Kochane dzieciaczki, z okazji Dnia Dziecka,
życzę Wam dużo zdrówka, radości i słoneczka w każdy dzień.
Wykorzystajcie ten czas na zabawę i same przyjemności.
Serdecznie pozdrawiam.
Wychowawczyni Justyna Predko
Plan pracy : 01.06.2020r. – 05.06.2020r.
4 latki
Poniedziałek 01.06.2020r.
Dzień Dziecka (obejrzyj zdjęcia - przesłane na pocztę rodzica)
Wtorek 02.06.2020r.
- Zabawki – zabawa ruchowa. Dzieci naśladują sposób poruszania się wywoływanych zabawek, np.: misie – dzieci chodzą na czworakach, laleczki – kręcą piruety, pajacyki – skaczą w miejscu, rozkładając ręce i nogi.
- „Jedziemy rowerem” zabawa ruchowa, jazda rowerem na świeżym powietrzu,
- Obejrzyj bajkę „My Dzieci Świata” https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
Środa 03.06.2020r.
- Liczymy zabawki – zabawa matematyczna. Dziecko, przygotowuje zabawki, a następnie stara się je przeliczyć. np.: cztery samo- chody, trzy drewniane klocki, dwie piłki, jedną lalkę. - Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg
Czwartek 04.06.200r.
- Chodzimy, skaczemy, biegamy – zabawa naśladowcza. Dzieci spacerują po ogrodzie, pokoju, a na hasło podane przez rodzica poruszają się w określony sposób. Przykładowe hasła: pajacyki, piłki, samochody, koniki, zające.
- Narysuj swoje ulubione zabawki - zrób zdjęcie swojej pracy z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl
- Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng
Piątek 05.06.2020r
- Moja rodzina – rozmowa zainspirowana zagadką: Jak nazywa się ta grupa, gdzie jest mama, brat i tata, siostra jedna, czasem druga…? Mieszkasz z nimi cztery lata. Dzieci podają odpowiedź. Dzieci opowiadają: Z ilu osób składa się twoja rodzina? Wymień członków swojej rodziny. Jak spędzacie wolny czas? Co najbardziej lubisz robić ze swoją rodziną?.
- Rysuj po śladzie i pokoloruj według własnego pomysły.
- Pokoloruj plamy.
- Powiedz co dzieje się na łące?- „Olek i Ada” str.15,16
5latki
Poniedziałek 01.06.2020r.
Dzień Dziecka (obejrzyj zdjęcia- przesłane na pocztę rodzica)
Wtorek 02.06.2020r.
- „Jedziemy rowerem” zabawa ruchowa, jazda rowerem na świeżym powietrzu,-
Zabawy z latem – zabawa edukacyjna z kartą pracy, powiedz w którym miejscu będzie siedział miś? Polecenie 1i2 str.40
Obejrzyj bajkę „My Dzieci Świata” https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
Środa 03.06.2020r.
- Nazwij kształty figur i kolory, którymi zostały narysowane, polecenie 1 i 2 str.41
- Zabawa w domino obrazkowe – wypchaj zarys domina z wyprawki 5 latka, nr karty 22
Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg
Czwartek 04.06.200r.
- zabawa w memory - wykorzystaj do zabawy gotową grę z wyprawki pięciolatka, nr karty 1
- Nazwij nazwy roślin w doniczkach i dorysuj tyle samo roślin – zabawa matematyczna. polecenie 1 str.68 - zrób zdjęcie swojej pracy z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl
Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng
Piątek 05.06.2020r
- Narysuj po śladzie i powiedz co widzisz na obrazku?
- Wystukaj rytm zgodnie z obrazkami, polecenie 1 i 2 str 64
6 latki
Poniedziałek 01.06.2020r.
Dzień Dziecka (obejrzyj zdjęcia przesłane na pocztę rodzica)
Wtorek 02.06.2020r.
- „Jedziemy rowerem” zabawa ruchowa, jazda rowerem na świeżym powietrzu,-
Obejrzyj bajkę „My Dzieci Świata” https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
- Napisz litery po śladzie i samodzielnie – polecenie 3 str.14 (Policzanki- litery)
- Policz elementy w zbiorze – karta pracy nr 62 oraz 61 ”Pewny start” (kserokopia)
Środa 03.06.2020r.
Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg
- Wysłuchaj wierszyka - rymowanki,
- Narysuj w ramce obrazek, w którego nazwie jest literka y.
