Klasa 0A
11.05.2020 – 15.05.2020
Drodzy Rodzice.
Dziękuję Wam za wspaniałe podejście do zadań proponowanych przeze mnie i 100% aktywność w zajęciach zdalnego nauczania.
Dużą radość sprawiają mi otrzymane od Was zdjęcia, filmy, rozmowy telefoniczne z Wami i dziećmi. W swoich pracach jesteście pomysłowi, kreatywni i wiem, że zawsze mogę na Was liczyć. Macie wspaniałe i zdolne dzieciJ Gratuluję!!!
Tematyka tygodnia: ZAWODY NASZYCH RODZICÓW
- Kto buduje dom?
- Bajkowa fryzura – zabawa twórcza. Zachęcam wszystkie dzieci i rodziców do wspólnej zabawy. Stwórzcie ciekawą wiosenną fryzurę wykorzystując wszystkie ozdobne elementy dostępne w domu (żywe ozdoby – mile widziane). Czekam na zdjęciaJ
- Poznajemy specyfikę różnych zawodów. Wysłuchaj wiersza Juliana Tuwima „Wszyscy dla wszystkich” https://www.youtube.com/watch?v=TUEW7eflJCg – wykonaj zadania w kartach pracy strona 26-27 oraz obejrzyj filmik „Zawody. Wierszyki o zawodach” https://www.youtube.com/watch?v=U5yUDJqejyU
- Jak powstaje dom? Zadania architekta, murarza, hydraulika, elektryka, dekarza, malarza – zachęcam do rozmowy rodziców z dziećmi o tych zawodach. Kochane Dzieci. Wy też możecie zbudować swój dom wykorzystując klocki, kartony, pudełka, rolki od papieru toaletowego. Zdjęcia mile widziane.
- Narysuj na kartce z bloku, kim chciałbyś/chciałabyś zostać w przyszłości.
- Kto szyje ubrania?
- Zapoznaj się z wielką i małą literą Ć ć – karty pracy strona 28-29 (odczytaj sylaby)
- Jak projektant projektuje, tak modelka pokazuje – możesz zaprojektować swój strój, wykorzystując różne materiały lub strony z gazet, katalogi mody .Może to być strój męski lub damski a następnie przyklej na kartkę a zdjęcie wyślij mi na maila. Możesz też wykorzystać szafę mamy ,taty i stworzyć własny strój ,kreacjęJ).
- Porozmawiaj z rodzicami o zawodzie modela, modelki.
- Proponuję obejrzenie też bajki „Dzielny mały krawiec”
https://www.youtube.com/watch?v=rzAYQZq_aOw
- Jest tyle ciekawych zawodów na świecie!
- Gdy zawody wybieramy długo się zastanawiamy – obejrzyj bajkę „Świat Małej Księżniczki – Nie wiem kim chcę być?” i wykonaj zadania w kartach pracy strona 30-31.
https://www.youtube.com/watch?v=cngbw9ArmZQ
- Obejrzyj filmy o wybranych zawodach:
a) LEŚNICZY - https://www.youtube.com/watch?v=fU5Q45XSujg
b) STRAŻAK - https://www.youtube.com/watch?v=j-MfAjQ2Jws,
https://www.youtube.com/watch?v=QlcBrIFsFh8 lub wysłuchaj piosenki „Jedzie straż pożarna” https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM
c) KIEROWCA – posłuchaj piosenki dla dzieci „Koła autobusu kręcą się” https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA lub „Będę kierowcą” https://www.youtube.com/watch?v=3IoDTtafvfA
d) PILOT – „Jestem pilotem” https://www.youtube.com/watch?v=JEvAczwCSIg
e) POLICJANT – „Zawód policjant” – bajka edukacyjna dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=pzAeFp5UhtY
f) LISTONOSZ – „Mój tata listonosz” https://www.youtube.com/watch?v=kP9X3AJzD7Y lub bajki z serii Listonosz Pat
- Kiedy książkę kupujemy, pisarzowi dziękujemy.
- Zakupy w księgarni – zapoznanie z liczbą 19, posługujemy się monetami – karty pracy strona 32-33.
- Obejrzyj film i przypomnij zasady korzystania z książek: https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE
- Zachęcam w dalszym ciągu do wykonania własnej książeczki – pomocny będzie Ci także film „Jak powstaje książka?” https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8
- Posłuchaj piosenki dla dzieci „Kolorowa książka” https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A lub https://www.youtube.com/watch?v=rFxKrl1n550
- Turniej o zawodach.
- Rozwiąż zagadki o zawodach. Wybierz dowolny test (jeśli masz ochotę wykonaj dwa i podziel się ze mną wynikiemJ)
https://wordwall.net/pl/resource/1102804/rewalidacja/zawody-test
https://wordwall.net/pl/resource/1818892/polski/zawody
- Wysłuchaj piosenki „Wujek Ogórek – zawody”
https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc
Życzę miłej i owocnej pracy. Pozdrawiam Jola SieńkoJ
Język angielski
Klasa OA
12.05.2020
Rozpoznajemy i nazywamy zwierzęta domowe.
- Przypomnij i zaśpiewaj rodzicom piosenkę „Hello”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
- Słownictwo do lekcji:
Cat – kot
Dog – pies
Mouse – mysz
Rabbit – królik
Parrot – papuga
Fish – ryba
- Grupa OA może wykonać zadania na stronie 36 w podręczniku (przyklejamy naklejki zgodnie z obrazkiem, cały tekst jest również dostępny na płycie dołączonej do podręcznika)
- Obejrzyjcie filmik wprowadzający do zajęć o zwierzętach domowych
https://www.youtube.com/watch?v=-GzCRgCjafI
https://www.youtube.com/watch?v=jfRFxcHWqtQ
15.05.2020
Rozpoznajemy i nazywamy zwierzęta domowe, opisujemy kolory zwierząt domowych. Mówimy, jakie zwierzęta posiadamy. Śpiewamy piosenkę
- Posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę o zwierzętach z poprzedniej lekcji.
Uczniowie z grupy 0A mają tą piosenkę również na płycie („I’ve got a pet.”)
https://www.youtube.com/watch?v=-GzCRgCjafI
- Wypełniamy karty pracy na stronie 37 (Grupa 0A). Dla wszystkich gry utrwalające słownictwo online :
https://quizlet.com/pl/498430167/starter-unit-colours-flash-cards/
https://wordwall.net/pl/resource/998023/bugs-team-starter-unit-5
https://wordwall.net/pl/resource/998023/bugs-team-starter-unit-5
https://wordwall.net/pl/resource/1301695/hygiene
Życzę miłej nauki i zabawyJ
KATECHEZA ZDALNA KLASA 0a 15.05.2020 r.
Syn Boży ogłosił światu Dobrą Nowinę.
Kto jest moim bliźnim.
Powyższa lekcja jest do pobrania w załaczeniu poniżej: