Grupa 0B – wychowawca: Justyna Predko

Informacja dla rodziców.

Drodzy Państwo, do grupy 0Bw roku szkolnym 2019/2020 uczęszczają dzieci 4 letnie;5 letnie; 6letnie (dzieci 6 letnie to tylko te, które od września 2020r. , będą uczęszczały do klasy pierwszej ) w związku z czym  pozostałe dzieciaczki realizują  tylko plan pracy przeznaczony dla swojego przedziału wiekowego. Chętnych rodziców i dzieci zapraszam do korzystania z platformy epodrecznik.Proszę nadal pamiętać o przesyłaniu prac dzieci na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl , sms, messenger. Wychowawczyni grupy 0B – Justyna Predko.

 

Temat tygodnia: Wielki talenty, ciekawe zawody.

Plan pracy – 4 latki

  1. Obejrzyj bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

https://www.youtube.com/watch?v=pzAeFp5UhtY

  1. Posłuchaj piosenek o zawodach:

https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc

https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM

 

  1. Wsłuchają wierszy i staraj się zapamiętać, jak najwięcej zawodów w nich wymienionych. Aktor w życiu i na scenie Gra bez przerwy przedstawienie, Po oklaskach lubi sobie Pożartować w garderobie.

Elektryk Kiedy światło w domu znika, Trzeba wezwać elektryka, bo ten pan się na tym zna I prąd znajdzie się raz dwa!

Lekarka Gdy ktoś stuknie się, skaleczy, Pani doktor go wyleczy, Bo ta pani zna sposoby I lekarstwa na choroby.

Piekarz  w nocy nie śpi wcale, Piecze bułki i rogale, A najwięcej piecze chleba, Bo najwięcej go potrzeba! Weterynarz Gdy koń kaszle lub kuleje, Kiedy chory pies nic nie je, Weterynarz nawet w nocy Nie odmówi im pomocy.

  1. Wykonaj kart pracy:

„Percepcja wzrokowa” karta pracy nr 59 i 62

- „Dzieciaki w akcji 4”  polecenie 1 strona 3 oraz 1 strona 5 -pokoloruj  (kserokopia)zrób zdjęcie z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl

 

 Plan pracy - 5 latki ( przybyły do przedszkola we wrześniu 2019r.)

Poniedziałek 04.05.2020r. Każdy z nas ma talent.

  1. Obejrzyj bajki: https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

https://www.youtube.com/watch?v=pzAeFp5UhtY

  1. Dzieci próbują utrzymać równowagę podczas:
  • rysowanie na podłodze kółek palcami stóp,
  • stanie na jednej nodze jak bocian,
  • podnoszenie kolana i przekładanie pod nim woreczka,
  1. Wykonaj karty pracy: polecenia 1 i 2 strony 20 i 21

Wtorek 05.05.2020r. –Zawody naszych rodziców.

  1. Wysłuchaj piosenek o zawodach:

https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc

https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM

  1. fragmenty opowiadania , A ja będę…

Wiedziałem oczywiście, że dorośli pracują, ale nie miałem pojęcia, że robią tyle ciekawych rzeczy. Zaczęło się od tego, że dziś do przedszkola przyszedł tata Antosia. Przyszedł wcale nie po to, żeby odprowadzić Antosia, ani nie po to, żeby go odebrać, tylko po to, żeby opowiedzieć o swojej pracy. Miał na sobie bardzo ładne ubranie i czapkę. Okazało się, że jest… Nigdy w życiu nie uda się wam zgadnąć! Pilotem! Lata wielkim samolotem i przewozi ludzi do dalekich krajów. Lata o wiele wyżej i dalej niż ja wtedy, gdy leciałem na latawcu! Tata Antosia pokazywał zdjęcia. Na jednych stał przed samolotem, na innych siedział w środku przed mnóstwem kolorowych światełek i zegarów, a na kolejnych fotografiach był w tych różnych dalekich miejscach, do których udało mu się dolecieć. Potem wszyscy koniecznie chcieli zrobić sobie zdjęcie z tatą Antosia, a niektórym udało się nawet przymierzyć jego czapkę. Mnie też, bo Antoś mi ją włożył, ale niestety była trochę za duża. Kiedy tata Antosia już poszedł, zacząłem się zastanawiać, czy mógłbym kiedyś zostać pilotem.

Środa: 06.05.2020r. – Tajemnice różnych zawodów

  1. Posłuchaj piosenki  i utrwal  dni tygodnia. https://www.youtube.com/watch?v=KJiXPp1jSgQ
  2. Dzieci próbują utrzymać równowagę podczas:
  • stanie na jednej nodze i próby klaśnięcia nad głową,
  • chodzenie z woreczkiem na głowie,
  • chodzenie z woreczkiem na stopie,
  1. Zagadki:
  • Jest taki dziwny sklepik, gdzie pani w fartuchu białym czeka, gdy tylko jej receptę dasz, natychmiast da ci lekarstw. I jeszcze się uśmiechnie, choć w nocy dyżuruje. I jeszcze coś doradzi, gdy rady potrzebujesz. (aptekarka)
  • Półki, szafy i regały, książek pełen dom jest cały! W labiryncie nie zabłądzi? Kto, co czytać nam doradzi, w bibliotece poprowadzi? (bibliotekarka)
  • Mieszka pod lasem, zna zwierząt masę, zna wszystkie drzewa, wilga mu śpiewa. Strzeże porządku w każdym zakątku, dla saren ziarno podrzuca rano. Lubi zaskrońce, dba o zające, tak las szanuje, że w nim pracuje! (leśniczy)
  1. Wykonaj karty pracy: polecenie 1 strony 22 i23

Czwartek:07.05.2020r.-Kim chcę zostać, kiedy dorosnę?

