KLASA 0A

25.05.2020 – 29.05.2020

Witam Was w kolejnym tygodniu . Dziękuję bardzo za zadania, które robicie wspólnie z rodzicami i utrwalacie je na zdjęciach i mi je przesyłacie . Wasze prace są jak zawsze bardzo pomysłowe, ciekawe, dopracowane w szczegółach. I mam nadzieję, że będzie tak dalej JJJ.

Ten tydzień będzie przebiegał pod hasłem: DUŻE I MAŁE RODZINY.

Poniedziałek: 25.05.2020r

Rodziny duże, rodziny małe – wszystkie wspaniałe.

  1. Na rodzinnym pikniku – wykonaj zadania w kartach pracy strona 42 – 43 – doskonalenie nazw czynności (czasowniki).
  2. Zapraszam do wspólnej zabawy ruchowej Taniec Zygzak – Wygibasy https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
  3. Zapraszam do obejrzenia prezentacji multimedialnej Moja rodzina https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg, która ułatwi Wam poprawne nazywanie członków rodziny J
  4. Zabawa plastyczna. Narysuj mi swoją rodzinę – jestem bardzo ciekawa z ilu osób składa się Twoja rodzina? Jakie imiona noszą Wasi rodzice i rodzeństwo. Wykorzystaj ramkę na rodzinne zdjęcie z Wyprawki strona 103.
  5. Wysłuchaj także piosenki „Piosenka o rodzinie” https://www.youtube.com/watch?v=OpRTsApxNX0

i „Mama i tata” https://www.youtube.com/watch?v=vSHRfxT2-B4

  1. Czy chciałbyś posłuchać co mówią o rodzinie Twoi koledzy z innego przedszkola? J Jeśli tak, to zachęcam do obejrzenia tego filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=EVJ-He1HtkY

Wtorek: 26.05.2020r

Razem z moją mamą.

Dzień Matki to dzień szczególny. W naszych domowych „archiwach” z pewnością jest wiele laurek. Każda chwyta za serce. Na jednej z nich jest napis : „ Kochana mamusiu, życzę Tobie dużo odpoczynku, zdrowia i grzecznych dzieci oraz żebyś była zawsze taka dobra.”
Na innej : „Dziękuję, że się mną opiekujesz”.
A na zwykłej kartce wyrwanej z zeszytu niewprawna rączka wyrysowała kilka serduszek i drukowanymi literami napisała trzy słowa: MAMUSIA JEST KOCHANA.
Oby wszystkie mamusie były kochane i wszystkie dzieci.
Niech nawet te większe pociechy dobrze się czują w ramionach swoich Mam.
Oby wszystkie mamusie cieszyły się zdrowiem, miały grzeczne dzieci i mogły odpoczywać.
Tego życzą wszystkie dzieci (z naszej zerówki) a do życzeń dołączają piosenki.

W tym dniu dajemy odpocząć naszym Mamom i sprawiamy im tylko same przyjemnościJ

Zaśpiewaj swojej Mamie poznaną wcześniej piosenkę  https://www.youtube.com/watch?v=n14AtqPWlME;

https://www.youtube.com/watch?v=pamULWD7hzY;

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA

https://www.youtube.com/watch?v=S8wjPm8wv-w

https://www.youtube.com/watch?v=GRft1M0QVY0 (składanka znanych piosenek o Mamie)

2. Rozejrzyj się uważnie dookoła – gdzie rosną polne kwiatki, np. stokrotki lub fioletowe, białe kwiaty bzu i zrób Mamie piękny bukiet. Na pewno będzie bardzo szczęśliwaJ

3. Wręczamy Mamie także własnoręcznie wykonaną laurkę.

W imieniu wszystkich dzieci chciałabym WSZYSTKIM MAMOM złożyć życzenia

https://www.youtube.com/watch?v=Jtv9SZ05WJ8

A od siebie dedykuję wszystkim Wspaniałym Mamom piosenki i dziękuję za tak wspaniałe dzieciJ

https://www.youtube.com/watch?v=Y7A0-ArvCXA

https://www.youtube.com/watch?v=gpR1L4jkIiQ

https://www.youtube.com/watch?v=gpR1L4jkIiQ

 

Środa: 27.05.2020r

Kuchenne przygody dla zdrowia i urody.

  1. Dla zdrowego naskórka maseczka z ogórka – zapoznanie z drukowaną literą Ó ó – wykonaj zadania w kartach pracy strona 44 i 45.

