Grupa 0A

Drodzy Rodzice. Witam Was w kolejnym tygodniu zdalnego nauczania. Jestem bardzo wdzięczna za wspaniałą współpracę oraz sprawne i systematyczne przesyłanie prac dzieci. Nowy tydzień rozpoczynamy wspaniałym świętem jakim jest Międzynarodowy Dzień Dziecka. Ten dzień należy tylko do Was i Waszych Milusińskich. 

Kochane Dzieciaczki!

 Chciałabym Wam przesłać  życzenia https://www.youtube.com/watch?v=w2bpPAOPlWQ oraz dedykuję Wam wiersz https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ oraz piosenki https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4 , https://www.youtube.com/watch?v=WZHMiS5649w

 

 Wtorek: 02.06.2020

WARTO BYĆ WYSPORTOWANYM …..

Drogi rodzicu zapoznaj dziecko z wierszem pt. „ELEMENTARZ  SPORTOWY” Altamira dostępny w poniższym linku. Dziecko słuchając, stara się zapamiętać wymieniane dyscypliny sportowe.

http://sp35.torun.pl/attachments/article/1334/wiersze%20o%20sporcie.pdf

Kierując rozmową pomocne mogą być następujące pytania pytania:

-Co oznacza słowo „sport”?

-Co oznacza słowo „dyscyplina”?

- Czy znasz inne znaczenie słowa „dyscyplina”?

- Wymień poznane dyscypliny sportowe które zapamiętałeś (aś) z wiersza?

- Czy znasz jeszcze inne dyscypliny sportowe?

- Czy uprawianie sportu jest  łatwe?

- Co jest potrzebne do uprawiania sportu?

- Czy uprawianie sportu może być niebezpieczne albo niezdrowe?

- Która dyscyplina sportowa interesuje Ciebie najbardziej?

- Co oznacza „walka i rywalizacja na sportowo”?

- Spotkanie wielu sportowców w jednym miejscu i rywalizacja to…………..?

 

DYSCYPLINY SPORTOWE –zabawa pantomimiczna. Należy przygotować karteczki z nazwami różnych dyscyplin sportowych jeśli dziecko potrafi samodzielnie odczytać lub narysować piktogramy dyscyplin sportowych.

Karteczki z nazwami lub piktogramy należy rozłożyć tak aby napisy były niewidoczne. Rodzic losuje pierwszą karteczkę, odczytuje po cichu nazwę i pokazuje dyscyplinę sportową za pomocą ruchu i gestu dziecko próbuje podać nazwę prezentowanej dyscypliny sportowej. Teraz dziecko losuje karteczkę, odczytuje po cichu, pokazuje a rodzic podaje nazwę. Przyjemnej zabawy.

 

GŁOWA- RAMIONA –zabawa ruchowa, ilustrowanie piosenki gestem. Dostępnej w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Znacie tą piosenkę. Za pierwszym razem śpiewamy i ilustrujemy ruchem powoli, za każdym kolejnym coraz szybciej. Czy zdążyłeś (aś) z ruchem?

 

NASZ WOLNY CZAS –Karta pracy 4 s.50

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania”

- Co to jest wolny czas?

- Jak można spędzać wolny czas?

- Czy sport jest dobrym sposobem na spędzanie wolnego czasu?

- Jak nie powinno się spędzać wolnego czasu?

Następnie dziecko nazywa sprzęty sportowe przedstawione w „Karcie pracy s.50”, rysuje je po śladzie, zaznacza te, których lubi używać. Uzasadnia swój wybór.

 

KOŁA OLIMPIJSKIE –symbolika dostępna w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=K8jTVUZY1N4

Teraz już wiesz ,że koła i kolory  oznaczają poszczególne kontynenty:

NIEBIESKI - EUROPA

CZARNY- AFRYKA

ŻÓŁTY-AZJA

CZERWONY- AMERYKA 

ZIELONY –AUSTRALIA

Jeśli masz w domu mapę lub globus spróbuj je odszukać.

KARTA PRACY 4 s.51:

Nazwij dyscypliny sportowe, które widzisz na ilustracjach.