  1. Dzieci przygotowują figury z „Wyprawki” i wykonują podane wzory – 37.Tangram str. 89
  2. Dzieci próbują utrzymać równowagę podczas:
  • obracanie się dookoła i stanie na jednej nodze,
  • stanie na jednej nodze i klaskanie nad głową,
  • chodzenie z zamkniętymi oczami w przód, a następnie w tył.
  1. Wykonaj rysunek „Kim chcesz zostać, jak dorośniesz ?”zrób zdjęcie z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl

Piątek: 08.05.2020r. : Festiwal ciekawych zawodów.

  1. Wykonaj karty pracy: 1 str.24

Chętne dzieci: polecenia 1 i 2 strona 25

  1. Wysłuchaj wiersza – zagadki M. Niemyckiego „Muzyk”

Zagrały słodko skrzypce, „Trili, li! Tra, la, la!”

Fortepian przestał milczeć. Ach, kto tak pięknie gra?

Dwóch panów instrumenty przygotowało dziś

 i grają jak najęci, i grają znów na bis.

Kim oni są, kto powie, że grać jak nikt potrafią,

 muzykę mają w głowie i w każdą nutkę trafią?

 

  1. Odpowiedz na pytania: Co robi muzyk? Na jakich może grać instrumentach? Co to znaczy, że muzycy „muzykę mają w głowie i w każdą nutkę trafią”? Czy znacie jakichś  Wielkie talenty, ciekawe zawodysławnych muzyków? Na jakich grają instrumentach?

 

Plan pracy - 6latki

– Ważne! plan pracy przeznaczony jest  tylko dla dzieci, które od września 2020r. będą uczęszczały do klasy I. Pozostałe dzieci wykonują plan pracy dla 4 i 5 latków. W razie pytań, proszę zadzwonić do mnie, wychowawczyni: Justyna Predko

Poniedziałek 04.05.2020r. Kto buduje dom?

  1. Obejrzyj bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

https://www.youtube.com/watch?v=pzAeFp5UhtY

 

  1. Wykonaj karty pracy: polecenie 1 str.27
  2. Narysuj na kartce z bloku, kim chcesz zostać w przyszłości.Zrób zdjęcie z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl

Wtorek 05.05.2020r. –Kto szyje ubrania?

  1. Wysłuchaj piosenek o zawodach:

https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc

https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM

  1. Wykonaj polecenia 1 i 2 strona 29

Środa: 06.05.2020r. – Jest tyle ciekawych zawodów na świecie!

  1. Czym zajmuje się krawcowa?
  • Krawcowa wybiera jaki krój będzie miała sukienka i z jakiej tkaniny będzie uszyta.
  • Krawcowa rysuje wykrój na tkaninie.
  • Krawcowa tnie po narysowanym śladzie.
  • Krawcowa fastryguje wycięte części sukienki.
  • Krawcowa szyje.
  • Krawcowa mierzy.
  • Krawcowa prasuje uszytą sukienkę.
  1. Rodzic wypowiada głoskami wyrazy, a zadaniem dziecka  jest odgadnięcie  nazwy tego wyrazu: n-o-ż-y-cz-k-i, c-e-n-t-y-m-e-t-r, ż-e-l-a-z-k-o, i-g-ł-a.
  2. Wykonaj karty pracy:

Polecenie 1 str. 30: Powiedz, czym zajmują się osoby przedstawione na ilustracjach.

Polecenie 2 str. 30

Czwartek: 07.05.2020r.- Kiedy książkę kupujemy, pisarzowi dziękujemy.

1. Wykonaj polecenia ze strony 31.

2. Zabawy  ruchowe:

  • „Kucharz” – Ja jestem kucharzem i smacznie gotuję. Ulubiony obiad chętnie przygotuję(naśladowanie mieszania chochlą w garnku raz lewą, raz prawą ręką).
  • „Kierowca” – Ja jestem kierowcą i ludzi przewożę. Do pracy, do domu szybko ich dowożę(poruszanie się w różnych kierunkach, naśladowanie rękami kręcenia kierownicą).

Piątek: 08.05.2020r. : Wielki turniej o zawodach.