Kochane dzieci. Zapraszam Was do zrobienia maseczki dla mamy z ogórka. Oto przepis: 1 tarty ogórek, 2 łyżki jogurtu, 1 łyżka soku z cytryny. Będzie to takie domowe SPA dla Mamy J

  1. Smacznie, zdrowo – ogórkowo – zapoznanie z pisaną literą Ó (zachęcam do napisania literki w zeszycie). Pomocny Ci będzie film „Nauka alfabetu – poznaję literkę Ó” https://www.youtube.com/watch?v=MzXZOLFOKpo; „Nauka pisania liter. Literki – alfabet polski – literki Ó ó” https://www.youtube.com/watch?v=-IwPXvYRuG8

„Alfabet – litera Ó – polskie litery abecadło dla dzieci po polsku” https://www.youtube.com/watch?v=ip0B9RQTxIM

  1. „Ojciec ogórek, mama i córka wykrojone z ogórka” – zabawy plastyczno – konstrukcyjne. Zachęcam Was do wykonania smacznych potraw z ogórka, mogą to być także ciekawe i smaczne przekąski. Pomocny będzie film „Ciekawe i smaczne przekąski z ogórka” https://www.youtube.com/watch?v=gkGvTZQ0swY.

 Filmy i zdjęcia mile widziane J Życzę smacznego!!!

  1. Dla odprężenia posłuchajcie znanej piosenki https://www.youtube.com/watch?v=i0Zh8q2BK-8

 

Czwartek: 28.05.2020r

Wkoło naszego podwórka domów stoi czwórka.

  1. Obok domu się spotkamy, bo podwórko wspólne mamy – przeliczanie, dopełnianie zbiorów, dodawanie i odejmowanie – wykonanie zadań w kartach pracy strona 48 – 49.
  2. Obejrzyj film serii „Sąsiedzi”  https://www.youtube.com/watch?v=2zj8lShKCVk i https://www.youtube.com/watch?v=tuaFz487c0c
  3. Zapraszam też do zabawy ruchowej „Równowaga” https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
  4. Domowe przyjemności i domowe obowiązki. Wysłuchaj piosenki „Piosenka o sprzątaniu” https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w oraz https://www.youtube.com/watch?v=e3zuosDT3K4i zastosuj się do wskazówek!!!
  5. Porozmawiaj z rodzicami o swoich sąsiadach. Czy wiesz jak się nazywają? Gdzie pracują? Czym się interesują? J

 

Piątek: 29.05.2020r

Dom naszych marzeń.

  1. Wesołe minki chłopca i dziewczynki. Utrwalenie dodawania w zakresie 20. Obejrzyj film „Dodawanie wewnątrz drugiej dziesiątki” https://www.youtube.com/watch?v=pN8hW4DfUtQ i „Dodawanie do 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego” https://www.youtube.com/watch?v=WUwX3HBs0cQ
  2. Wymarzony dom – możesz wykonać projekt plastyczny z figur geometrycznych lub według własnego pomysłu – możesz skorzystać z filmu „Mój wymarzony dom” https://www.youtube.com/watch?v=J67c920klIc lub „Kolaż – mój wymarzony dom” https://www.youtube.com/watch?v=PWBQKX1Fz00

Zdjęcia prac mile widzianeJ

  1. Utrwalenie słów i melodii piosenki „Nie ma jak dom” https://www.youtube.com/watch?v=SAxem9LqlK0 lub też wysłuchaj piosenki „Moja rodzinka” https://www.youtube.com/watch?v=1pQGlpf_Mmg
  2. „Niezwykłe rodziny” – rodziny wyrazów. Tworzenie rodziny wyrazów. Układanie tych wyrazów z liter.

https://wordwall.net/hu/resource/751112/polski-jako-obcy/rodzina

https://wordwall.net/hu/resource/553270/polski/rodzina-definicje-polski-obcy-a1

Życzę powodzenia i miłej zabawyJ

 

 

 

 

 Język angielski

KLASA OA

Topic: Happy Mother’s Day – słownictwo na Dzień Mamy.

 

  1. Na dzisiejszej lekcji poznamy słownictwo i piosenki nawiązujące do Dnia Mamy. Na poniższych stronach znajdują się gry i zabawy, które pomogą Wam poznać słownictwo związane z tak ważnym dla nas Dniem:

https://www.youtube.com/watch?v=WEX3x4sVCpE

https://www.youtube.com/watch?v=8l0xXL9Bmpk

https://wordwall.net/resource/1271783/inglese/mothers-day

https://wordwall.net/resource/1775754/angol/mothers-day

  1.  Pośpiewajcie Waszym Mamom również piosenki. Wasz śpiew na pewno umili Mamom ten dzień J

https://www.youtube.com/watch?v=RQ-h6WCVm6Q

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

https://www.youtube.com/watch?v=_VaSqxGc4gU

https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo&list=RDMYqFPa1mrXo&start_radio=1

https://www.youtube.com/watch?v=ca9rptz0mDI

https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

Życzę miłego świętowaniaJ

 

29.05.2020

Topic: Powtórzenie materiału z rozdziału 5 – Pet race

  1. Zachęcam do wykonania zadań powtórzeniowych online:

https://www.youtube.com/watch?v=hmVYCS_hJk0

https://www.youtube.com/watch?v=xn5rXfhFDWw

https://www.youtube.com/watch?v=rSo5yr3IFdE

  1. Klasę OA proszę o wykonanie zadania 1 na stronie 41 w podręczniku

CD2. 14

A mouse can run? Yes or No YES!

