Dzień dobry,

Drodzy rodzice, podany plan pracy rozpoczynamy od 15.04.2020r.(środa).Zadania realizujemy na miarę Państwa i dzieci możliwości. W naszej grupie czyli 4,5,6 latków ogólna tematyka jest bardzo zbliżona, więc wszystkie dzieci mogą wykonać  dowolną pracę plastyczno- techniczną pt. „Robot”. Prace wezmą udział w konkursiewewnętrznym naszej grupy, w związku z czym proszę pamiętać o przesłaniu mi zdjęcia pracy do 24 kwietnia 2020r.Wychowawca: Justyna Predko

4 latki:

Temat tygodnia: Dobre i niedobre bajki na ekranie.

  1. Pokazanie dzieciom urządzeń domowych: czajnik, telewizor, telefon, odkurzacz, pralka, lodówka, suszarka – wspólne opisanie do czego służą te urządzenia?
  2. Rodzic czyta wiersz Halo! Kto mówi?

Halo! Kto mówi? – Halo, halo! Czy jest Krycha? – A kto mówi? – Ja! Nie słychać? – Krysia śpi… jest środek nocy. – Eee… kwadransik po północy… Nigdy nie śpię o tej porze, Więc i Krycha spać nie może! To co, mogę z nią pogadać? Halo! Czy rozmawiasz przez komórkę, czy słuchawkę masz ze sznurkiem, czy do kumpla dzwonisz z budki, by pogadać pół minutki, czy wygodnie siedzisz w domku i obdzwaniasz tłum znajomków – najpierw przedstaw się. Koniecznie! Bo (choć brzmi to niedorzecznie) trudniej poznać cię po głosie niż po uszach lub po nosie.

Chętne dzieci mogą udzielić odpowiedzi na  pytania: Jak oceniacie zachowanie osoby, która dzwoniła do Krysi? Czego nie zrobiła osoba, która dzwoniła? Dlaczego tak ważne jest, aby się przedstawić, kiedy do kogoś dzwonimy? Kiedy zadzwonił telefon? Czy wypada dzwonić do kogoś w środku nocy? Co zrobić, jeśli sprawa jest naprawdę pilna i nie można z nią zaczekać do rana?

Źródło: Agnieszka Frączek, Dobre obyczaje, czyli w lekkim tonie o bon tonie, Arkady, Warszawa 2008, s. 18–19.

Wykonanie kart pracy:

„Przedszkolak rysuje i koduje ćwiczenia grafomotoryczne”

  1. Karta pracy strona 8

 Chętne dzieci:„Przedszkolak rysuje i koduje – nauka kodowania”-

  1. Karta pracy strona 1 (tylko: kwadraty, trójkąty i koła)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5 latki:

Temat tygodnia: Tajemnice komputerów i robotów.

  1. Pokazanie dzieciom urządzeń domowych: czajnik, telewizor, telefon, odkurzacz, pralka, lodówka, suszarka – wspólne opisanie do czego służą te urządzenia?
  2. Wykonanie karty pracy:
  •  polecenie 2 strona 3
  • Polecenie 1 i 2 strona 5
  • Polecenie 1 i 2 strona 6
  • Polecenie 1 strona 7

Chętne dzieci: Pozostałe polecenia.

  1. Rodzic czyta wierszHalo! Kto mówi? –

Halo! Kto mówi? – Halo, halo! Czy jest Krycha? – A kto mówi? – Ja! Nie słychać? – Krysia śpi… jest środek nocy. – Eee… kwadransik po północy… Nigdy nie śpię o tej porze, Więc i Krycha spać nie może! To co, mogę z nią pogadać? Halo! Czy rozmawiasz przez komórkę, czy słuchawkę masz ze sznurkiem, czy do kumpla dzwonisz z budki, by pogadać pół minutki, czy wygodnie siedzisz w domku i obdzwaniasz tłum znajomków – najpierw przedstaw się. Koniecznie! Bo (choć brzmi to niedorzecznie) trudniej poznać cię po głosie niż po uszach lub po nosie.

Dzieci mogą udzielić odpowiedzi na  pytania: Jak oceniacie zachowanie osoby, która dzwoniła do Krysi? Czego nie zrobiła osoba, która dzwoniła? Dlaczego tak ważne jest, aby się przedstawić, kiedy do kogoś dzwonimy? Kiedy zadzwonił telefon? Czy wypada dzwonić do kogoś w środku nocy? Co zrobić, jeśli sprawa jest naprawdę pilna i nie można z nią zaczekać do rana?

