Grupa 0A
Drodzy Rodzice. Witam Was w kolejnym tygodniu zdalnego nauczania. Jestem bardzo wdzięczna za wspaniałą współpracę oraz sprawne i systematyczne przesyłanie prac dzieci. Nowy tydzień rozpoczynamy wspaniałym świętem jakim jest Międzynarodowy Dzień Dziecka. Ten dzień należy tylko do Was i Waszych Milusińskich.
Kochane Dzieciaczki!
Chciałabym Wam przesłać życzenia https://www.youtube.com/watch?v=w2bpPAOPlWQ oraz dedykuję Wam wiersz https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ oraz piosenki https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4 , https://www.youtube.com/watch?v=WZHMiS5649w
Wtorek: 02.06.2020
WARTO BYĆ WYSPORTOWANYM …..
Drogi rodzicu zapoznaj dziecko z wierszem pt. „ELEMENTARZ SPORTOWY” Altamira dostępny w poniższym linku. Dziecko słuchając, stara się zapamiętać wymieniane dyscypliny sportowe.
http://sp35.torun.pl/attachments/article/1334/wiersze%20o%20sporcie.pdf
Kierując rozmową pomocne mogą być następujące pytania pytania:
-Co oznacza słowo „sport”?
-Co oznacza słowo „dyscyplina”?
- Czy znasz inne znaczenie słowa „dyscyplina”?
- Wymień poznane dyscypliny sportowe które zapamiętałeś (aś) z wiersza?
- Czy znasz jeszcze inne dyscypliny sportowe?
- Czy uprawianie sportu jest łatwe?
- Co jest potrzebne do uprawiania sportu?
- Czy uprawianie sportu może być niebezpieczne albo niezdrowe?
- Która dyscyplina sportowa interesuje Ciebie najbardziej?
- Co oznacza „walka i rywalizacja na sportowo”?
- Spotkanie wielu sportowców w jednym miejscu i rywalizacja to…………..?
DYSCYPLINY SPORTOWE –zabawa pantomimiczna. Należy przygotować karteczki z nazwami różnych dyscyplin sportowych jeśli dziecko potrafi samodzielnie odczytać lub narysować piktogramy dyscyplin sportowych.
Karteczki z nazwami lub piktogramy należy rozłożyć tak aby napisy były niewidoczne. Rodzic losuje pierwszą karteczkę, odczytuje po cichu nazwę i pokazuje dyscyplinę sportową za pomocą ruchu i gestu dziecko próbuje podać nazwę prezentowanej dyscypliny sportowej. Teraz dziecko losuje karteczkę, odczytuje po cichu, pokazuje a rodzic podaje nazwę. Przyjemnej zabawy.
GŁOWA- RAMIONA –zabawa ruchowa, ilustrowanie piosenki gestem. Dostępnej w linku:
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Znacie tą piosenkę. Za pierwszym razem śpiewamy i ilustrujemy ruchem powoli, za każdym kolejnym coraz szybciej. Czy zdążyłeś (aś) z ruchem?
NASZ WOLNY CZAS –Karta pracy 4 s.50
Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania”
- Co to jest wolny czas?
- Jak można spędzać wolny czas?
- Czy sport jest dobrym sposobem na spędzanie wolnego czasu?
- Jak nie powinno się spędzać wolnego czasu?
Następnie dziecko nazywa sprzęty sportowe przedstawione w „Karcie pracy s.50”, rysuje je po śladzie, zaznacza te, których lubi używać. Uzasadnia swój wybór.
KOŁA OLIMPIJSKIE –symbolika dostępna w linku:
https://www.youtube.com/watch?v=K8jTVUZY1N4
Teraz już wiesz ,że koła i kolory oznaczają poszczególne kontynenty:
NIEBIESKI - EUROPA
CZARNY- AFRYKA
ŻÓŁTY-AZJA
CZERWONY- AMERYKA
ZIELONY –AUSTRALIA
Jeśli masz w domu mapę lub globus spróbuj je odszukać.