Odszukaj i skreśl dyscyplinę, która nie pasuje do pozostałych.

Zaznacz dyscyplinę, która Ciebie interesuje.

Narysuj po śladzie i pokoloruj według podanego wzoru koła olimpijskie.

 

KOŁA OLIMPIJSKIE –praca plastyczna. Wybór materiałów do pracy zależy od Ciebie. Zdecyduj po obejrzeniu poniższego filmiku.

 https://www.youtube.com/watch?v=KVrHqHrrBOU

Ciekawa jestem : Co wybrałeś (aś)?. Czekam na zdjęcia Twojej pracy.

 

 

03.06.2020 ŚRODA

 

Temat: Skaczemy, pływamy, biegamy…………….

  

NIEZBĘDNIK SPORTOWCA – Rodzicu prowadząc rozmowę podkreśl, że bezpieczeństwo jest bardzo ważnym aspektem uprawiania sportu i że należy pamiętać o używaniu odpowiedniego sprzętu. Opowiedz o sposobach ochraniania ciała przed urazami np.;

-Do jazdy na wrotkach, rolkach, rowerze, hulajnodze przydadzą się: kask ochraniający głowę, nakolanniki, nałokietniki.

-Jeśli chcemy biegać, trzeba pamiętać o dobrych, wygodnych butach.

- Do gry w piłkę dobrze jest mieć korki, specjalne buty, które chronią zawodników przed poślizgiem na murawie.

- Karatecy na swoje treningi zakładają specjalne ochraniacze na nogi i  napięstniki  itd.

 

CO MOŻE MIEĆ WSPÓLNEGO ŻABA ZE SPORTEM?- podpowiedzią jest wiersz pt. ”Żaba i żabka” A. Frączek

Krąży żaba po basenie,

Denerwuje się szalenie,

Bo dżentelmen w czepku w kratkę

Chlapie CHLAP! Trenując żabkę,

Pani w ciasnym kostiumiku

Rusza się jak struś w kurniku

Szkrab w brodziku dziko hopsa….

To nie żabka! To styl mopsa!

Krąży żaba po basenie,

Denerwuje się szalenie,

Oburzenia nie ukrywa:

-Kto tych ludzi uczył pływać?!

Róbcie tak jak ja! No, gazem!

-Może jednak innym razem

Wysłuchamy Pani rad….

- W słowo jej ratownik wpadł.

- Dzisiaj bowiem, droga pani,

Strój ma pani…hm…do bani.

Żaba się zdziwiła tak,

Że aż wyjąkała: - Kwak…..?

Więc ratownik jej tłumaczy:

- Niechże pani zerknąć raczy,

Wokół pływa ludzi setka…..

Tylko pani jest bez czepka!

- Właśnie, właśnie- rzekł ktoś z tłumu.

- I co gorsza bez kostiumu!

 

Czy już wiesz „Co żaba ma wspólnego ze sportem?”

Dlaczego żaba była oburzona?

Kto zwrócił uwagę żabie?

Czego żaba nie założyła?

Rodzicu inspiruj dłuższe wypowiedzi dziecka, zadając dalsze pytania:

Czy wolno pływać na basenie bez czepka?

Czy można chlapać na innych?

Czy można pływać, gdy nie ma ratownika?

Po co na basenie jest ratownik?

Czy wolno śmiać się z kogoś, kto nie umie pływać?

Jaki strój obowiązuje na basenie?

 

SPORTOWE REBUSY –zabawa słuchowa.

Należy przygotować ilustracje różnych przedmiotów, mogą być obrazki z Wkładki do głoskowania. Zadaniem dziecka jest podanie nazwy czynności, zaczynającej się na pierwszą sylabę przedstawionego obrazka.

Propozycje obrazków np.;

- ryba (dziecko podaje czynność na pierwszą sylabę-rysowanie)

-malina( malowanie)

-latawiec( latanie)

-biedronka (bieganie)

-mydło (myślenie, mycie, mydlenie) itd.

 

ZABAWA JĘZYKOWA  z wykorzystaniem piłki.

