GRUPA 0A

Drodzy Rodzice i Dzieci!

Dziękuję Wam za systematyczną współpracę w poprzednim tygodniu. Cieszy mnie fakt, że w dalszym ciągu wysyłacie mi wspaniałe prace dzieci. Jestem pełna podziwu dla Waszej wytrwałości i zaangażowania. Z niecierpliwością czekam na nadsyłane przez Was zdjęcia wykonywane podczas domowej pracy. Z góry serdecznie za nie dziękuję.

W związku ze świętem Bożego Ciała (czwartek 11.06.2020) i dniem wolnym od zajęć dydaktycznych (piątek 12.06.2020) pracujemy tylko trzy dni J.

Życzę powodzenia i pozdrawiam J

 

Poniedziałek  08.06.2020

LATO DAJE NAM ZDROWIE ….

1.      Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

2.      Moja ulubiona potrawa – porozmawiajcie ze swoimi pociechami o ich ulubionych potrawach, z czego one są wykonane (rozwijanie umiejętności wypowiadania się o własnych upodobaniach)

3.      Warzywa i owoce – zabawa językowa, dopasowywanie podpisów do obrazków

 https://wordwall.net/pl/resource/1572430/dopasuj-owoce

https://wordwall.net/pl/resource/2191550/owoce

https://wordwall.net/pl/resource/1887194/owocewarzywa

4.      Zachęcam do obejrzenia bajki „Sałatka owocowa, zdrowy przepis” https://www.youtube.com/watch?v=Z16kqm8J34g, która będzie Ci pomocna w przygotowaniu Twojej sałatki.

5.      Sałatka owocowa. Przygotuj sałatkę owocową. Pamiętaj o zasadach higieny i bezpieczeństwa podczas przygotowywania sałatki. Obejrzyj filmy: https://www.youtube.com/watch?v=b0agzBeT0p8

https://www.youtube.com/watch?v=q9T9YKvQMI8

Pięknie i samodzielnie nakryjcie stół i zaproście na degustację Waszej sałatki całą rodzinę.

Możecie wysłać mi zdjęciaJ. Zachęcam i czekam.

6.      Piramida zdrowia – zabawa językowa, prezentacja budowy piramidy żywieniowej „Owoce i warzywa – codzienni bohaterowie w naszej piramidzie” https://www.youtube.com/watch?v=S6gewDPXBjE lub „Przygody Oli i Stasia – warzywa i owoce” https://www.youtube.com/watch?v=ZzYZFbO0CAY.

7.      Skąd się wziął kształt piramidy żywieniowej? – obejrzyj film „Egipskie piramidy – edukacyjna bajka do słuchania” https://www.youtube.com/watch?v=h5Ih6M2QcL8 lub bajkę „Pod piramidami – Dziwne przygody Koziołka Matołka” https://www.youtube.com/watch?v=J_9a9iOF6J4

8.      Co zbieramy latem a co jesienią? Wykonaj zadania w kartach pracy strona 58 – 59.

 

 

 

Wtorek 09.06.2020

LATO, LATO WSZĘDZIE …..

1.      Zachęcam do wysłuchania piosenki o lecie https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0 oraz do zabawy ruchowej „Sałatka owocowa” Śpiewające brzdące https://www.youtube.com/watch?v=DLzrzL25moQ.

2.      „W letnim ogródku” – zabawa językowa

W letnim ogródku

W letnim ogródku

Wesoło,

Kwiaty rozkwitły

Wokoło.

Śmieje się jabłko

I gruszka,

Czupryną trzęsie

Pietruszka.

Cieszy się śliwka

Renkloda,

Że taka piękna

Pogoda.

Narzeka tylko

Cebula:

– Za ciepła moja

Koszula!

A dynia sapiąc

Z gorąca,

Wystawia buzię

Do słońca.

                                                                Laura Łącz

 

Wymień nazwy owoców pojawiające się w wierszu oraz wyszukaj rymujące się słowa. W razie potrzeby poproś rodziców o pomoc J. Zachęcam do nauczenia się tego wiersza na pamięć.