KARTA PRACY 4 s.51:
Nazwij dyscypliny sportowe, które widzisz na ilustracjach.
Odszukaj i skreśl dyscyplinę, która nie pasuje do pozostałych.
Zaznacz dyscyplinę, która Ciebie interesuje.
Narysuj po śladzie i pokoloruj według podanego wzoru koła olimpijskie.
KOŁA OLIMPIJSKIE –praca plastyczna. Wybór materiałów do pracy zależy od Ciebie. Zdecyduj po obejrzeniu poniższego filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=KVrHqHrrBOU
Ciekawa jestem : Co wybrałeś (aś)?. Czekam na zdjęcia Twojej pracy.
03.06.2020 ŚRODA
Temat: Skaczemy, pływamy, biegamy…………….
NIEZBĘDNIK SPORTOWCA – Rodzicu prowadząc rozmowę podkreśl, że bezpieczeństwo jest bardzo ważnym aspektem uprawiania sportu i że należy pamiętać o używaniu odpowiedniego sprzętu. Opowiedz o sposobach ochraniania ciała przed urazami np.;
-Do jazdy na wrotkach, rolkach, rowerze, hulajnodze przydadzą się: kask ochraniający głowę, nakolanniki, nałokietniki.
-Jeśli chcemy biegać, trzeba pamiętać o dobrych, wygodnych butach.
- Do gry w piłkę dobrze jest mieć korki, specjalne buty, które chronią zawodników przed poślizgiem na murawie.
- Karatecy na swoje treningi zakładają specjalne ochraniacze na nogi i napięstniki itd.
CO MOŻE MIEĆ WSPÓLNEGO ŻABA ZE SPORTEM?- podpowiedzią jest wiersz pt. ”Żaba i żabka” A. Frączek
Krąży żaba po basenie,
Denerwuje się szalenie,
Bo dżentelmen w czepku w kratkę
Chlapie CHLAP! Trenując żabkę,
Pani w ciasnym kostiumiku
Rusza się jak struś w kurniku
Szkrab w brodziku dziko hopsa….
To nie żabka! To styl mopsa!
Krąży żaba po basenie,
Denerwuje się szalenie,
Oburzenia nie ukrywa:
-Kto tych ludzi uczył pływać?!
Róbcie tak jak ja! No, gazem!
-Może jednak innym razem
Wysłuchamy Pani rad….
- W słowo jej ratownik wpadł.
- Dzisiaj bowiem, droga pani,
Strój ma pani…hm…do bani.
Żaba się zdziwiła tak,
Że aż wyjąkała: - Kwak…..?
Więc ratownik jej tłumaczy:
- Niechże pani zerknąć raczy,
Wokół pływa ludzi setka…..
Tylko pani jest bez czepka!
- Właśnie, właśnie- rzekł ktoś z tłumu.
- I co gorsza bez kostiumu!
Czy już wiesz „Co żaba ma wspólnego ze sportem?”
Dlaczego żaba była oburzona?
Kto zwrócił uwagę żabie?
Czego żaba nie założyła?
Rodzicu inspiruj dłuższe wypowiedzi dziecka, zadając dalsze pytania:
Czy wolno pływać na basenie bez czepka?
Czy można chlapać na innych?
Czy można pływać, gdy nie ma ratownika?
Po co na basenie jest ratownik?
Czy wolno śmiać się z kogoś, kto nie umie pływać?
Jaki strój obowiązuje na basenie?
SPORTOWE REBUSY –zabawa słuchowa.
Należy przygotować ilustracje różnych przedmiotów, mogą być obrazki z Wkładki do głoskowania. Zadaniem dziecka jest podanie nazwy czynności, zaczynającej się na pierwszą sylabę przedstawionego obrazka.
Propozycje obrazków np.;
- ryba (dziecko podaje czynność na pierwszą sylabę-rysowanie)
-malina( malowanie)
-latawiec( latanie)
-biedronka (bieganie)
-mydło (myślenie, mycie, mydlenie) itd.
