Klasa 0A

18.05.2020 – 22.05.2020

Kochani Rodzice i drogie Dzieci.

Dziękuję Wam za kolejny wspólny tydzień. Doceniam Waszą aktywność i zaangażowanie. Dzieciom dziękuję za nadesłane wspaniałe i pomysłowe wiosenne stroje i fryzury.

PozdrawiamJ

Tematyka tygodnia: MAMA JEST NAJWAŻNIEJSZA.

  1. Moja mama ratowniczka.
  2. Zapraszam do wysłuchania opowiadania z książki „Nasza mama czarodziejka” Joanny Papuzińskiej „Jak nasza mama zreperowała księżyc”

https://www.youtube.com/watch?v=pzT7QEVBIaI

  1. Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedz na pytania:

a)     Co się wydarzyło?

b)    Jak mama uratowała księżyc?

c)     Jak mu pomogła?

  1. Wykonaj zadania w kartach pracy strona 34-35 – układanie kompozycji z figur geometrycznych oraz układanie historyjki obrazkowej.
  2. „Dla mamy na szczęście” – proponuję wspólną zabawę plastyczną.

Drogi Rodzicu. Pomóż dziecku przygotować masę solną i stwórzcie razem słonika (Kochane Dzieci. Takiego słonika na szczęście dla MamyJ). Możesz go wykonać także z plasteliny lub modeliny – skorzystaj z filmiku https://www.youtube.com/watch?v=gIBfFGpKEqs lub https://www.youtube.com/watch?v=hkAuItb_J2I

  1. Zapraszam rodziców i dzieci do wspólnej zabawy ruchowej https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

 

  1. Nasza mama czarodziejka.
  2. „Jak nasza mama odczarowała wielkoluda.” – wysłuchaj opowiadania z książki Joanny Papuzińskiej „Nasza mama czarodziejka” https://www.youtube.com/watch?v=zNoI89g_fBg a następnie odpowiedz na pytania:

a)     Co się wydarzyło?

b)    Kim był wielkolud?

c)     Dlaczego stał się wielkoludem?

d)    Jak mama go odczarowała?

e)     Co to znaczy być zarozumiałym?

f)      Jaki mama miała sposób, aby dzieci nie były zarozumiałe?

  1. Zapoznanie z małą literą ń (ponieważ w języku polskim żaden wyraz nie rozpoczyna się tą literą)
  2. Pisanie litery ń w zeszycie. Wykonaj też zadania w kartach pracy strona 36 i 37 .
  3. Odrysuj na kartce papieru swoją dłoń i napisz na niej literę ń.
  4. Proponuję też wykonać pudełeczko na prezent. (np. na słonika na szczęście dla Mamy; skorzystaj ze strony internetowej https://www.youtube.com/watch?v=xWwfkpHCz1k )
  5. Jako zabawę ruchową – proponuję bańki mydlane.

 

  1. Moja mama jubilatka.
  2. Kochane Dzieci. Wysłuchajcie opowiadania „Czar dla mamy” z książki „Nasza mama czarodziejka” Joanny Papuzińskiej  https://www.youtube.com/watch?v=wzcZPsNyaic i odpowiedz na pytania:

a)      Co  się wydarzyło?

b)      Jaką niespodziankę przygotował syn dla mamy?

c)       Jak cała rodzina spędziła imieniny mamy?

  1. Zachęcam dzieci do wypowiedzi na temat własnych doświadczeń związanych ze zwyczajami obchodzenia urodzin lub imienin członków rodziny. Utrwalenie daty swoich urodzin.
  2. Dla odprężenia wysłuchaj piosenki „Urodziny, kto ma dziś urodziny?”

https://www.youtube.com/watch?v=1hlQnOvAoiA

  1. Proponuję wykonanie zadań w kartach pracy strona 38 i 39.
  2. W wolnej chwili posłuchaj piosenki, naucz się jej i zaśpiewaj swojej mamie https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

 

  1. Moja mama detektyw.
  2. Zapraszam do wysłuchania kolejnej opowieści o niezwykłej mamie czarodziejce „ Jak nasza mama szukała złodzieja” https://www.youtube.com/watch?v=nZAMJjDYSvY
  3. Po wysłuchaniu opowiadania dzieci wypowiadają się:

a)      Kto to jest detektyw?

b)      Dlaczego mama była jak detektyw?

c)       Komu była potrzebna pomoc detektywa i dlaczego?

