Grupa 0B – wychowawca: Justyna Predko

Dziękuję wszystkim Państwu za wspieranie dzieci w realizacji planu pracy. W tym tygodniu zwracamy szczególną uwagę dzieci,  na zachowanie bezpieczeństwa na wsi. Pozdrawiam serdecznie wszystkie  dzieciaczki. Wychowawczyni grupy 0B – Justyna Predko.

 

Cała grupa - obejrzyj film dotyczący bezpieczeństwa dzieci na wsi:

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

 

Temat tygodnia: Z wizytą w gospodarstwie wiejskim

  4 latki

  1. Obejrzyj bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

 

  1. Posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=Osl8JG6GcEs

 

  1. Odpoczynek na wsi– zabawa relaksacyjna. Dziecko kładzie się na dywanie  i  słucha treści krótkiej historyjki: Spacerujemy kolorową łąką, słyszymy śpiew ptaków, a nad naszymi głowami fruwają kolorowe motyle i pszczoły. Zbliżamy się do małej drewnianej chatki
    z dachem pokrytym słomą. Przed domem mały piesek merda wesoło ogonkiem, a obok niego kot wygrzewa się w promieniach słońca. Przechodzimy za chatkę i widzimy pięknego, stojącego na jednej nodze koguta. Dookoła niego spacerują małe kurczątka, wyjadając

 z trawy ziarenka. W oddali widzimy stado kaczek, które wesoło kwaczą: kwa-kwa-kwa. Czasem przez naszymi oczami przelatuje pszczoła, niosąca do ula nektar, z którego niebawem powstanie pyszny miód. Pod jednym z drzew rozkładamy koc, na którym się kładziemy, by chwilę odpocząć.

 

  1. Zwierzęce zgadywanki – zgadnij co to za zwierzę?

-        Muczy: Muuuu, muuuu! Biegnijcie tu! Biegnijcie z daleka, Napijcie się mleka. Kto wypił, ten jest zuch! (krowa)

-        Kwiczy: Kwi! Kwi! No, mówię Ci. Taplanie się w błocie, w kałuży przy płocie, po nocach mi się śni. (świnia)

-        Beczy: Beee! Bee! Ach, ostrzyż mnie, A dam ci wełenkę Na ciepłą sukienkę, Skarpetkę albo dwie. (owca)

-        Gdacze: Ko! Ko! Widział to kto? Goniłam robaczka, Lecz schował się w krzaczkach! I co? I co ? I pstro! (kura)

-        Rży: Hiii! Haaa! Kto gna tak jak ja? Pęd grzywę rozwiewa, Kłaniają się drzewa I wiatr mi w uszach gra! (koń)

-        Gulgocze: Gul! Gul! Gdy kroczę wśród pól, Obnosząc korale, To puszę się stale! Prawdziwy ze mnie król! (indyk)

-        Kwacze: Kwa! Kwa! To ja! To ja! Ma słynną rodaczkę Kuzynkę Dziwaczkę Na pewno każdy zna! (kaczka)

 

5. Praca plastyczna: wykonaj w dowolny sposób pracę plastyczno-techniczną „Moje bezpieczeństwo na wsi” – zrób zdjęcie z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl

 

 Plan pracy - 5 latki

poniedziałek: 15.06.2020r. - Jak mija dzień na wsi?

  1. Obejrzyj bajkę:

https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

  1. Zawody w skakaniu – zabawa skoczna. Dziecko wciela się w rolę koników na zawodach jeździeckich. Rodzic wyznacza trasę i układa na niej przeszkody. Zadaniem dziecka jest pokonanie tej trasy jak najładniej i najciekawiej – tempo nie ma znaczenia.
  2. Chętne dzieci: nazwij i policz zwierzęta w ramkach, polecenie 1 i 2 strona 53

wtorek: 16.06.2020r. - Odwiedzamy gospodarstwo wiejskie.

  1. Posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=Osl8JG6GcEs

  1. Na podstawie ilustracji  opowiedz co się dzieje w gospodarstwie? Polecenie 1 str.48/49
  2. Połącz zwierzęta z odpowiednimi produktami: polecenie 1 i2 str.50

 

środa : 17.06.2020r. -Poznajemy zwierzęta duże i małe.

  1. Obejrzyj bajkę:

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

  1. Nazwij zwierzęta w zagrodach, polecenie 1 str. 51
  2. Ponumeruj obrazki za pomocą kropek, tak aby powstała historyjka o tym jak powstaje chleb polecenie 1 i 2 str.52

 

 

czwartek: 18.06.2020r. - Zdrowe przysmaki z wiejskiej zagrody.

  1. Wiejskie obowiązki – zabawa naśladowcza. Dziecko wykonuje czynności, np. szukanie jajek w gniazdach, karmienie kur, nabieranie wody ze studni, pielenie grządek, zrywanie owoców w sadzie itp.
  2.  „Po co krowie rogi na głowie?” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej 

 Raz pewien gąsior, spotkawszy krowę, taką z tą krową zaczął rozmowę: – Pani ma ładne oczy, pani ma zgrabne nogi, pani mogłaby zostać artystką filmową, pani krowo, gdyby nie rogi… Po co pani te rogi na głowie? Czy nie warto pomyśleć o zmianie? Pani byłoby bardziej do twarzy w kapeluszu, w berecie, w turbanie. Znam się dobrze na damskiej modzie, na urodzie oraz na sztuce, jaka pani byłaby śliczna, gdyby pani chodziła w peruce! No niech pani pomyśli przez moment, no niech pani mi tylko powie – na co pani właściwie te rogi? Po co pani te rogi na głowie? A ta krowa nie rzekła słowa, tylko głowę schyliła nisko – jak mu dała rogami odpowiedź, to przeleciał przez całe pastwisko. Sto dwadzieścia koziołków fiknął, wylądował w przydrożnym rowie i już nigdy więcej nie pytał, po co krowa ma rogi na głowie.