- Narysuj szlaczek, zabawy edukacyjne z kartą pracy polecenie 1,2 str 14 (Policzanki litery)
Czwartek 04.06.200r.
- Zapoznaj się z treścią rymowanki
- Narysuj w ramce dziewięć dowolnych przedmiotów
- Narysuj szlaczek, a następnie samodzielnie - polecenie 1 i 2 str.11 (Policzanki – cyfry)
- zrób zdjęcie swojej pracy z osobą dorosłą i wyślij na adres: spswietajnoklasa0@wp.pl
Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng
Piątek 05.06.2020r
Napisz cyfry po śladzie i samodzielnie – polecenie 3 str. 11(Policzanki – cyfry)
https://www.youtube.com/watch?v=xu8zcsTCimg
Język angielski
KLASA OAB
02.06.2020
Topic: Rozpoznawanie i nazywanie zawodów
- Zapraszam do obejrzenia lekcji o zawodach i wykonywania poleceń lektora J
https://www.youtube.com/watch?v=yRwP3RN4pKk
- Zachęcam do obejrzenia historyjki https://www.youtube.com/watch?v=ewl-OS-u0wI J
- Grupę OA zachęcam do wklejenia według wzoru naklejek w kartach pracy na stronie 44.
- Natomiast obie grupy zapraszam do gier online, w których poćwiczą słownictwo związane z nazwami zawodów.
https://wordwall.net/pl/resource/1022433/angielski/team-bugs-3-unit-4-jobs
https://wordwall.net/pl/resource/1263487/angielski/bugs-team-starter-jobs
POWODZENIA!!! J
05.06.2020
Topic: Rozpoznawanie i nazywanie zawodów, śpiewanie piosenki.
- Wysłuchaj i spróbuj zaśpiewać piosenki o zawodach
https://www.youtube.com/watch?v=wKfrbnRRD-k
https://www.youtube.com/watch?v=DA8DF6VdX3E
https://www.youtube.com/watch?v=MdvTlQzsaYI
https://www.youtube.com/watch?v=fuAx1W4sl6c
- Zachęcam do obejrzenia filmiku o zawodach i powtarzania słówek
https://www.youtube.com/watch?v=R69YKFmlcnA
- Grupę 0A zachęcam do wykonania zadań na stronie 45.
Cd 21: (do zadania 2)
I want to be a teacher.
I want to be a cook.
I want to be a doctor.
I want to be a firefighter.
I want to be a Singer.
I want to be a police oficer.
POWODZENIA!! J
KATECHEZA ZDALNA KLASA 0b 05.06.2020r.
Jezus posyła nam swego Ducha Pocieszyciela.
Kochani rodzice pomódlcie się z dzieckiem :
Proszę Ciebie, dobry Boże,
niech mnie łaska Twa wspomoże.
Pomóż mi się teraz uczyć,
aby lepiej Tobie służyć.
Daj mi mądrość i pokorę
abym był radosny
w każdą porę.
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus
Nawiązując do poprzedniej katechezy, przypominamy, które czynności sprawiają nam kłopot oraz czyjej pomocy potrzebujemy, aby je wykonać.
Czytamy opowiadanie Wiatrak.
Wiatrak
Nowy wiatrak Tertuś stał na skraju wsi. Był bardzo zadowolony. Przede wszystkim dlatego, że był nowy i wszyscy go podziwiali. I miał ogromne, piękne skrzydła, z których był bardzo dumny. Wygrzewał się w słońcu, chłodził w letnim deszczu. Ptaki przysiadały na jego dachu i wyśpiewywały piękne melodie. Nocami rozmawiał z gwiazdami i z sową, która w nim zamieszkała. W lecie zaprzyjaźnił się z pszczółką Zosią, która często przylatywała na pobliską łąkę zbierać kwiatowy nektar. Bardzo ją lubił, tylko że… Zosia często mówiła: – Jestem dzisiaj bardzo zapracowana. Właśnie rozkwitły akacje, muszę tam pofrunąć. Bardzo się spieszę. Albo: – Nie mogę z tobą dzisiaj dłużej rozmawiać, bo zaprosiły mnie lipy w alejce w parku. Albo: – Jestem dzisiaj taka radosna! Pięknie zakwitła cała łąka, będę miała dużo pracy. A potem pytała: – A co ty będziesz dzisiaj robił?
