Klasa 0A

11.05.2020 – 15.05.2020

Drodzy Rodzice.

Dziękuję Wam za wspaniałe podejście do zadań proponowanych przeze mnie i 100% aktywność w zajęciach zdalnego nauczania.

Dużą radość sprawiają mi otrzymane od Was zdjęcia, filmy, rozmowy telefoniczne z Wami i dziećmi. W swoich pracach jesteście pomysłowi, kreatywni i wiem, że zawsze mogę na Was liczyć. Macie wspaniałe i zdolne dzieciJ Gratuluję!!!

Tematyka tygodnia: ZAWODY NASZYCH RODZICÓW

  1. Kto buduje dom?
    1. Bajkowa fryzura – zabawa twórcza. Zachęcam wszystkie dzieci i rodziców do wspólnej zabawy. Stwórzcie ciekawą wiosenną fryzurę wykorzystując wszystkie ozdobne elementy dostępne w domu (żywe ozdoby – mile widziane). Czekam na zdjęciaJ
    2. Poznajemy specyfikę różnych zawodów. Wysłuchaj wiersza Juliana Tuwima „Wszyscy dla wszystkich” https://www.youtube.com/watch?v=TUEW7eflJCg – wykonaj zadania w kartach pracy strona 26-27 oraz obejrzyj filmik „Zawody. Wierszyki o zawodach” https://www.youtube.com/watch?v=U5yUDJqejyU
    3. Jak powstaje dom? Zadania architekta, murarza, hydraulika, elektryka, dekarza, malarza – zachęcam do rozmowy rodziców z dziećmi o tych zawodach. Kochane Dzieci. Wy też możecie zbudować swój dom wykorzystując klocki, kartony, pudełka, rolki od papieru toaletowego. Zdjęcia mile widziane.
    4. Narysuj na kartce z bloku, kim chciałbyś/chciałabyś zostać w przyszłości.
  2. Kto szyje ubrania?
    1. Zapoznaj się z wielką i małą literą Ć ć – karty pracy strona 28-29 (odczytaj sylaby)
    2. Jak projektant projektuje, tak modelka pokazuje – możesz zaprojektować swój strój, wykorzystując różne materiały lub strony z gazet, katalogi mody .Może to być strój męski lub damski a następnie przyklej na kartkę a zdjęcie wyślij mi na maila. Możesz też wykorzystać szafę mamy ,taty i stworzyć własny strój ,kreacjęJ).
    3. Porozmawiaj z rodzicami o zawodzie modela, modelki.
    4. Proponuję obejrzenie też bajki „Dzielny mały krawiec”

https://www.youtube.com/watch?v=rzAYQZq_aOw

  1. Jest tyle ciekawych zawodów na świecie!
    1. Gdy zawody wybieramy długo się zastanawiamy – obejrzyj bajkę „Świat Małej Księżniczki – Nie wiem kim chcę być?” i wykonaj zadania w kartach pracy strona 30-31.

https://www.youtube.com/watch?v=cngbw9ArmZQ

  1. Obejrzyj filmy o wybranych zawodach:

a)     LEŚNICZY -  https://www.youtube.com/watch?v=fU5Q45XSujg

b)    STRAŻAK - https://www.youtube.com/watch?v=j-MfAjQ2Jws,

https://www.youtube.com/watch?v=QlcBrIFsFh8 lub wysłuchaj piosenki „Jedzie straż pożarna” https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM

c)     KIEROWCA – posłuchaj piosenki dla dzieci „Koła autobusu kręcą się” https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA lub „Będę kierowcą” https://www.youtube.com/watch?v=3IoDTtafvfA

d)    PILOT – „Jestem pilotem” https://www.youtube.com/watch?v=JEvAczwCSIg

e)     POLICJANT – „Zawód policjant” – bajka edukacyjna dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=pzAeFp5UhtY

f)      LISTONOSZ – „Mój tata listonosz” https://www.youtube.com/watch?v=kP9X3AJzD7Y lub bajki z serii Listonosz Pat

  1. Kiedy książkę kupujemy, pisarzowi dziękujemy.
    1. Zakupy w księgarni – zapoznanie z liczbą 19, posługujemy się monetami – karty pracy strona 32-33.
    2. Obejrzyj film i przypomnij zasady korzystania z książek: https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE
    3. Zachęcam w dalszym ciągu do wykonania własnej książeczki – pomocny będzie Ci także film „Jak powstaje książka?”   https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8
    4. Posłuchaj piosenki dla dzieci „Kolorowa książka” https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A lub https://www.youtube.com/watch?v=rFxKrl1n550

 

  1. Turniej o zawodach.
    1. Rozwiąż zagadki o zawodach. Wybierz dowolny test (jeśli masz ochotę wykonaj dwa i podziel się ze mną wynikiemJ)

https://wordwall.net/pl/resource/1102804/rewalidacja/zawody-test

https://wordwall.net/pl/resource/1818892/polski/zawody

  1. Wysłuchaj piosenki „Wujek Ogórek – zawody”

https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc

Życzę miłej i owocnej pracy. Pozdrawiam Jola SieńkoJ

 

Język angielski

Klasa OA 

12.05.2020

Rozpoznajemy i nazywamy zwierzęta domowe.

  1. Przypomnij i zaśpiewaj rodzicom piosenkę „Hello”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

  1. Słownictwo do lekcji:

Cat – kot

Dog – pies

Mouse – mysz

Rabbit – królik

Parrot – papuga

Fish – ryba

  1. Grupa OA  może wykonać zadania na stronie 36 w podręczniku (przyklejamy naklejki zgodnie z obrazkiem, cały tekst jest również dostępny na płycie dołączonej do podręcznika)
  2. Obejrzyjcie filmik wprowadzający do zajęć o zwierzętach domowych

https://www.youtube.com/watch?v=-GzCRgCjafI

https://www.youtube.com/watch?v=jfRFxcHWqtQ

 

15.05.2020

Rozpoznajemy i nazywamy zwierzęta domowe, opisujemy kolory zwierząt domowych. Mówimy, jakie zwierzęta posiadamy. Śpiewamy piosenkę

  1. Posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę o zwierzętach z poprzedniej lekcji.

Uczniowie z grupy 0A mają tą piosenkę również na płycie („I’ve got a pet.”)

https://www.youtube.com/watch?v=-GzCRgCjafI

  1. Wypełniamy karty pracy na stronie 37 (Grupa 0A). Dla wszystkich gry utrwalające słownictwo online :

 https://quizlet.com/pl/498430167/starter-unit-colours-flash-cards/

https://wordwall.net/pl/resource/998023/bugs-team-starter-unit-5

https://wordwall.net/pl/resource/998023/bugs-team-starter-unit-5

https://wordwall.net/pl/resource/1301695/hygiene

Życzę miłej nauki i zabawyJ

 

 

 

 

KATECHEZA  ZDALNA KLASA 0a 15.05.2020 r.

 

Syn Boży ogłosił światu Dobrą Nowinę.

Kto jest moim bliźnim.


 

Powyższa lekcja jest do pobrania w załaczeniu poniżej:

Lekcja religii pdf