ZABAWA JĘZYKOWA z wykorzystaniem piłki.
Rodzicu pomóż dziecku nauczyć się rymowanki:
TRĄF, TRĄF, MISIA BELA
MISIA, KASIA, KONFACELA
MISIA A, MISIA BE,
MISIA, KASIA, KONFACE.
https://www.youtube.com/watch?v=wwWpSVYLe1w
Kiedy dziecko opanuje tekst, rzucacie do siebie piłkę w rytm wypowiadanej rymowanki. Najpierw bardzo wolno, potem coraz szybciej
KATRA PRACY 4 s.52-53
Powiedz, co robią dzieci?
Wklej właściwe podpisy z wyklejanki.
Wymyśl, co jeszcze innego mogą robić dzieci?
Przeczytaj sylaby z obu węży- raz głośno, raz cicho; raz szybko, raz wolno. Połącz sylaby z obydwu węży i przeczytaj wyrazy.
Pokoloruj obrazki zgodnie z treścią czytanych zdań.
ZASADY – Rodzicu prowadząc rozmowę z dzieckiem na temat zasad obowiązujących w sporcie zainspiruj się wierszem pt.” DZIEŃ DOBRY” A. Pawłowskiej- Niedbały
Dzień dobry.
Dziękuję.
Poproszę.
Przepraszam.
Pozdrawiam serdecznie.
Serdecznie zapraszam.
Ach, jakie to miłe.
Pamiętaj koniecznie,
Do wszystkich i zawsze
Odzywać się grzecznie.
Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:
-Czy w sporcie obowiązują zasady?
-Jakie to są zasady?
-Co znaczy gra „fair play”?
- Co to jest dyskwalifikacja?
- Czy zasady panujące w sporcie można przenieść do codziennego życia, do wspólnych gier i zabaw?
Warto być wysportowanym, dlatego też zapraszam do ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała pt. WYCIECZKA DO ZOO , dostępnej w poniższych linkach:
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
Pączek – bączek – zabawy doskonalące percepcję słuchową – obejrzyj film jak napisać
literkę ą .
https://www.youtube.com/watch?v=opuFGJbv7Fg
https://www.youtube.com/watch?v=rLlYTE0nC6s
Czwartek 04.06.2020
TEMAT: ROZWIĄZUJEMY ŁAMIGŁÓWKI MATEMATYCZNE
„SŁYSZĘ I LICZĘ”- ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie słyszanych dźwięków (1-10).
Potrzebne będą. 20 guzików, łyżki kuchenne, cyfry z kopert od( 1-10), kubek.
Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je
policzyć. Następnie dziecko układa przed sobą tyle samo guzików, podpisując je odpowiednią cyfrą.
W celu sprawdzenia dziecko wysypuje z kubka liczmany (guziki) i liczy, jeśli ma tyle samo dobrze
wykonało zadanie.
Rodzic uderza w kuchenne łyżki, a dziecko odtwarza dźwięki układając je za pomocą liczmanów
czyli guzików, odpowiednio je zapisując.
Zabawę powtarzamy aż, wykorzystamy ilość cyfr do 10. ŚWIETNIE LICZYSZ!!!
„MATEMATYCZNE ZAGADKI”-potrzebne będą. Sylwety motyli mogą być narysowane na kartce i
wycięte i oznaczone cyframi od( 1-9) na których są wypisane zagadki, kostka do gry.
Dziecko siedzi, a rodzic rozkłada sylwety motyli oznaczone cyframi (1-9), na których są wypisane
zagadki. Dziecko rzuca kostką, przelicza oczka i podaję cyfrę. Jeżeli jest to 5 bierze motyla z tą cyfrą i
podaje rodzicowi. Rodzic odczytuje zagadkę, a dziecko je rozwiązuje.
Zagadki na sylwetach motyli
1. Jak się nazywa duży palec dłoni?
2. Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3. Którą dłoń podajemy na powitanie?