3.      Poproszę gruszkę – zabawa językowa, zapoznaj się z literą ę (zapisz ją w zeszycie). Postaraj się wyraźnie wypowiedzieć słowa z głoską ę: 

Przykładowe słowa: „pętla”, „bęben”, „pręt”, „mięta”, „pisklę”, „ręka”, „plemię”, „kręgle”, „kręgosłup”, „pępek”, „pięta”, „piętro”, „pięść”, „pręga”, „sędzia”, „tęcza”, „węgiel”, „węzeł”, „wędka”, „wężyk”, „rzęsa”.

4.      Widzę „ę”, słyszę „ę” – zabawa językowa, karta pracy.

Dzieci rysują literę palcem w powietrzu, na dywanie, na plecach kolegi, następnie określają, ile razy słyszą głoskę „ę” w słowach i zdaniach: pręgi, wstęga, wnęka, pręty na okręcie, Widzę pisklę sępa, Mam pętlę na ręce. Następnie dzieci wykonują zadania na karcie pracy: łączą zdjęcia z właściwymi podpisami, otaczają pętlami literę „ę” w podpisie do obrazka, układają historyjkę o gęsi, kolorują rysunek i dorysowują do niego elementy, które pojawiły się w historyjce – karty pracy strona 89.

5.      Owocowe wyliczanki – zabawa językowa zachęcająca do eksperymentowania słowem.

Ogłaszam konkurs na krótką rymowankę lub wyliczankę zawierającą nazwy owoców. Dla zachęty proponuję Wam taką rymowankę:

 

Czereśni – trzy deczka,

porzeczek – łyżeczka,

– kto powie to ładnie,

ten nie odpadnie.

Raz, dwa, trzy,

mówisz ty.

 

Środa 10.06.2020

ZDROWO SIĘ ODŻYWIAMY

1.      Zachęcam do udziału w porannej gimnastyce przy piosenkach  „Jarzynowa gimnastyka”

https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs lub „Olimpiada w Jarzynowie” https://www.youtube.com/watch?v=H0d-zG2Z2-g

2.      Obejrzyj film „Owoce i warzywa” https://www.youtube.com/watch?v=s9ZCq9fVGAA a poznasz odmiany owoców i warzyw spotykanych na polskich stołach.

3.      Wysłuchaj piosenki „Zdrowia smaki” https://www.youtube.com/watch?v=IJz95lzBqy8 oraz „Piosenka o niezdrowym jedzeniu” https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4

4.      Warzywny teatrzyk – wyprawka strona 105 (możesz wykonać kukiełki wykorzystując patyczki do szaszłyków i taśmę samoprzylepną)

Owady w letnim ogrodzie – zabawa dydaktyczna rozwijająca kompetencje językowe

Pszczoły – to bardzo pożyteczne owady, zapylają kwiaty, dzięki czemu powstają owoce. Mieszkają w ulach. Teren, na którym stoją ule, wraz z ulami i wszystkimi narzędziami potrzebnymi pszczelarzowi do pracy, nazywamy pasieką. 178 Czerwiec • Wyjątkowe smaki lata Czerwiec • Wyjątkowe smaki lata

Osy to owady, które można u nas spotkać od kwietnia do października. Giną, gdy nadchodzą mrozy. Nie mieszkają tak jak pszczoły w ulach, ale budują swoje gniazda w ziemi (wykorzystując nory drobnych zwierzątek) albo w dziuplach lub na strychach. Żywią się nektarem z kwiatów i oczywiście, tak jak pszczoły, zapylają kwiaty. Jadają też mięso.

