda z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu, czasu nie marnuje.
Już czekają kury, kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi, indor i indyczki,
Gospodyni w wiadrach, czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę, głodne wszystkie przecież.
Wypuszcza z obory krowę i barana,
niech na łące trawę skubią już od rana.
Jak to gospodyni dba o swą zagrodę,
zawsze bardzo chętnie pokazać wam mogę.
- Drodzy rodzice zapytajcie Wasze dzieci: Kto jest bohaterem wiersza? Co od rana robi gospodyni Magda? Wymień zwierzęta występujące w wierszu? Proszę Was, aby teraz każde dziecko opisało wygląd dwóch zwierząt, do wyboru:
- Zachęcam Was teraz do wykonania krówki, świnki lub baranka z talerzyka papierowego, Wasze prace powiesimy na gazetce. Miłej zabawy!
- A teraz rymowanka, proszę aby osoba dorosła przeczytała zdania rymowanki a dzieci wykonują czynność, o której mowa w zdaniu.
Powiedz prosię i podrap się po .......nosie
Powiedz koń i wyciągnij do mnie ......... dłoń
Powiedz krowy i dotknij palcem .......głowy
Powiedz króliczki i nadmij .......policzki
Powiedz kaczuszka i dotknij palcem .......brzuszka
Powiedz psy i klaśnij ........ raz dwa trzy
Życzę Wam miłej nauki i zabawy oraz dużo zdrówka!
Pozdrawiam Jolanta Sieńko
GRUPA 0AB
16.06.2020
Topic: Powtórzenie materiału z rozdziału 6 „I want to be an artist”.
- Zagraj z rodzicem w grę Magic eye i przypomnij sobie zawody, które poznaliśmy w rozdziale 6
https://www.youtube.com/watch?v=INy-ezmqMx0
- Zaśpiewaj piosenki o zawodach
https://www.youtube.com/watch?v=wKfrbnRRD-k
https://www.youtube.com/watch?v=DA8DF6VdX3E
https://www.youtube.com/watch?v=r6Oxqyd5qUw
- Zachęcam do wykonania ćwiczeń online
https://wordwall.net/pl/resource/2060181/job
POWODZENIA !!!
19.06.2020
Topic: Delicious food – rozpoznawanie i nazywanie artykułów spożywczych.
- Obejrzyj prezentację i powtórz słownictwo za lektorem https://www.youtube.com/watch?v=y6MM_21MH08
https://www.youtube.com/watch?v=2h-yrqDPKdg
https://www.youtube.com/watch?v=imaj08Qp2f4
- Pośpiewaj rodzicom piosenki o jedzeniu
https://www.youtube.com/watch?v=i_JQwhPKzdI
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
https://www.youtube.com/watch?v=rjwrzBArZjA
- Zachęcam do wykonania ćwiczeń online
https://www.youtube.com/watch?v=zFGF23RbzaQ
https://wordwall.net/pl/resource/1085315/angielski/food-homework
https://wordwall.net/pl/resource/1921663/angielski/new-english-adventure-starter-unit-7-food
https://wordwall.net/pl/resource/2142527/angielski/delicious-food-71-2-bugs-team-starter
POWODZENIA !!