Rodzicu pomóż dziecku nauczyć się rymowanki:

TRĄF, TRĄF, MISIA BELA

MISIA, KASIA, KONFACELA

MISIA A, MISIA BE,

MISIA, KASIA, KONFACE.

https://www.youtube.com/watch?v=wwWpSVYLe1w

Kiedy dziecko opanuje tekst, rzucacie do siebie piłkę w rytm wypowiadanej rymowanki. Najpierw bardzo wolno, potem coraz szybciej

 

KATRA PRACY 4 s.52-53 

Powiedz, co robią dzieci?

Wklej właściwe podpisy z wyklejanki.

Wymyśl, co jeszcze innego mogą robić dzieci?

Przeczytaj sylaby z obu węży- raz głośno, raz cicho; raz szybko, raz wolno. Połącz sylaby z obydwu węży i przeczytaj wyrazy.

Pokoloruj obrazki zgodnie z treścią czytanych zdań.

 

ZASADY – Rodzicu  prowadząc rozmowę z dzieckiem na temat zasad obowiązujących w sporcie zainspiruj się wierszem pt.” DZIEŃ DOBRY” A. Pawłowskiej- Niedbały

Dzień dobry.

Dziękuję.

Poproszę.

Przepraszam.

Pozdrawiam serdecznie.

Serdecznie zapraszam.

Ach, jakie to miłe.

Pamiętaj koniecznie,

Do wszystkich i zawsze

Odzywać się grzecznie.

 

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:

-Czy w sporcie obowiązują zasady?

-Jakie to są zasady?

-Co znaczy gra „fair play”?

- Co to jest dyskwalifikacja?

- Czy zasady panujące w sporcie można przenieść do codziennego życia, do wspólnych gier i zabaw?

 

Warto być wysportowanym, dlatego też zapraszam do ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała pt. WYCIECZKA DO ZOO , dostępnej w poniższych linkach:

 https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

Pączek – bączek – zabawy doskonalące percepcję słuchową – obejrzyj film jak napisać

literkę ą .

https://www.youtube.com/watch?v=opuFGJbv7Fg

https://www.youtube.com/watch?v=rLlYTE0nC6s

 

Czwartek 04.06.2020

TEMAT: ROZWIĄZUJEMY  ŁAMIGŁÓWKI  MATEMATYCZNE

  

„SŁYSZĘ I LICZĘ”- ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie słyszanych dźwięków (1-10).

Potrzebne będą. 20 guzików, łyżki kuchenne, cyfry z kopert od( 1-10), kubek.

Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je 

policzyć. Następnie dziecko układa przed sobą tyle samo guzików, podpisując je odpowiednią cyfrą.

W celu sprawdzenia dziecko wysypuje z kubka liczmany (guziki) i liczy, jeśli ma tyle samo dobrze 

wykonało zadanie.

Rodzic uderza w kuchenne łyżki, a dziecko odtwarza dźwięki układając je za pomocą liczmanów

czyli guzików, odpowiednio je zapisując.

 Zabawę powtarzamy aż, wykorzystamy ilość cyfr do 10.  ŚWIETNIE LICZYSZ!!!

 

„MATEMATYCZNE ZAGADKI”-potrzebne będą. Sylwety motyli mogą być narysowane na kartce i 

wycięte i oznaczone cyframi od( 1-9) na których są wypisane zagadki, kostka do gry.

Dziecko siedzi, a rodzic rozkłada sylwety motyli oznaczone cyframi (1-9), na których są wypisane 

zagadki. Dziecko rzuca  kostką, przelicza oczka i podaję cyfrę. Jeżeli jest to 5 bierze motyla z tą cyfrą i 

podaje rodzicowi. Rodzic odczytuje zagadkę, a dziecko je rozwiązuje.

           Zagadki na sylwetach motyli

1. Jak się nazywa duży palec dłoni?

2. Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?

3. Którą dłoń podajemy na powitanie?

4. Ile palców w obu dłoniach ma człowiek?

5.Ile dzieci dostanie 1 jabłko jeżeli w koszyku jest 6?

6.Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie równe boki?