  1. Zapoznaj się z liczbą 20 – karty pracy strona 40 – 41. Obejrzyj filmik „Liczba 20 – wprowadzenie” https://www.youtube.com/watch?v=lQDsVV21z9I Możesz też wykonać w zeszycie działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.
  2. Możesz również skorzystać z zadań na stronach internotowych:

https://wordwall.net/pl/resource/1105411/matematyka/dodawanie-do-20

https://wordwall.net/pl/resource/1798894/matematyka/dodawanie-do-20

https://wordwall.net/pl/resource/1105356/matematyka/odejmowanie-do-20

https://wordwall.net/pl/resource/1563831/ile-brakuje-do-20-klasa-1

https://wordwall.net/pl/resource/856185/matematyka/odejmowanie-do-20

  1. Razem z mamą, razem z tatą.
  2. Rodzina miesięcy – utrwalenie nazw miesięcy

Obejrzyj filmik „Nauka miesięcy – rymowanki dla dzieci” https://www.youtube.com/watch?v=mUXa5Hg_QzI.  Lub https://www.youtube.com/watch?v=vF-f4pSW9zk

  1. Wykonaj zadania w kartach pracy na stronach 46 – 47  Sposoby spędzania wolnego czasu z rodzicami.
  2. Przypomnij słowa piosenki „Nie ma jak dom”  https://www.youtube.com/watch?v=SAxem9LqlK0
  3. Obejrzyj film „Dwory i dworki dawniej i dziś”  https://www.youtube.com/watch?v=UT3tphaWAK4
  4. Czym zajmuje się mój tata?

Wykonaj pracę plastyczną lub zdjęcie taty podczas jego pracy 

Prace wyślij na klasowego maila

Język angielski

Klasa OA 

19.05.2020

Słuchamy historyjki i opisujemy umiejętności zwierząt domowych.

  1. Przypomnij i zaśpiewaj rodzicom piosenkę „Hello”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

  1. Opisując co potrafią robić zwierzęta użyjemy słowa „can”, np. I can run.(Potrafię biegać.) I can swim (Potrafię pływać.) I can fly (Potrafię latać) I can jump (Potrafię skakać) – zachęcam do wykonania tych czynności przez dzieci.  
  2. Zachęcam do wspólnego obejrzenia historyjki,po której dzieci będą mogły odpowiedzieć na pytanie: Jakie czynności wykonują zwierzęta w historyjce?

https://www.youtube.com/watch?v=sHYntUIGP4w

  1. Posłuchajcie wspólnie piosenki o tym co potrafią robić zwierzęta https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo
  2. Grupa OA  może wykonać zadania na stronie 39 w podręczniku.

 

 

22.05.2020

Rozpoznajemy i nazywamy zwierzęta domowe. Uczymy się piosenki „Little Mouse Song”

  1. Posłuchaj i spróbuj zaśpiewać piosenkę „Little Mouse Song” https://www.youtube.com/watch?v=TU-FqxvTmfg – mam nadzieję, że spodoba się ona zarówno Rodzicom jak i Dzieciom. Zachęcam do nauczenia się jej. Będę czekała na filmikiJ
  2. Proszę obejrzeć wspólnie z dziećmi historyjkę o tym co potrafi lub czego nie potrafi wykonać piesek i jego przyjaciele  https://www.youtube.com/watch?v=jANerjPKC9E
  3. W wolnym czasie proponuję poćwiczyć online rozpoznawanie i nazywanie zwierząt domowych

https://wordwall.net/pl/resource/212805/pets

https://wordwall.net/pl/resource/416504/angielski/pets

https://wordwall.net/pl/resource/445135/pets-zer%C3%B3wka

https://wordwall.net/pl/resource/1470493/pets

https://wordwall.net/pl/resource/1541770/pets-zwierz%C4%99ta-domowe

https://wordwall.net/pl/resource/1350783/angielski/blue-wow-english-pets

Powodzenia

Życzę miłej nauki i zabawy

 

 

RELIGIA 

KATECHEZA  ZDALNA KLASA 0a 22.05.2020 r.

Troskliwy Pasterz


Powyższa lekcja jest do pobrania w załaczeniu poniżej:


Lekcja religii