Źródło: Agnieszka Frączek, Dobre obyczaje, czyli w lekkim tonie o bon tonie, Arkady, Warszawa 2008, s. 18–19.

Chętne dzieci: rodzic może odczytać zagadki  zamieszczone u 6 latków.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

6 latki:

Temat tygodnia: Jak mądrze korzystać z technologii?

  1. Pokazanie dzieciom urządzeń domowych: czajnik, telewizor, telefon, odkurzacz, pralka, lodówka, suszarka – wspólne opisanie do czego służą te urządzenia?
  2. „ Mój kolega komputer” – słuchanie wiersza Stanisława Karaszewskiego.

Mój kolega komputer Mam komputer supernowy Z monitorem kolorowym, Klawiaturą, stacjądysków I malutką, zwinną myszką! Mój komputer, mój komputer, On jest super, super, super! On najlepszym jest kolegą, Nie potrzeba mi innego! Och! Ach! Och! Ach! To najlepszy kumpel w grach! Nagle! – rety! Co się dzieje! W komputerze coś szaleje, Wirus groźny niesłychanie Pożarł program, połknął pamięć! Wirus popsuł mi komputer, Już komputer nie jest super! Ale za to mam dobrego, Mam kolegę prawdziwego! Och! Ach! Och! Ach! To najlepszy kumpel w grach!

  1. Chętne dzieci:Rozmowa na temat treści wiersza:

- O czym był wiersz?

- Kto opowiada w wierszu o swoim komputerze?

- Jak wyglądał komputer chłopca?

-  Co się stało, gdy komputer się zepsuł?

- Czy komputer może zastąpić prawdziwego kolegę?

- Lepiej mieć superkomputer, czy prawdziwego przyjaciela?.

Dzieci odpowiadają na pytania, wskazują, że warto mieć prawdziwych przyjaciół.

Źródło: http://przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/wiersze,moj-kolega-komputer,49 (dostęp 27 września 2018 r.

  1. Zabawa zmieniamy gazety.

Dzieci rozkładają gazetę na podłodze. Słuchają rymowanki, wykonując zawarte w niej polecenia:

Na mojej gazecie stoję sobie,

na mojej gazecie siedzę sobie,

na mojej gazecie leżę sobie,

na mojej gazecie liczę do dziesięciu sobie – powtarzamy 2 razy.

 

  1. W podanych wyrazach ,pokoloruj na niebiesko litery ż,Ż:

Garaże żaba

Żaneta żart

noże bagaże

abażur łoże

jeżyny jeże

małża pożar

 Grażyna żagle

Bożena rożen

nosorożec żur

mrożonki wieża

żubr żel

 

  1. Wpisz odpowiednie liczby (dodawanie):

 

3 roboty i 4 roboty- ile to razem?

 

……+ ……. = …….

 

4trójkąty i 4 trójkąty – ile to razem?

 

……+ ……. = …….

 

3kwadraty  i 7  kwadratów -ile to razem?

 

……+ ……. = …….

 

4 tablety i  6 tabletów – ile to razem?

 

……+ ……. = …….

 

2 komputery i 4 komputery – ile to razem?

 

……+ ……. = ……

 

  1. Rodzic czyta zagadki, dziecko podaje rozwiązania.

- Włącz go, a wnet ci pokaże Bajki, filmy, mnóstwo zdarzeń. Taka jego jest robota – Bawić cię… gdy masz pilota. (telewizor).

- Papierowa, pełna wieści, Których setki w sobie mieści. Ma też wersję w Internecie. O czym mowa? O… (gazecie).

-  Dziś powszechne urządzenia, Kiedyś nie do pomyślenia Żeby ludzie z wielkiej dali, Przez coś z sobą rozmawiali. (telefon).

-  Gra piosenki, czasem gada, Czasem bajki opowiada. Możesz słuchać, gdy ma rację, Lub po prostu zmienić stację. (radio).

-  Gdy to, co masz w komputerze, Chcesz zobaczyć na papierze, Ona chętnie ci pomoże, Czarno-biało lub w kolorze. (drukarka).