4. Ile palców w obu dłoniach ma człowiek?
5.Ile dzieci dostanie 1 jabłko jeżeli w koszyku jest 6?
6.Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie równe boki?
7. Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
8. Ile jest razem 3 i 3?
9. Ile boków ma trójkąt?
Oczywiście kostką rzucamy tyle razy, aż rozwiążemy wszystkie zagadki.
UDANEJ ZABAWY!!!
Zadanie w kartach pracy s. 56-57, kredki.
Dzieci wklejają obrazki z podanym kodem, w którym figura geometryczna oznacza liczbę
osób, a kolor pola- płeć. Po uzupełnieniu tabeli dziecko analizuje jej zawartość i odpowiada na pytania:
W której kolumnie są tylko dziewczynki?
Czy jest kolumna tylko dla chłopców?
Ile jest dzieci które skaczą?
Ile jest par dzieci?
Następnie dziecko koloruje rysunek zgodnie z podanym kodem. Rodzic wyjaśnia, że zanim
przystąpi do kolorowania, musi dokonać obliczeń w zakresie dodawania i odejmowania.
Dopiero po uzyskaniu wyniku działania może sprawdzić, jakiego koloru powinny użyć do
wypełniania danego pola. SUPER! WYKONAŁEŚ (ŁAŚ) ZADANIE.
Zachęcam do zabaw z matematyką. Wykonaj działania online:
https://wordwall.net/pl/resource/2392003/liczymy
https://wordwall.net/pl/resource/1105356/matematyka/odejmowanie-do-20
https://wordwall.net/pl/resource/1105411/matematyka/dodawanie-do-20
https://wordwall.net/pl/resource/2604961/matematyka/dodawanie-do-20
https://wordwall.net/pl/resource/1989694/odejmowanie-do-20
https://wordwall.net/pl/resource/517829/dzia%C5%82ania-do-20-e
05.06.2020 PIĄTEK
LETNIA OLIMPIADA
1.Wyścig piłeczek
Drogi rodzicu, przygotuj dwie papierowe kulki, wyznacz linię startu i mety.
Gotowi? Start! (dmuchajcie kulki do mety)
Kto wygrał?
2.Co już wiem o sporcie?
Odpowiedz na pytania:
Jakie znasz dyscypliny sportowe indywidualne?
Jakie znasz sporty drużynowe?
Co należy założyć na głowę, gdy wybieramy się na rower?
Jaki strój obowiązuje na basenie?
Co symbolizują koła na fladze olimpijskiej?
Co to znaczy grać fair play?
Super Ci poszło.
3.Obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=KCaigbf8cHA
Odpowiedz na pytania:
- Gdzie w czasie snu wyruszył Bolek i Lolek? (Olimpia)
- Jakie dyscypliny sportowe były pokazane na igrzyskach? (rzut dyskiem, wyścig rydwanów)
Jak myślisz, skąd wzięła się nazwa „olimpiada” (od nazwy miasta, w którym odbyły się igrzyska -Olimpii)
4.Mój wymarzony sport
Myślę, że chciałbyś uprawiać jakąś dyscyplinę sportową. Jestem ciekawa jaką. Weź kartkę, kredki i narysuj siebie jako sportowca wymarzonej dyscypliny.
5.Gramy w gumę.
Drogi rodzicu, przymocuj bezpiecznie gumę i pograj w nią z dzieckiem.
Przypominam jak się grało:
https://www.youtube.com/watch?v=BYak3S45Zgo
6.Czytamy
Proszę przygotować kartki z napisami (boisko, medal, rolki, skok) i poprosić dziecko aby przeczytało napisy (proszę pomóc)
Brawo. Czytasz bardzo dobrze.
