GRUPA 0A

Drodzy Rodzice i Dzieci.

Dziękuję Wam za kolejny wspólny tydzień zdalnej nauki. Jak zwykle spisaliście się na medal. Dziękuję za systematyczną pracę w kartach pracy sześciolatka oraz za realizację dodatkowych zadań.

Przed nami ostatnie dwa tygodnie, więc życzę wytrwałości, cierpliwości i liczę na miłą i aktywną współpracę. W tym tygodniu będziemy realizować tematykę bardzo bliską Wam i dzieciom: ZWIERZĘTA NA WSI I W DOMU.

 

Poniedziałek 15.06.2020

TEMAT: Co słychać w gospodarstwie?

1.Obejrzyj film edukacyjny „U dziadka Lulka na wsi  https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q. Po obejrzeniu filmu odpowiedz rodzicom na pytania:

  • Co to jest farma?
  • Jak inaczej nazwiesz farmę? /gospodarstwo, wiejskie podwórko/
  • Jakie zwierzęta hodował dziadek Lulek na farmie? /kot, krowa, pies, kura, kogut, kaczka, koń, byk, gęś, świnia, koza/
  • Kto to jest rolnik? /osoba, która uprawia ziemię/
  • Jak myślisz, czy praca rolnika jest ważna?

Podziel nazwy zwierząt na sylaby i głoski.

2. Wysłuchaj wierszyków o zwierzętach z wiejskiego podwórka podczas filmu.

 

3. Spróbuj rozpoznać odgłosy zwierząt pojawiających się w czasie filmu.

 

4. Zilustruj ruchem i głosem zwierzęta występujące w piosence ,,Dziwne rozmowy”.

 W chlewiku mieszka świnka
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosą jej jedzenie
to ona: kwi, kwi, kwi!

Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: dzień dobry,
a ona: kwa, kwa, kwa!

Na drzewie siedzi wrona,
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: jak się miewasz?
to ona: kra, kra, kra!

Przed budą trzy szczeniaczki
podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię: cicho pieski,
a one: hau, hau, hau!

https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

 

5. Rozpoznaj zwierzęta i połącz je z ich cieniami. Określ ilość głosek kolorując odpowiednią liczbę okienek.

https://drive.google.com/file/d/1PHbx-TZfupmNXozdDeYZPAQ1R70QmL39/view?usp=sharing

 

6. Uważnie obejrzyj film edukacyjny dla dzieci ,, Bajka o pszczołach”.

 https://www.youtube.com/watch?v=r65R8crNjig

 Odpowiedz na pytania:

  • Co robią pożytecznego pszczoły?
  • Gdzie zanoszą nektar?
  • Gdzie powstaje miód?
  • Co to jest pasieka?
  • Dlaczego jemy miód?

 7. ,,Pszczoła” z plasteliny. Jak ją zrobić? – krok po kroku zobaczysz na filmiku. Miłej zabawy!

https://youtu.be/ODdR74NIq6Y

 

8. Wykonaj zadania w kartach pracy /„Dzieciaki w akcji”- cześć 4, str. 66 – 67/.

Ustal prawidłową kolejność obrazków historyjek obrazkowych ,,Od ziarenka do bochenka”  oraz ,,Skąd się bierze miód?”. Spróbuj opowiedzieć wybraną historię.

 

 

 

 

 

 

 

 Wtorek 16.06.2020

TEMAT: Literkowa farma.

 

1. Poruszaj się przy muzyce z Pipi Pończoszanką. Zaproś do wspólnych ćwiczeń swoich bliskich.

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

2. Obejrzyj film edukacyjny ,,Gdzie ja mieszkam? i posłuchaj nazw pomieszczeń dla zwierząt gospodarskich /kurnik, stajnia, chlewik, zagroda – owczarnia, obora, buda/.

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

Czy potrafisz już powiedzieć, gdzie mieszkają niektóre zwierzęta gospodarskie? Myślę, że tak!

