MATEMATYKA - ZDALNE LEKCJE
Zadaniem wszystkich uczniów jest dokumentowanie swojej pracy, a to oznacza systematyczne prowadzeniezeszytu przedmiotowego, w którym należy zapisać temat lekcji oraz na podstawie podręcznika do matematyki sporządzić notatkę ( to poziom konieczny).
Uczenie się matematyki jest jak nauka pływania.
Dzięki oglądaniu filmów instruktażowych czy słuchaniu rad trenera, poznasz odpowiednie techniki, ale umiejętności możesz zdobyć jedynie przez praktykę. Pamiętaj, że błędy i upadki to naturalne elementy procesu uczenia się. Rozwiązuj zadania z zeszytu ćwiczeń i te z podręcznika.
Rolą nauczyciela jest motywowanie uczniów do rozwiązywania zadań, służenie radą i pomocą oraz inspirowanie do samodzielnego działania.
Pomocne w samodzielnej nauce matematyki mogą być strony:
Tydzień I
Klasa 8.
Lekcja 1. Pole powierzchni i objętość graniastosłupa. Wprowadzenie
Nauczę się, jak obliczyć objętości i pola powierzchni graniastosłupów prostych, prawidłowych oraz niektórych nieprawidłowych.
Notatka z podręcznika str.108, ćwiczenia1-2 str.66.
Lekcja 2. Pole powierzchni i objętość graniastosłupa. Utrwalenie
Utrwalę wiedzę, jak obliczyć objętości i pola powierzchni graniastosłupów prostych, prawidłowych oraz niektórych nieprawidłowych.
Ćwiczenie 3 str.67.
Lekcja 3. Pole powierzchni i objętość graniastosłupa. Powtórzenie
Powtórzę wiedzę dotyczącą obliczania objętości i pola powierzchni graniastosłupów prostych, prawidłowych oraz niektórych nieprawidłowych.
Ćwiczenia 4,5 str. 67.
Lekcja 4. Odcinki w graniastosłupach. Wprowadzenie
Nauczę się rozpoznawać i nazywać charakterystyczne odcinki w graniastosłupach.
Notatka z podręcznika str. 174, ćwiczenia1-4 str.68.
Wykonane zadania z podręcznika oraz z zeszytu ćwiczeń prześlij zdjęciem na maila klasy