7.Taniec to również sport. Potańcz.
https://www.youtube.com/watch?v=DMsT7BXqo7s
8.Ciekawostki olimpijskie dla całej rodziny:
https://www.youtube.com/watch?v=e2_SZDUCEP8
POWODZENIA!!! JJ
KLASA OAB
02.06.2020
Topic: Rozpoznawanie i nazywanie zawodów
- Zapraszam do obejrzenia lekcji o zawodach i wykonywania poleceń lektora J
https://www.youtube.com/watch?v=yRwP3RN4pKk
- Zachęcam do obejrzenia historyjki https://www.youtube.com/watch?v=ewl-OS-u0wI J
- Grupę OA zachęcam do wklejenia według wzoru naklejek w kartach pracy na stronie 44.
- Natomiast obie grupy zapraszam do gier online, w których poćwiczą słownictwo związane z nazwami zawodów.
https://wordwall.net/pl/resource/1022433/angielski/team-bugs-3-unit-4-jobs
https://wordwall.net/pl/resource/1263487/angielski/bugs-team-starter-jobs
POWODZENIA!!! J
05.06.2020
Topic: Rozpoznawanie i nazywanie zawodów, śpiewanie piosenki.
- Wysłuchaj i spróbuj zaśpiewać piosenki o zawodach
https://www.youtube.com/watch?v=wKfrbnRRD-k
https://www.youtube.com/watch?v=DA8DF6VdX3E
https://www.youtube.com/watch?v=MdvTlQzsaYI
https://www.youtube.com/watch?v=fuAx1W4sl6c
- Zachęcam do obejrzenia filmiku o zawodach i powtarzania słówek
https://www.youtube.com/watch?v=R69YKFmlcnA
- Grupę 0A zachęcam do wykonania zadań na stronie 45.
Cd 21: (do zadania 2)
I want to be a teacher.
I want to be a cook.
I want to be a doctor.
I want to be a firefighter.
I want to be a Singer.
I want to be a police oficer.
POWODZENIA!! J
KATECHEZA ZDALNA KLASA 0a 05.06.2020r.
Jezus posyła nam swego Ducha Pocieszyciela.
Kochani rodzice pomódlcie się z dzieckiem :
Proszę Ciebie, dobry Boże,
niech mnie łaska Twa wspomoże.
Pomóż mi się teraz uczyć,
aby lepiej Tobie służyć.
Daj mi mądrość i pokorę
abym był radosny
w każdą porę.
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus
Nawiązując do poprzedniej katechezy, przypominamy, które czynności sprawiają nam kłopot oraz czyjej pomocy potrzebujemy, aby je wykonać.
Czytamy opowiadanie Wiatrak.
Wiatrak
Nowy wiatrak Tertuś stał na skraju wsi. Był bardzo zadowolony. Przede wszystkim dlatego, że był nowy i wszyscy go podziwiali. I miał ogromne, piękne skrzydła, z których był bardzo dumny. Wygrzewał się w słońcu, chłodził w letnim deszczu. Ptaki przysiadały na jego dachu i wyśpiewywały piękne melodie. Nocami rozmawiał z gwiazdami i z sową, która w nim zamieszkała. W lecie zaprzyjaźnił się z pszczółką Zosią, która często przylatywała na pobliską łąkę zbierać kwiatowy nektar. Bardzo ją lubił, tylko że… Zosia często mówiła: – Jestem dzisiaj bardzo zapracowana. Właśnie rozkwitły akacje, muszę tam pofrunąć. Bardzo się spieszę. Albo: – Nie mogę z tobą dzisiaj dłużej rozmawiać, bo zaprosiły mnie lipy w alejce w parku. Albo: – Jestem dzisiaj taka radosna! Pięknie zakwitła cała łąka, będę miała dużo pracy. A potem pytała: – A co ty będziesz dzisiaj robił?