  1. Wysłuchaj wiersza: Praca leśniczego Leśniczy często chodzi po lesie. Zawsze zwierzętom swą pomoc niesie. Zna każdą ścieżkę krzewy i drzewa, rozpozna ptaka, który zaśpiewa.Można go nazwać strażnikiem lasu. Spędza w nim dużo swojego czasu. Razem z gajowym sprawdza, jak drwale, ścinają w lesie drzewa wytrwale. Rozumie, o czym las ciągle śpiewa. Patrzy, jak tańczą liście na drzewach. Powtarza głośno – szanuj przyrodę ja ci w tym zawsze chętnie pomogę. (Bożena Forma)
  2. Zabawy ruchowe:
  • „Malarz” –Ja jestem malarzem, obrazy maluję, Gdy będą gotowe tobie podaruję (ruchy rozmachowe całą ręką w powietrzu – malowania pędzlem).
  • „Fryzjer” – Ja jestem fryzjerem, włosy myję, czeszę. Jak fryzura piękna to się bardzo cieszę.(naśladowanie czesania grzebieniem, obcinania nożyczkami)
  • „Lotnik” – Ja jestem lotnikiem, latam nad chmurami. Blisko i daleko pomiędzy miastami(poruszanie się w różnych kierunkach z rozłożonymi rękami).

 

KATECHEZA ZDALNA KLASA 0b 04-05.05.2020r.

 

Maryja pomaga nam kroczyć dobrą drogą

 

1 Drodzy rodzice rozpocznijcie katechezę modlitwą:

 

Zdrowaś Maryjo,

łaski pełna, Pan z Tobą,

błogosławionaś Ty między niewiastami

i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus.

Święta Maryjo, Matko Boża,

módl się za nami grzesznymi

teraz i w godzinę śmierci naszej.

 

Amen.

 

2. Nawiązując do poprzedniego spotkania, zapytajcie:

 

• Kim jest Maryja?

• Z jakimi sprawami możemy się do Niej zwracać?

 

Maryja pomaga nam kroczyć

drogą dobra. Ona uczy nas miłować Pana Boga i bliźnich.

Modlitwa Zdrowaś Maryjo jest naszym ufnym

wołaniem do Maryi o pomoc w naszych codziennych sprawach.

 

 

 

 

 

 

2  Przeczytajcie  opowiadanie 

    

 

Na wzór Maryi

„Pewnej nocy miałem cudowny sen. Zobaczyłem długą drogę, która z ziemi pięła się ku górze, by zginąć pośród chmur, kierując się ku niebu. Nie była to jednak droga wygodna. Co więcej pełna była przeszkód, usiana zardzewiałymi gwoźdźmi, ostrymi i tnącymi kamieniami, kawałkami szkła.

Ludzie wędrowali tą drogą boso. Gwoździe wbijały się w ciało, wielu miało zakrwawione stopy. Mimo tego nie rezygnowali, chcieli dojść do nieba. Każdy krok wywoływał cierpienie. Wędrówka była powolna i trudna.

Potem w moim śnie ujrzałem Jezusa, który szedł naprzód. On również szedł boso. Szedł wolno, ale zdecydowanie. Ani razu nie zranił sobie stopy. Jezus szedł i szedł. Wreszcie dotarł do nieba i tam usiadł na wielkim, złocistym tronie. Spoglądał w dół, obserwując tych, którzy usiłowali wejść. Spojrzeniem i gestami zachęcał ich. Zaraz po Nim szła również Maryja, Jego Matka.

Maryja szła jeszcze szybciej niż Jezus. Wiecie dlaczego? Stawiała swe stopy na śladach pozostawionych przez Jezusa. Szybko dotarła więc do Syna, który posadził Ją na wielkim fotelu, po swej prawej stronie.

Maryja również zaczęła dodawać otuchy tym, którzy wspinali się i zachęcała ich, by szli po śladach, zostawionych przez Jezusa, tak jak sama to zrobiła.

Ludzie rozsądni tak właśnie postępowali i szybko posuwali się ku niebu. Inni skarżyli się na rany, często zatrzymywali się, czasami rezygnowali zupełnie i upadali na brzegu drogi, zwyciężeni przez smutek”. 

3  Poproście, aby dziecko odpowiedziało:

  • ·         Po czyich śladach szła Maryja?
  • ·         Do czego zachęcała Maryja ludzi?
  • ·         Co osiągają ludzie idący śladami Maryi?

Naśladowanie Maryi jest pewną drogą dobra która prowadzi do nieba.

4. Poproście aby odwzorowało rysunek

Obraz znaleziony dla: darmowa kolorowank majowa Matka Boska

 

5  Na  zakończenie pomódlcie się:

 

Święta Maryjo, Królowo

naszych codziennych spraw.

Prowadź nas jasną drogą,

Prowadź nas jasną drogą.

aż do niebieskich bram.

 

 Język angielski

Grupa OB.

04.05.2020 – 08.05.2020

Revise vocabulary Toys – powtarzamy wiadomości o zabawkach.

  1. Zagrajcie w memory i powtórzcie słówka związane z tematem. Można wybrać dowolną ilość obrazków do wykonania swojego memory

 http://www.onestopenglish.com/flashcards-toys-downloadable-cards/557507.article

  1. Zachęcam również do pobrania zadań dodatkowych i wykonywanie ich w wolnym czasieJ

https://anglistaonline.macmillan.pl/

W razie pytań proszę o mailaJ