Grupa 0B – wychowawca: Justyna Predko
Dziękuję wszystkim Państwu za wspieranie dzieci w realizacji planu pracy. W tym tygodniu zwracamy szczególną uwagę dzieci, na zachowanie bezpieczeństwa na wsi. Pozdrawiam serdecznie wszystkie dzieciaczki. Wychowawczyni grupy 0B – Justyna Predko.
Cała grupa - obejrzyj film dotyczący bezpieczeństwa dzieci na wsi:
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
Temat tygodnia: Z wizytą w gospodarstwie wiejskim
4 latki
- Obejrzyj bajki:
https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA
https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
- Posłuchaj piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=Osl8JG6GcEs
- Odpoczynek na wsi– zabawa relaksacyjna. Dziecko kładzie się na dywanie i słucha treści krótkiej historyjki: Spacerujemy kolorową łąką, słyszymy śpiew ptaków, a nad naszymi głowami fruwają kolorowe motyle i pszczoły. Zbliżamy się do małej drewnianej chatki
z dachem pokrytym słomą. Przed domem mały piesek merda wesoło ogonkiem, a obok niego kot wygrzewa się w promieniach słońca. Przechodzimy za chatkę i widzimy pięknego, stojącego na jednej nodze koguta. Dookoła niego spacerują małe kurczątka, wyjadając
z trawy ziarenka. W oddali widzimy stado kaczek, które wesoło kwaczą: kwa-kwa-kwa. Czasem przez naszymi oczami przelatuje pszczoła, niosąca do ula nektar, z którego niebawem powstanie pyszny miód. Pod jednym z drzew rozkładamy koc, na którym się kładziemy, by chwilę odpocząć.
- Zwierzęce zgadywanki – zgadnij co to za zwierzę?
- Muczy: Muuuu, muuuu! Biegnijcie tu! Biegnijcie z daleka, Napijcie się mleka. Kto wypił, ten jest zuch! (krowa)
- Kwiczy: Kwi! Kwi! No, mówię Ci. Taplanie się w błocie, w kałuży przy płocie, po nocach mi się śni. (świnia)
- Beczy: Beee! Bee! Ach, ostrzyż mnie, A dam ci wełenkę Na ciepłą sukienkę, Skarpetkę albo dwie. (owca)
- Gdacze: Ko! Ko! Widział to kto? Goniłam robaczka, Lecz schował się w krzaczkach! I co? I co ? I pstro! (kura)
- Rży: Hiii! Haaa! Kto gna tak jak ja? Pęd grzywę rozwiewa, Kłaniają się drzewa I wiatr mi w uszach gra! (koń)
- Gulgocze: Gul! Gul! Gdy kroczę wśród pól, Obnosząc korale, To puszę się stale! Prawdziwy ze mnie król! (indyk)
- Kwacze: Kwa! Kwa! To ja! To ja! Ma słynną rodaczkę Kuzynkę Dziwaczkę Na pewno każdy zna! (kaczka)
5. Praca plastyczna: wykonaj w dowolny sposób pracę plastyczno-techniczną „Moje bezpieczeństwo na wsi” – zrób zdjęcie z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl
Plan pracy - 5 latki
poniedziałek: 15.06.2020r. - Jak mija dzień na wsi?
- Obejrzyj bajkę:
https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA
- Zawody w skakaniu – zabawa skoczna. Dziecko wciela się w rolę koników na zawodach jeździeckich. Rodzic wyznacza trasę i układa na niej przeszkody. Zadaniem dziecka jest pokonanie tej trasy jak najładniej i najciekawiej – tempo nie ma znaczenia.
- Chętne dzieci: nazwij i policz zwierzęta w ramkach, polecenie 1 i 2 strona 53
wtorek: 16.06.2020r. - Odwiedzamy gospodarstwo wiejskie.
- Posłuchaj piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=Osl8JG6GcEs
- Na podstawie ilustracji opowiedz co się dzieje w gospodarstwie? Polecenie 1 str.48/49
- Połącz zwierzęta z odpowiednimi produktami: polecenie 1 i2 str.50
środa : 17.06.2020r. -Poznajemy zwierzęta duże i małe.
- Obejrzyj bajkę:
https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
- Nazwij zwierzęta w zagrodach, polecenie 1 str. 51
- Ponumeruj obrazki za pomocą kropek, tak aby powstała historyjka o tym jak powstaje chleb polecenie 1 i 2 str.52
czwartek: 18.06.2020r. - Zdrowe przysmaki z wiejskiej zagrody.
- Wiejskie obowiązki – zabawa naśladowcza. Dziecko wykonuje czynności, np. szukanie jajek w gniazdach, karmienie kur, nabieranie wody ze studni, pielenie grządek, zrywanie owoców w sadzie itp.
- „Po co krowie rogi na głowie?” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej
Raz pewien gąsior, spotkawszy krowę, taką z tą krową zaczął rozmowę: – Pani ma ładne oczy, pani ma zgrabne nogi, pani mogłaby zostać artystką filmową, pani krowo, gdyby nie rogi… Po co pani te rogi na głowie? Czy nie warto pomyśleć o zmianie? Pani byłoby bardziej do twarzy w kapeluszu, w berecie, w turbanie. Znam się dobrze na damskiej modzie, na urodzie oraz na sztuce, jaka pani byłaby śliczna, gdyby pani chodziła w peruce! No niech pani pomyśli przez moment, no niech pani mi tylko powie – na co pani właściwie te rogi? Po co pani te rogi na głowie? A ta krowa nie rzekła słowa, tylko głowę schyliła nisko – jak mu dała rogami odpowiedź, to przeleciał przez całe pastwisko. Sto dwadzieścia koziołków fiknął, wylądował w przydrożnym rowie i już nigdy więcej nie pytał, po co krowa ma rogi na głowie.
Dzieci odpowiadają na pytania: Czy gąsiorowi podobał się wygląd krowy? Co mu w nim przeszkadzało? Czy krowa udzieliła odpowiedzi na pytanie gąsiora? W jaki sposób gąsior dowiedział się, po co krowie rogi na głowie? Czy rogi krowy są niebezpieczne?
piątek : 19.06.2020r.- Bezpieczeństwo dzieci w gospodarstwie wiejskim.
- Obejrzyj film edukacyjny na temat bezpieczeństwa dzieci na wsi i na jego podstawie wykonaj dowolną pracę plastyczną: https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U - zrób zdjęcie z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl
Plan pracy - 6latki
poniedziałek: 15.06.2020r. Co słychać w gospodarstwie?
- Obejrzyj bajkę:
https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA
- Wykonaj działania „Pewny start, mój dobry rok” matematyka karta nr 75
- Czy to jest możliwe? – zabawa dydaktyczna zainspirowana treścią wiersza Agnieszki Frączek pt. „Podróż”
Spakowali różne graty, waliz wzięli osiem, zapomnieli tylko mapy, lecz mieli to w nosie.
Bo bez mapy, jak wiadomo, życie jest ciekawsze, a gdy trzeba, to o pomoc poprosi się zawsze.
Ludzie pomagali chętnie. Choć bywało czasem, że im jakoś dziwnie mętnie wskazywali trasę…
Mimo wszystko po pół roku dotarli do celu. Przywitało ich: „Ko-ko-ku!” kur i kurcząt wielu.
Dziwne… Pokój zamówili w hotelu Pod Różą, a na miejscu otrzymali jedną grzędę kurzą.
Jedną grzędę? A to psikus! Pod Poznaniem? Tak, w kurniku…
Dziecko odpowiada na pytania:
- Czego nie spakował Maniek na wycieczkę?
- Czy Maniek z żoną dojechał do miasta Kórnik?
- Gdzie trafił Maniek?
- Kto mieszkał w tym kurniku?
wtorek: 16.06.2020r. Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim
- Posłuchaj piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=Osl8JG6GcEs
2. Przyjrzyj się obrazkowi, odszukaj i zaznacz wszystkie liczby 10 „Pewny start, mój dobry rok” matematyka karta nr 101
środa : 17.06.2020r. Literowa farma.
- Narysuj w ramce obrazek , którego nazwa zaczyna się na literą c.
- Narysuj szlaczek po śladzie
- Napisz litery po śladzie i samodzielnie Karty pracy „Policzanki – litery” str. 16
czwartek: 18.06.2020r. Bez zwierząt świat byłby smutny
- Koci grzbiet – ćwiczenia mięśni grzbietu. Dziecko w klęku podpartym opuszcza głowę i robi głęboki wdech, wypychając kręgosłup do góry. Wytrzymuje kilka sekund, następnie unosi głowę ku sufitowi i wygina kręgosłup do dołu. Wytrzymuj kilka sekund. Ćwiczenie powtarza 5 razy.
- W górę i w dół – ćwiczenie wyciszające. Dziecko kładzie się na plecach, nogi lekko rozstawione, ręce leżą rozłożone swobodnie za głową, np. woreczek leży na brzuchu. Dziecko z zamkniętymi oczami oddycha powoli i głęboko, unosząc woreczek w górę.
piątek : 19.06.2020r. Bezpieczeństwo dzieci w gospodarstwie wiejskim.
- Obejrzyj film edukacyjny na temat bezpieczeństwa dzieci na wsi i na jego podstawie wykonaj dowolną pracę plastyczną: https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U - zrób zdjęcie z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl
GRUPA 0B
16.06.2020
Topic: Powtórzenie materiału z rozdziału 6 „I want to be an artist”.
- Zagraj z rodzicem w grę Magic eye i przypomnij sobie zawody, które poznaliśmy w rozdziale 6
https://www.youtube.com/watch?v=INy-ezmqMx0
- Zaśpiewaj piosenki o zawodach
https://www.youtube.com/watch?v=wKfrbnRRD-k
https://www.youtube.com/watch?v=DA8DF6VdX3E
https://www.youtube.com/watch?v=r6Oxqyd5qUw
- Zachęcam do wykonania ćwiczeń online
https://wordwall.net/pl/resource/2060181/job
POWODZENIA !!!
19.06.2020
Topic: Delicious food – rozpoznawanie i nazywanie artykułów spożywczych.
- Obejrzyj prezentację i powtórz słownictwo za lektorem https://www.youtube.com/watch?v=y6MM_21MH08
https://www.youtube.com/watch?v=2h-yrqDPKdg
https://www.youtube.com/watch?v=imaj08Qp2f4
- Pośpiewaj rodzicom piosenki o jedzeniu
https://www.youtube.com/watch?v=i_JQwhPKzdI
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
https://www.youtube.com/watch?v=rjwrzBArZjA
- Zachęcam do wykonania ćwiczeń online
https://www.youtube.com/watch?v=zFGF23RbzaQ
https://wordwall.net/pl/resource/1085315/angielski/food-homework
https://wordwall.net/pl/resource/1921663/angielski/new-english-adventure-starter-unit-7-food
https://wordwall.net/pl/resource/2142527/angielski/delicious-food-71-2-bugs-team-starter
POWODZENIA !!