Wiatrak zastanawiał się długo nad odpowiedzią. Zosia już dawno zdążyła odlecieć, a on myślał i myślał, i myślał, aż cały skrzypiał z wysiłku… i nic. – Co to znaczy „pracować”? Mnie jest tak dobrze – mówił do siebie, ziewając. Po upalnym lecie młynarz Maciej przywiózł ziarno. Tertusiowi spodobało się nowe towarzystwo. Ziarenka wypełniły pięknym zapachem całe jego wnętrze. Słyszał delikatny szelest ich rozmów. Był bardzo zadowolony, bo czuł się już trochę samotny. Jednak ziarenka nie były zadowolone: – Weź się do pracy! – Dlaczego nic nie robisz? – Zacznij wreszcie mleć! – Sił ci zabrakło?! – Kiedy wreszcie ruszysz swoje skrzydła? – Teraz jesteśmy najlepsze na mąkę. Pospiesz się! – słyszał słowa przygany. Tertuś nie rozumiał, o co mają do niego żal. Przecież chciał ruszać skrzydłami, ale chociaż starał się ze wszystkich sił, był za słaby. Nie mógł nic zrobić. Stawał się coraz bardziej smutny, wystraszony i bardzo samotny. Przyszła jesień. Wtedy to się stało… Pewnego jesiennego dnia wiatrak rozmawiał jak zwykle z lekkim wietrzykiem Zefirkiem. – Jutro przyprowadzę ci kolegę. Pewnie nie możesz się już na niego doczekać – powiedział Zefirek i odleciał. – Jakiego kolegę? Przecież ja na nikogo nie czekam – pomyślał wiatrak. Następnego dnia Tertusia obudziło silne uderzenie. Zaspany, nie wiedział, co się dzieje. Najpierw usłyszał skrzypienie swoich skrzydeł. Potem skrzydła zaczęły się kręcić. Poczuł, że w jego wnętrzu, coś się rusza; najpierw powoli, ostrożnie, a już po chwili równomierny stukot dobiegał ze środka wiatraka. Wszystko dookoła drżało i śpiewało. Ziarenka wesoło podskakiwały. Młynarz Maciej pogwizdywał. Wiatrakowe mechanizmy grały jakąś niezwykłą melodię.
Tertuś zaskrzypiał z radości. Gdzieś zniknął jego smutek i lęk. Poczuł w sobie ogromną siłę. Zrozumiał też słowa pszczółki Zosi i jej radość, gdy zbierała nektar. – Cześć Tertusiu! Zefirek dużo mi o tobie opowiadał – usłyszał tubalny głos – Jestem wiatr Wiejak. – Bardzo, bardzo ci dziękuję za pomoc. Tyle ci zawdzięczam… – wzruszony i szczęśliwy wiatrak ledwie mógł wydobyć z siebie głos.
W celu sprawdzenia zrozumienia tekstu przez dziecko zapytajcie:
• Kto jest bohaterem opowiadania?
• Do czego zachęcała Tertusia pszczółka Zosia i ziarenka?
• Czego nie rozumiał wiatrak? Dlaczego nie wiedział, co to jest praca?
• Co czuł wiatrak, gdy nie mógł wykonać swojego zadania? (Jak się czuł, gdy nie mógł poruszać skrzydłami?)
• Kto mu pomógł?
• Za co Tertuś dziękował wiatrowi? Co mu zawdzięczał?
• Co czuł, gdy dzięki pomocy wiatru mógł zacząć pracować?
Podsumowując, mówimy dziecku, że chociaż wiatrak był gotowy do pracy, nie miał potrzebnej siły, aby ją wykonać. Potrzebował mocy wiatru.
Przypominamy, że Pan Jezus dał apostołom zadanie do wykonania: mieli głosić Dobrą Nowinę światu.
W wypełnianiu tego trudnego zadania z pomocą apostołom przyszedł Duch Święty.
Wskazujemy, że również dzisiaj Duch Święty pomaga ludziom, którzy na całym świecie głoszą naukę Chrystusa. Nazywają się oni misjonarzami.
Oglądając ilustrację, dziecko opowiada, co widzi o pracy misjonarzy.
Uzupełniamy jego wypowiedzi.
Zapraszam na e-katechezę
prawą stroną myszy „ otwórz hiperłącze „
Z okazji Dnia Dziecka życzę błogosławieństwa Bożego.
Pomódlcie się na zakończenie:
Dziękuję Ci Boże, za nauki tej czas
i proszę by ona ubogacała nas.