A fish can run? Yes or No NO!

A parrot can fly. Yes or NO YES!

A rabbit can fly? Yes or No NO!

A fish can swim/? Yes or No YES!

A parrot can swim? Yes or No NO!

A rabbit can jump? Yes or NO YES!

Możecie również pobawić się pacynkami z zestawu do wypychaniaJ

POWODZENIA!!! J

 

 

KATECHEZA  ZDALNA KLASA 0a 29.05.2020 r.

Oczekujemy Ducha Świętego

 

Kochani rodzice pomódlcie się z dzieckiem :

 

Dziękuję Ci, Boże Ojcze, za moją Mamę!
Za jej pomoc i dobroć,
za to kochające mnie serce, dziękuję Ci Boże.
Błogosław ją nieustannie,
obdarzaj zdrowiem i licznymi powodami do radości.

 

1         Przeczytajcie swoim skarbom:

2        Zapytajcie dziecko utrwalając wiadomości zdobyte na poprzednich katechezach:

 

 • Co robi dobry pasterz dla zaginionej owieczki?

 • Kogo nazywamy dobrym pasterzem?

 

 Podsumowując, stwierdzamy, że Pan Jezus, Dobry Pasterz, szuka każdego z nas, gdy od Niego odchodzimy, troskliwie prowadzi przez życie.

 

 

3        Poproście, aby dziecko zastanawiło się, co powinniśmy zrobić, aby nie oddalać się od Pana Jezusa i być Jego dobrymi dziećmi.

 

4        Zwróćcie  uwagę na odpowiednią postawę wobec osób starszych, troskę  o słabszych, modlitwę.

 

 

5        Pan Jezus jako Dobry Pasterz pomaga ludziom być dobrymi posyłając Ducha Świętego.

Ducha Świętego nie widzimy, ale On istnieje i możemy Go rozpoznać po owocach takich jak : cierpliwość, dobroć, miłość, wyrozumiałośc itp.

 

6        Przeprowadźcie ćwiczenie:

 

7         Otwieramy okno i drzwi pokoju tak, by powstał przeciąg. Poproście dziecko, by obserwowało, co dzieje się w pomieszczeniu. Rozmawiamy na temat zaistniałego zjawiska:

 

 • Co zaobserwowałeś, gdy zostały równocześnie otwarte drzwi i okno?  

 

  • • Skąd wiemy, że był to wiatr?

 

 W tym momencie możemy odwołać się do innych zjawisk obserwowanych w przyrodzie, np. poruszanie się liści, gałęzi, zamieć śnieżna. Wskazujemy, że są rzeczy, których choć nie widzimy, to jednak istnieją. Ich występowanie poznajemy niekiedy po skutkach ich działania.

 

 

 

 

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.istockphoto.com%2Fpl%2Fobrazy%2Fzes%25C5%2582anie-ducha-%25C5%259Bwi%25C4%2599tego&psig=AOvVaw1hkhUWYv6gtp7RkXQHwzyf&ust=1590758383539000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCNih4_fS1ukCFQAAAAAdAAAAABAE

 

 

 Oglądamy ilustrację. Przybliżamy dziecku wydarzenie z Wieczernika. Mówimy, że apostołowie z Matką Pana Jezusa zgromadzili się na modlitwie i w pewnym momencie usłyszeli wielki szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru. Nie wiedzieli, co się dzieje. Nagle jednak wstąpiła w nich odwaga i męstwo. Byli gotowi głosić naukę Chrystusa. Taką moc dał im Pan Bóg, zsyłając Ducha Świętego. Nie widzieli Go, ale czuli Jego działanie.

 

  Wyjaśniamy, że w obecnych czasach Pan Bóg zsyła ludziom Ducha Świętego. Duch Święty działa w sercach ludzi ochrzczonych. Przynagla do miłowania Boga i bliźniego. Pomaga nam dobrze żyć, czyli tak, by się Bogu podobać.

 

 Przypominamy sobie z wcześniejszych katechez:

 • Co to znaczy dobrze żyć?

 • W jaki sposób należy postępować, by podobać się Panu Bogu?

 

 Podsumowując, stwierdzamy, że Duch Święty działa, a efekty tego działania są widoczne.

 

    8    Katechezę kończymy nauką pierwszej zwrotki piosenki Czy wy wiecie?

 

 Czy wy wiecie, że jesteście świątynią? Czy wy wiecie, że jesteście świątynią? Czy wy wiecie, że jesteście świątynią? Świątynią, w której mieszka Święty Duch.

 Ref. Pełni mocy, wdzięczności i chwały. Pełni mocy, wdzięczności i chwały. Pełni mocy, wdzięczności i chwały. Świątynią, w której mieszka Święty Duch.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ofzbUt4thzA

 

10  Pomódlcie się na zakończenie:

 

Dziękuję Ci Boże, za nauki tej czas
i proszę by ona ubogacała nas.

Szczęść Boże.