 

3. Pomóż tacie odnaleźć drogę do swojej rodziny, a dowiesz się, jak nazywają się jej członkowie. Pogrupuj zwierzęta i policz je.

https://drive.google.com/file/d/1YDNcCwJVUg2plwsYkTiLVf4T4DqtNTvQ/view?usp=sharing

 

4. Zaśpiewaj i zilustruj ruchem piosenkę ,,Dziwne rozmowy”, którą poznałeś wczoraj.

https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

 

5. Wykonaj zadania w kartach pracy /„Dzieciaki w akcji”- cześć 4, str. 68 – 69/.

 Utrwal litery i pokoloruj je. Narys w ramkach zwierzę lub przedmiot, które w nazwach mają przynajmniej jedną z podanych liter.

 

6. Zaproś rodzeństwo lub rodziców do znanej zabawy ruchowej ze śpiewem „Kotek i myszka”.

 Utwórzcie koło i wybierzcie kotka oraz myszkę. Pamiętacie, że kotek stara się załapać myszkę, ale pozostali uczestnicy poruszający się w kole utrudniają mu to, zagradza­jąc drogę  i przepuszczając tylko myszkę. Zabawę powtarzamy i wybiera inną parę uczestników.

https://www.youtube.com/watch?v=_qoy8Ioh0I8

 

7. Wykonaj kotka z papierowego talerzyka według propozycji zamieszczonej na filmiku albo według własnego pomysłu.

https://www.youtube.com/watch?v=QFAcTP79wIk

 

 8. Jeśli masz ochotę, wykonaj dodatkowe zadanie:

Policz figury i pokoloruj obrazek.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/FIGURY4.jpg

https://wordwall.net/pl/resource/2034956/figury

https://wordwall.net/pl/resource/955442/figury-geometryczne

 

Środa 17.06.2020

TEMAT: Bez zwierząt świat byłby smutny.


1. Zapraszamy na ruch i zabawę z Pipi Pończoszanką oraz jej gościem Myszką Minnie.

https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

 

2. Obejrzyj z uwagą film „Zwierzęta na wsi” cz.2, a dowiesz się, jakie korzyści otrzymujemy z hodowli zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

3. Wykonaj zadania, które pojawiają się pod koniec filmu.

4. Rozwiąż zagadkę:

 

Kiedy w oborze,

Do syta się nie naje,

Wtedy głośno ryczy,

I mleka nie daje.         /krowa/

 

Odpowiedz na pytania:

  • Czy wiesz, co daje nam krowa? /mleko, mięso/
  • Czy znasz jakieś produkty, które powstają z mleka? /ser, twarożek, jogurt, śmietana, kefir, masło/
  • Popatrz na poniżej zamieszczoną planszę i zastanów się, jak nazwiemy właśnie te produkty spożywcze /przetwory mleczne – nabiał/

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJ%C4%84-ZWIERZ%C4%98TA-KROWA.pdf

5. Pokoloruj krowę i produkty, które mamy od niej.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy…-karty-pracy3.jpg 

6. Rozpoznaj po smaku.

Poproś rodzica, aby zasłonił Twoje oczy i podał do degustacji wybrane produkty spożywcze zrobione z mleka /twarożek, jogurt, kefir/. Spróbuj rozpoznać poszczególne produkty wykorzystując zmysł smaku. A może opiszesz, jaki smak czujesz? słodki, słony czy kwaśny. Później możecie się zamienić rolami!

Dobra zabawa gwarantowana!

 

 7. Zatańcz i naśladuj ruchy razem ze ,,Śpiewającymi Brzdącami”.

https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM

 

 8. Wykonaj zadania w kartach pracy /„Dzieciaki w akcji”- cześć 4, str. 70 – 71.

  •  Uporządkuj kolejność obrazków w historyjce obrazkowej.
  • Otocz pętlą produkty powstałe z mleka.
  • Naucz się rymowanki ,,Trzy kurki” na pamięć modulując odpowiednio głosem, zgodnie           z poleceniem rodzica np. :
  • Mów szeptem, jakbyś opowiadał komuś tajemnicę.
  • Mów bardzo wystraszonym głosem, jakbyś się bał jakiegoś potwora.