Motyle – to owady, które żywią się nektarem z kwiatów. Przelatując z jednego kwiatka na drugi, przenoszą pyłek i w ten sposób zapylają kwiaty. Są również prawdziwą ozdobą ogrodu, ze względu na piękne, kolorowe skrzydła. Niestety ich larwy podgryzają i niszczą liście roślin. Trzmiele – to owady, które zakładają gniazda pod ziemią. Zamieszkują nory gryzoni i krecie korytarze. Czasem niepoprawnie nazywa się je bąkami. Są bardzo dobrymi zapylaczami. Ogrodnicy wykorzystują je do zapylania pomidorów i papryki pod osłonami. Pszczoły nie mogłyby tego zrobić, bo nie lubią być w zamkniętej przestrzeni.

Chrząszcze – tak jak trzmiele mieszkają pod ziemią, w budynkach lub pod korą drzew. Są bardzo pożyteczne. Po pierwsze dlatego, ze zjadają mniejsze owady, które niszczą rośliny, po drugie, dlatego, że zapylają kwiaty. Do najbardziej popularnych chrząszczy należy biedronka.

             Obejrzyj także film „Poznaj owady – małe, sympatyczne zwierzątka”            

              https://www.youtube.com/watch?v=vx49snABYeU. A jeśli spotkasz któregoś  z owadów to

             możesz zrobić zdjęcie i wysłać je do mnieJ. Wykonaj także zadania w kartach pracy strona

             62-63.

5.      Na koniec proponuję wesołą zabawę z pokazywaniem „Wiosenne owady” https://www.youtube.com/watch?v=olPkbFxobe4

6.      Bardzo proszę przypomnijcie sobie 10 zasad zdrowego odżywiania

https://www.youtube.com/watch?v=DF4znGEcBPU

Dziękuję i życzę Wam powodzenia oraz udanego długiego weekendu JJJ

             

 

 

GRUPA 0A

09.06.2020

Topic: Słuchanie historyjki i przypomnienie nazw zawodów.

1.       Zachęcam do obejrzenia historyjki obrazkowej :

https://www.youtube.com/watch?v=hniMtfI6KTk

2.       Wykonując wskazówki podane przez lektora zagraj w grę „Magic eyes” . Przypomnij nazwy zawodów z poprzedniej lekcji.

3.       Wysłuchaj i zaśpiewaj piosenki o zawodach https://www.youtube.com/watch?v=yRwP3RN4pKk

4.       Osoby chętne zapraszam do wykonania ćwiczeń online

https://wordwall.net/pl/resource/958598/zawody

https://wordwall.net/pl/resource/822628/angielski/colours

 

POWODZENIA JJ

 

KATECHEZA  ZDALNA KLASA 0a 10.06.2020r.

 

Procesja Bożego Ciała

 

 

 

 

 

Kochani rodzice pomódlcie się z dzieckiem :

 

 

 

Proszę Ciebie, dobry Boże,
niech mnie łaska Twa wspomoże.
Pomóż mi się teraz uczyć,
aby lepiej Tobie służyć.
Daj mi mądrość i pokorę
abym był radosny
w każdą porę.

 

 

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

 

 

Boże Ciało nazywa się inaczej uroczystością Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa. W tym dniu z kościołów wyruszają procesje do czterech ołtarzy.

 

Zapraszam na katechezę interaktywną. Kliknij w link: https://view.genial.ly/5ed6b1482c645e0d7ac8ddf7/interactive-image-pan-jezus-idzie-ulicami-naszych-miast-i-wsiboze-cialo  

Naciskaj na kolejne płatki kwiatka oraz listek.

 

 

 

  1. Opowiadamy dzieciom o procesji w święto Bożego Ciała. 

 

        2. Wyjaśniamy dzieciom, że każdy z nas może w różny sposób uczestniczyć w procesji Bożego Ciała.

             Przykładowo: dziewczynki mogą sypać kwiaty, chłopcy mogą być ministrantami.

        3. Podkreślamy, że idąc w procesji oddajemy cześć Jezusowi  w Najświętszym Sakramencie i wyznajemy naszą wiarę w Niego.

 

 

 

 Pomódlcie się na zakończenie:

 

 

 

Dziękuję Ci Boże, za nauki tej czas
i proszę by ona ubogacała nas.

 

                                                                                                                                                                              Szczęść Boże.