Dzieci odpowiadają na  pytania: Czy gąsiorowi podobał się wygląd krowy? Co mu w nim przeszkadzało? Czy krowa udzieliła odpowiedzi na pytanie gąsiora? W jaki sposób gąsior dowiedział się, po co krowie rogi na głowie? Czy rogi krowy są niebezpieczne?

piątek : 19.06.2020r.- Bezpieczeństwo dzieci w gospodarstwie wiejskim.

  1. Obejrzyj film edukacyjny na temat bezpieczeństwa dzieci na wsi i na jego podstawie wykonaj dowolną pracę plastyczną: https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U - zrób zdjęcie z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl

 

 

Plan pracy - 6latki

poniedziałek: 15.06.2020r. Co słychać w gospodarstwie?

  1. Obejrzyj bajkę:

https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

  1. Wykonaj działania  „Pewny start, mój dobry rok” matematyka karta nr 75
  2. Czy to jest możliwe? – zabawa dydaktyczna zainspirowana treścią wiersza Agnieszki Frączek pt. „Podróż”

Spakowali różne graty, waliz wzięli osiem, zapomnieli tylko mapy, lecz mieli to w nosie.

Bo bez mapy, jak wiadomo, życie jest ciekawsze, a gdy trzeba, to o pomoc poprosi się zawsze.

Ludzie pomagali chętnie. Choć bywało czasem, że im jakoś dziwnie mętnie wskazywali trasę…

Mimo wszystko po pół roku dotarli do celu. Przywitało ich: „Ko-ko-ku!” kur i kurcząt wielu.

Dziwne… Pokój zamówili w hotelu Pod Różą, a na miejscu otrzymali jedną grzędę kurzą.

Jedną grzędę? A to psikus! Pod Poznaniem? Tak, w kurniku…

Dziecko odpowiada na pytania:

- Czego nie spakował Maniek na wycieczkę?

- Czy Maniek z żoną dojechał do miasta Kórnik?

-  Gdzie trafił Maniek?

- Kto mieszkał w tym kurniku?

wtorek: 16.06.2020r. Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim 

  1. Posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=Osl8JG6GcEs

2. Przyjrzyj się obrazkowi, odszukaj i zaznacz wszystkie liczby 10  „Pewny start, mój dobry rok” matematyka karta nr 101

środa : 17.06.2020r. Literowa farma.

  1. Narysuj w ramce obrazek , którego nazwa zaczyna się na literą c.
  2. Narysuj szlaczek po śladzie
  3. Napisz litery po śladzie i samodzielnie Karty pracy „Policzanki – litery” str. 16

czwartek: 18.06.2020r. Bez zwierząt świat byłby smutny 

  1. Koci grzbiet – ćwiczenia mięśni grzbietu. Dziecko w klęku podpartym opuszcza głowę i robi głęboki wdech, wypychając kręgosłup do góry. Wytrzymuje kilka sekund, następnie unosi głowę ku sufitowi i wygina kręgosłup do dołu. Wytrzymuj kilka sekund. Ćwiczenie powtarza 5 razy.
  2. W górę i w dół – ćwiczenie wyciszające. Dziecko kładzie się na plecach, nogi lekko rozstawione, ręce leżą rozłożone swobodnie za głową, np. woreczek  leży na brzuchu. Dziecko z zamkniętymi oczami oddycha powoli i głęboko, unosząc woreczek w górę.

 

piątek : 19.06.2020r. Bezpieczeństwo dzieci w gospodarstwie wiejskim.

  1. Obejrzyj film edukacyjny na temat bezpieczeństwa dzieci na wsi i na jego podstawie wykonaj dowolną pracę plastyczną: https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U - zrób zdjęcie z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl

 

 

 

GRUPA 0B

16.06.2020

Topic: Powtórzenie materiału z rozdziału 6 „I want to be an artist”.

  1. Zagraj z rodzicem w grę Magic eye i przypomnij sobie zawody, które poznaliśmy w rozdziale 6

 https://www.youtube.com/watch?v=INy-ezmqMx0

  1. Zaśpiewaj piosenki o zawodach

https://www.youtube.com/watch?v=wKfrbnRRD-k

https://www.youtube.com/watch?v=DA8DF6VdX3E

https://www.youtube.com/watch?v=r6Oxqyd5qUw

  1. Zachęcam do wykonania ćwiczeń online

https://wordwall.net/pl/resource/2060181/job

POWODZENIA !!!

 

19.06.2020

Topic: Delicious food – rozpoznawanie i nazywanie artykułów spożywczych.

  1. Obejrzyj prezentację i powtórz słownictwo za lektorem  https://www.youtube.com/watch?v=y6MM_21MH08

https://www.youtube.com/watch?v=2h-yrqDPKdg

https://www.youtube.com/watch?v=imaj08Qp2f4

  1. Pośpiewaj rodzicom piosenki o jedzeniu

https://www.youtube.com/watch?v=i_JQwhPKzdI

https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

https://www.youtube.com/watch?v=rjwrzBArZjA

  1. Zachęcam do wykonania ćwiczeń online

https://www.youtube.com/watch?v=zFGF23RbzaQ

https://wordwall.net/pl/resource/1085315/angielski/food-homework

https://wordwall.net/pl/resource/1921663/angielski/new-english-adventure-starter-unit-7-food

https://wordwall.net/pl/resource/2142527/angielski/delicious-food-71-2-bugs-team-starter

POWODZENIA !!