Na koniec powtarzaj wierszyk, rysując jednocześnie szlaczek.

 

9. Poćwicz przeliczanie oraz posługiwanie się znakami matematycznymi: >, < , =. Zadania znajdują się w kartach pracy /„Dzieciaki w akcji”- cześć 4, str. 72– 73/.

 

Czwartek 18.06.2020

TEMAT: Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim.

  1. Obejrzyj film „Bajka o zwierzętach w gospodarstwie” https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA
  2. Podziel na sylaby i rozpoznaj litery.

Podziel nazwy zwierząt na sylaby. Pod obrazkiem narysuj tyle kresek z ilu sylab składa się nazwa zwierzęcia.

https://drive.google.com/file/d/1bXWn2RwmlZ9Mt1O73xEVtzdS9GkB9RR_/view?usp=sharing

Zamaluj te litery, które są potrzebne do napisania podanego wyrazu w ramce.  Spróbuj przeczytać ten wyraz albo nazwij litery.

https://drive.google.com/file/d/1ETCyTeoZKNoZudtox9PrtkVc2QuqHvs_/view?usp=sharing

  1. Zabawy na porównywanie liczebności zbiorów.

https://www.youtube.com/watch?v=yWpSenPpxnQ

https://wordwall.net/pl/resource/1241787/zbiory-i-liczby

https://wordwall.net/pl/resource/1030708/utw%C3%B3rz-zbiory-zwierz%C4%85t-i-ro%C5%9Blin

  1. Zwierzęta na wsi część I – rozwiąż zagadki i zadania rozwijające spostrzegawczość https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
  2. Jeśli masz swoje gospodarstwo, to policz swoje zwierzęta – wyślij mi ich zdjęcia i liczbę. (możesz też odwiedzić dziadka, babcię, ciocię, wujka i policzyć ich zwierzęta)

 

 

Piątek 19.06.2020

TEMAT: Zwierzęta wokół nas.

  1. Prawda czy fałsz? – zabawa podsumowująca wiedzę zdobytą podczas mijającego tygodnia.

Propozycje zdań:

Rolnik to osoba, która pracuje w cyrku.

Rolnik musi znać się na uprawie roślin.

Obora to budynek gospodarstwa wiejskiego, w którym mieszkają krowy.

Kaczki mieszkają w kurniku.

Młode psa to szczenię.

Twarożek robi się z mleka.

Mleko jest sterylizowane w lodziarni.

Kura znosi jajka.

Świnia jest wszystkożerna.

Kury mają pazury.

Piekarz produkuje żółty ser.

  1. Zagadki z zagrody – zabawa dydaktyczna doskonaląca kompetencje słownikowe.

 

Rodzic zadaje zagadki dotyczące zwierząt gospodarskich i domowych a dziecko próbuje odgadnąć rozwiązanie.

Przykładowe zagadki:

– dobre ma zwyczaje, ludziom mleko daje (krowa);

– w nocnej ciszy łowi myszy (kot);

– ma długie uszy i futerko puszyste, ze smakiem

chrupie sałaty listek (królik);

– dzięki niej na zimę masz czapkę i szalik, gdy

pojedziesz w góry, ujrzysz ją na hali (owca);

– w akwarium pływa, mówią, że to … (ryba);

– zakrzywionym dziobem skrzeczy niesamowite

rzeczy (papuga);

– o ziarenka prosi, pyszne jajka znosi (kura);

– w przytulnym kurniku, krzyczy: „Kukuryku!”

(kogut);

– gdy wychodzisz z domu, on na ciebie czeka, kiedy

wrócisz znowu, cieszy się i szczeka (pies);

– cztery kopytka, rogi i bródka, zjadła całą kapustę

z ogródka (koza).