7. Która z tych liczb jest  większa 5 czy 3?

8.  Ile jest razem 3 i 3?

9. Ile boków ma trójkąt?

Oczywiście  kostką  rzucamy tyle razy, aż rozwiążemy wszystkie zagadki.

 UDANEJ ZABAWY!!!

Zadanie w kartach pracy s. 56-57, kredki.

Dzieci wklejają obrazki z podanym kodem, w którym figura geometryczna oznacza liczbę 

osób, a kolor pola- płeć. Po uzupełnieniu tabeli dziecko analizuje jej zawartość i odpowiada na pytania:

W której kolumnie są tylko dziewczynki?

Czy jest kolumna tylko dla chłopców?

Ile jest dzieci które skaczą?

Ile jest par dzieci?

Następnie  dziecko koloruje rysunek zgodnie z podanym kodem. Rodzic wyjaśnia, że zanim

przystąpi  do kolorowania, musi dokonać obliczeń w zakresie dodawania i odejmowania. 

Dopiero po uzyskaniu wyniku działania może sprawdzić, jakiego koloru powinny użyć do 

wypełniania danego pola.   SUPER! WYKONAŁEŚ (ŁAŚ) ZADANIE.

 
Zachęcam do zabaw z matematyką. Wykonaj działania online:

https://wordwall.net/pl/resource/2392003/liczymy

https://wordwall.net/pl/resource/1105356/matematyka/odejmowanie-do-20

https://wordwall.net/pl/resource/1105411/matematyka/dodawanie-do-20

https://wordwall.net/pl/resource/2604961/matematyka/dodawanie-do-20

 https://wordwall.net/pl/resource/1989694/odejmowanie-do-20

https://wordwall.net/pl/resource/517829/dzia%C5%82ania-do-20-e

 

05.06.2020  PIĄTEK

LETNIA OLIMPIADA

 

1.Wyścig piłeczek

Drogi rodzicu, przygotuj dwie papierowe kulki, wyznacz linię startu i mety.

Gotowi? Start! (dmuchajcie kulki do mety)

Kto wygrał?

 

2.Co już wiem o sporcie?

Odpowiedz na pytania:

Jakie znasz dyscypliny sportowe indywidualne?

Jakie znasz sporty drużynowe?

Co należy założyć na głowę, gdy wybieramy się na rower?

Jaki strój obowiązuje na basenie?

Co symbolizują koła na fladze olimpijskiej?

Co to znaczy grać fair play?

Super Ci poszło.

 

3.Obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=KCaigbf8cHA 

Odpowiedz na pytania:

  • Gdzie w czasie snu wyruszył Bolek i Lolek? (Olimpia)
  • Jakie dyscypliny sportowe były pokazane na igrzyskach? (rzut dyskiem, wyścig rydwanów)

Jak myślisz, skąd wzięła się nazwa „olimpiada” (od nazwy miasta, w którym odbyły się igrzyska -Olimpii)

 

4.Mój wymarzony sport

Myślę, że chciałbyś uprawiać jakąś dyscyplinę sportową. Jestem ciekawa jaką. Weź kartkę, kredki i narysuj siebie jako sportowca wymarzonej dyscypliny.

 

5.Gramy w gumę. 

Drogi rodzicu, przymocuj bezpiecznie gumę i pograj w nią z dzieckiem.

Przypominam jak się grało:

https://www.youtube.com/watch?v=BYak3S45Zgo 

 

6.Czytamy

Proszę przygotować kartki z napisami  (boisko, medal, rolki, skok) i poprosić dziecko aby przeczytało napisy (proszę pomóc)

Brawo. Czytasz bardzo dobrze.