Wiatrak zastanawiał się długo nad odpowiedzią. Zosia już dawno zdążyła odlecieć, a on myślał i myślał, i myślał, aż cały skrzypiał z wysiłku… i nic. – Co to znaczy „pracować”? Mnie jest tak dobrze – mówił do siebie, ziewając. Po upalnym lecie młynarz Maciej przywiózł ziarno. Tertusiowi spodobało się nowe towarzystwo. Ziarenka wypełniły pięknym zapachem całe jego wnętrze. Słyszał delikatny szelest ich rozmów. Był bardzo zadowolony, bo czuł się już trochę samotny. Jednak ziarenka nie były zadowolone: – Weź się do pracy! – Dlaczego nic nie robisz? – Zacznij wreszcie mleć! – Sił ci zabrakło?! – Kiedy wreszcie ruszysz swoje skrzydła? – Teraz jesteśmy najlepsze na mąkę. Pospiesz się! – słyszał słowa przygany. Tertuś nie rozumiał, o co mają do niego żal. Przecież chciał ruszać skrzydłami, ale chociaż starał się ze wszystkich sił, był za słaby. Nie mógł nic zrobić. Stawał się coraz bardziej smutny, wystraszony i bardzo samotny. Przyszła jesień. Wtedy to się stało… Pewnego jesiennego dnia wiatrak rozmawiał jak zwykle z lekkim wietrzykiem Zefirkiem. – Jutro przyprowadzę ci kolegę. Pewnie nie możesz się już na niego doczekać – powiedział Zefirek i odleciał. – Jakiego kolegę? Przecież ja na nikogo nie czekam – pomyślał wiatrak. Następnego dnia Tertusia obudziło silne uderzenie. Zaspany, nie wiedział, co się dzieje. Najpierw usłyszał skrzypienie swoich skrzydeł. Potem skrzydła zaczęły się kręcić. Poczuł, że w jego wnętrzu, coś się rusza; najpierw powoli, ostrożnie, a już po chwili równomierny stukot dobiegał ze środka wiatraka. Wszystko dookoła drżało i śpiewało. Ziarenka wesoło podskakiwały. Młynarz Maciej pogwizdywał. Wiatrakowe mechanizmy grały jakąś niezwykłą melodię.
Tertuś zaskrzypiał z radości. Gdzieś zniknął jego smutek i lęk. Poczuł w sobie ogromną siłę. Zrozumiał też słowa pszczółki Zosi i jej radość, gdy zbierała nektar. – Cześć Tertusiu! Zefirek dużo mi o tobie opowiadał – usłyszał tubalny głos – Jestem wiatr Wiejak. – Bardzo, bardzo ci dziękuję za pomoc. Tyle ci zawdzięczam… – wzruszony i szczęśliwy wiatrak ledwie mógł wydobyć z siebie głos.
W celu sprawdzenia zrozumienia tekstu przez dziecko zapytajcie:
• Kto jest bohaterem opowiadania?
• Do czego zachęcała Tertusia pszczółka Zosia i ziarenka?
• Czego nie rozumiał wiatrak? Dlaczego nie wiedział, co to jest praca?
• Co czuł wiatrak, gdy nie mógł wykonać swojego zadania? (Jak się czuł, gdy nie mógł poruszać skrzydłami?)
• Kto mu pomógł?
• Za co Tertuś dziękował wiatrowi? Co mu zawdzięczał?
• Co czuł, gdy dzięki pomocy wiatru mógł zacząć pracować?
Podsumowując, mówimy dziecku, że chociaż wiatrak był gotowy do pracy, nie miał potrzebnej siły, aby ją wykonać. Potrzebował mocy wiatru.
Przypominamy, że Pan Jezus dał apostołom zadanie do wykonania: mieli głosić Dobrą Nowinę światu.
W wypełnianiu tego trudnego zadania z pomocą apostołom przyszedł Duch Święty.
Wskazujemy, że również dzisiaj Duch Święty pomaga ludziom, którzy na całym świecie głoszą naukę Chrystusa. Nazywają się oni misjonarzami.
Oglądając ilustrację, dziecko opowiada, co widzi o pracy misjonarzy.
Uzupełniamy jego wypowiedzi.
Zapraszam na e-katechezę
prawą stroną myszy „ otwórz hiperłącze „
Z okazji Dnia Dziecka życzę błogosławieństwa Bożego.
Pomódlcie się na zakończenie:
Dziękuję Ci Boże, za nauki tej czas
i proszę by ona ubogacała nas.