  1. Portret pieska – ćwiczenia słowno-graficzne.

Wykonaj pracę plastyczną techniką dowolną. Możesz skorzystać z filmu „Jak narysować psa – kurs prostego rysowania” https://www.youtube.com/watch?v=Y9m4u6kDlMk lub „Jak narysować psa – rysuj psa z Tadziem” https://www.youtube.com/watch?v=P1xrADSwEtM

  1. Teraz proszę rodziców, aby przeczytali Wam wiersz pt. "W zagrodzie"

 

W Zagrodzie

Wstawać wszyscy wstawać, dzionek się zaczyna.

Słoneczko już świeci to dobra nowina.

         Gospodyni Magda z łóżka wyskakuje.

         Krząta się po domu, czasu nie marnuje.

         Już czekają kury, kaczki i perliczki.

         Kogut, kilka gęsi, indor i indyczki,

         Gospodyni w wiadrach, czystą wodę niesie.

         Ptactwu sypie karmę, głodne wszystkie przecież.

         Wypuszcza z obory krowę i barana,

         niech na łące trawę skubią już od rana.

         Jak to gospodyni dba o swą zagrodę,

         zawsze bardzo chętnie pokazać wam mogę.



  1. Drodzy rodzice zapytajcie Wasze dzieci: Kto jest bohaterem wiersza? Co od rana robi gospodyni Magda? Wymień zwierzęta występujące w wierszu? Proszę Was, aby teraz każde dziecko opisało wygląd dwóch zwierząt, do wyboru:

   

 

            

              



  1. Zachęcam Was teraz do wykonania krówki, świnki lub baranka z talerzyka papierowego, Wasze prace powiesimy na gazetce. Miłej zabawy!

         

 



  1. A teraz rymowanka, proszę aby osoba dorosła przeczytała zdania rymowanki a dzieci wykonują czynność, o której mowa w zdaniu.

Powiedz prosię i podrap się po .......nosie

Powiedz koń i wyciągnij do mnie ......... dłoń

Powiedz krowy i dotknij palcem .......głowy

Powiedz króliczki i nadmij .......policzki

Powiedz kaczuszka i dotknij palcem .......brzuszka

Powiedz psy i klaśnij ........ raz dwa trzy

 

Życzę Wam miłej nauki i zabawy oraz dużo zdrówka!

Pozdrawiam Jolanta Sieńko

 

GRUPA 0AB

16.06.2020

Topic: Powtórzenie materiału z rozdziału 6 „I want to be an artist”.

  1. Zagraj z rodzicem w grę Magic eye i przypomnij sobie zawody, które poznaliśmy w rozdziale 6

 https://www.youtube.com/watch?v=INy-ezmqMx0

  1. Zaśpiewaj piosenki o zawodach

https://www.youtube.com/watch?v=wKfrbnRRD-k

https://www.youtube.com/watch?v=DA8DF6VdX3E

https://www.youtube.com/watch?v=r6Oxqyd5qUw

  1. Zachęcam do wykonania ćwiczeń online

https://wordwall.net/pl/resource/2060181/job

POWODZENIA !!!

 

19.06.2020

Topic: Delicious food – rozpoznawanie i nazywanie artykułów spożywczych.

  1. Obejrzyj prezentację i powtórz słownictwo za lektorem  https://www.youtube.com/watch?v=y6MM_21MH08

https://www.youtube.com/watch?v=2h-yrqDPKdg

https://www.youtube.com/watch?v=imaj08Qp2f4

  1. Pośpiewaj rodzicom piosenki o jedzeniu

https://www.youtube.com/watch?v=i_JQwhPKzdI

https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

https://www.youtube.com/watch?v=rjwrzBArZjA

  1. Zachęcam do wykonania ćwiczeń online

https://www.youtube.com/watch?v=zFGF23RbzaQ

https://wordwall.net/pl/resource/1085315/angielski/food-homework

https://wordwall.net/pl/resource/1921663/angielski/new-english-adventure-starter-unit-7-food

https://wordwall.net/pl/resource/2142527/angielski/delicious-food-71-2-bugs-team-starter

POWODZENIA !!