 

7.Taniec to również sport. Potańcz. 

https://www.youtube.com/watch?v=DMsT7BXqo7s 

 

8.Ciekawostki olimpijskie dla całej rodziny:

https://www.youtube.com/watch?v=e2_SZDUCEP8 

POWODZENIA!!! JJ

 

 

KLASA OAB

02.06.2020

Topic: Rozpoznawanie i nazywanie zawodów

 

  1. Zapraszam do obejrzenia lekcji o zawodach i wykonywania poleceń lektora J

https://www.youtube.com/watch?v=yRwP3RN4pKk

  1. Zachęcam do obejrzenia historyjki https://www.youtube.com/watch?v=ewl-OS-u0wI J
  2. Grupę OA zachęcam do wklejenia według wzoru naklejek w kartach pracy na stronie 44.
  3. Natomiast obie grupy zapraszam do gier online, w których poćwiczą słownictwo związane z nazwami zawodów.

https://wordwall.net/pl/resource/1022433/angielski/team-bugs-3-unit-4-jobs

https://wordwall.net/pl/resource/1263487/angielski/bugs-team-starter-jobs

 

POWODZENIA!!! J

 

05.06.2020

Topic: Rozpoznawanie i nazywanie zawodów, śpiewanie piosenki.

  1. Wysłuchaj i spróbuj zaśpiewać piosenki o zawodach

https://www.youtube.com/watch?v=wKfrbnRRD-k

https://www.youtube.com/watch?v=DA8DF6VdX3E

https://www.youtube.com/watch?v=MdvTlQzsaYI

https://www.youtube.com/watch?v=fuAx1W4sl6c

  1. Zachęcam do obejrzenia filmiku o zawodach i powtarzania słówek

https://www.youtube.com/watch?v=R69YKFmlcnA

  1. Grupę 0A zachęcam do wykonania zadań na stronie 45.

Cd 21: (do zadania 2)

I want to be a teacher.

I want to be a cook.

I want to be a doctor.

I want to be a firefighter.

I want to be a Singer.

I want to be a police oficer.

POWODZENIA!! J

 

 

KATECHEZA  ZDALNA KLASA 0a 05.06.2020r.

Jezus posyła nam swego Ducha Pocieszyciela.

Kochani rodzice pomódlcie się z dzieckiem :

 

Proszę Ciebie, dobry Boże,
niech mnie łaska Twa wspomoże.
Pomóż mi się teraz uczyć,
aby lepiej Tobie służyć.
Daj mi mądrość i pokorę
abym był radosny
w każdą porę.

 

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus

 

 

 

Nawiązując do poprzedniej katechezy, przypominamy, które czynności sprawiają nam kłopot oraz czyjej pomocy potrzebujemy, aby je wykonać.

 

Czytamy opowiadanie Wiatrak.

 

Wiatrak

Nowy wiatrak Tertuś stał na skraju wsi. Był bardzo zadowolony. Przede wszystkim dlatego, że był nowy i wszyscy go podziwiali. I miał ogromne, piękne skrzydła, z których był bardzo dumny. Wygrzewał się w słońcu, chłodził w letnim deszczu. Ptaki przysiadały na jego dachu i wyśpiewywały piękne melodie. Nocami rozmawiał z gwiazdami i z sową, która w nim zamieszkała. W lecie zaprzyjaźnił się z pszczółką Zosią, która często przylatywała na pobliską łąkę zbierać kwiatowy nektar. Bardzo ją lubił, tylko że… Zosia często mówiła: – Jestem dzisiaj bardzo zapracowana. Właśnie rozkwitły akacje, muszę tam pofrunąć. Bardzo się spieszę. Albo: – Nie mogę z tobą dzisiaj dłużej rozmawiać, bo zaprosiły mnie lipy w alejce w parku. Albo: – Jestem dzisiaj taka radosna! Pięknie zakwitła cała łąka, będę miała dużo pracy. A potem pytała: – A co ty będziesz dzisiaj robił?

Wiatrak zastanawiał się długo nad odpowiedzią. Zosia już dawno zdążyła odlecieć, a on myślał i myślał, i myślał, aż cały skrzypiał z wysiłku… i nic. – Co to znaczy „pracować”? Mnie jest tak dobrze – mówił do siebie, ziewając. Po upalnym lecie młynarz Maciej przywiózł ziarno. Tertusiowi spodobało się nowe towarzystwo. Ziarenka wypełniły pięknym zapachem całe jego wnętrze. Słyszał delikatny szelest ich rozmów. Był bardzo zadowolony, bo czuł się już trochę samotny. Jednak ziarenka nie były zadowolone: – Weź się do pracy! – Dlaczego nic nie robisz? – Zacznij wreszcie mleć! – Sił ci zabrakło?! – Kiedy wreszcie ruszysz swoje skrzydła? – Teraz jesteśmy najlepsze na mąkę. Pospiesz się! – słyszał słowa przygany. Tertuś nie rozumiał, o co mają do niego żal. Przecież chciał ruszać skrzydłami, ale chociaż starał się ze wszystkich sił, był za słaby. Nie mógł nic zrobić. Stawał się coraz bardziej smutny, wystraszony i bardzo samotny. Przyszła jesień. Wtedy to się stało… Pewnego jesiennego dnia wiatrak rozmawiał jak zwykle  z lekkim wietrzykiem Zefirkiem. – Jutro przyprowadzę ci kolegę. Pewnie nie możesz się już na niego doczekać – powiedział Zefirek  i odleciał. – Jakiego kolegę? Przecież ja na nikogo nie czekam – pomyślał wiatrak. Następnego dnia Tertusia obudziło silne uderzenie. Zaspany, nie wiedział, co się dzieje. Najpierw usłyszał skrzypienie swoich skrzydeł. Potem skrzydła zaczęły się kręcić. Poczuł, że w jego wnętrzu, coś się rusza; najpierw powoli, ostrożnie, a już po chwili równomierny stukot dobiegał ze środka wiatraka. Wszystko dookoła drżało i śpiewało. Ziarenka wesoło podskakiwały. Młynarz Maciej pogwizdywał. Wiatrakowe mechanizmy grały jakąś niezwykłą melodię.

Tertuś zaskrzypiał z radości. Gdzieś zniknął jego smutek i lęk. Poczuł w sobie ogromną siłę. Zrozumiał też słowa pszczółki Zosi i jej radość, gdy zbierała nektar. – Cześć Tertusiu! Zefirek dużo mi o tobie opowiadał – usłyszał tubalny głos – Jestem wiatr Wiejak. – Bardzo, bardzo ci dziękuję za pomoc. Tyle ci zawdzięczam… – wzruszony i szczęśliwy wiatrak ledwie mógł wydobyć z siebie głos.

 

  W celu sprawdzenia zrozumienia tekstu przez dziecko zapytajcie:

 

 • Kto jest bohaterem opowiadania?

 • Do czego zachęcała Tertusia pszczółka Zosia i ziarenka?

 • Czego nie rozumiał wiatrak? Dlaczego nie wiedział, co to jest praca?

 • Co czuł wiatrak, gdy nie mógł wykonać swojego zadania? (Jak się czuł, gdy nie mógł poruszać skrzydłami?)

 • Kto mu pomógł?

 • Za co Tertuś dziękował wiatrowi? Co mu zawdzięczał?

 • Co czuł, gdy dzięki pomocy wiatru mógł zacząć pracować?

 

  Podsumowując, mówimy dziecku, że chociaż wiatrak był gotowy do pracy, nie miał potrzebnej siły, aby ją wykonać. Potrzebował mocy wiatru.

  Przypominamy, że Pan Jezus dał apostołom zadanie do wykonania: mieli głosić Dobrą Nowinę światu.

 W wypełnianiu tego trudnego zadania z pomocą apostołom przyszedł Duch Święty.

 Wskazujemy, że również dzisiaj Duch Święty pomaga ludziom, którzy na całym świecie głoszą naukę Chrystusa. Nazywają się oni misjonarzami.

  Oglądając ilustrację, dziecko opowiada, co widzi o pracy misjonarzy.

 

 

 Uzupełniamy jego wypowiedzi.

 

Zapraszam na e-katechezę

 

prawą stroną myszy „ otwórz hiperłącze „

 

https://view.genial.ly/5ecd27f4f02ce30db69f1519/presentation-duch-swiety-przedszkole?fbclid=IwAR1P6YLm9vruScLfNZ2zDvW4tqq2YKd_PIposNHW_lSGXatdA0a6LZ6jaz0

 

Z okazji Dnia Dziecka życzę błogosławieństwa Bożego.

 

Pomódlcie się na zakończenie:

 

Dziękuję Ci Boże, za nauki tej czas
i proszę by ona ubogacała nas.