Lekcja 1 i 2 (02.06.2020r.)(04.06.2020r.) Liczba p (Pi). Długość okręgu.
Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie: obliczać długość okręgu.
Każdy z Was powinien poznać:
- · wzór na obliczanie długości okręgu,
- · liczbę p.
Potrafić:
obliczyć długość okręgu, znając jego promień lub średnicę,
- · wyznaczyć promień lub średnicę okręgu, znając jego długość,
- · obliczyć obwód figury składającej się z wielokrotności ćwiartek okręgu,
- · wyznaczyć liczbę p,
- rozwiązać zadania tekstowe związane z długością okręgu,
- · rozwiązać zadania tekstowe związane z porównywaniem obwodów figur.
Przeczytajcie wiadomości z załączonego linku i wykonajcie ćwiczenia.
Dodatkowo obejrzyjcie film w załączonym linku:
https://www.youtube.com/watch?v=lcOkwOcvkow
Wykonajcie zadanie 2,3,4 ze strony 100 w ćwiczeniach. Zadanie 7, 11s. 244 podręcznik oraz zad. 13 i 15 str. 245 podręcznik.
Wyślijcie wykonane w zeszycie zadania z podręcznika.
Lekcja 3 (05.06.2020r.) Pole koła.
Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie: obliczać pole koła.
Każdy z Was powinien poznać:
- · wzór na obliczanie pola koła.
Potrafić: - obliczyć pole koła, znając jego promień lub średnicę,
- obliczyć pole pierścienia kołowego, znając promienie lub średnice kół ograniczających pierścień,
- wyznaczyć promień lub średnicę koła, znając jego pole,
- · obliczyć pole koła, znając jego obwód i odwrotnie,
- obliczyć pole nietypowej figury, wykorzystując wzór na pole koła,
- · rozwiązać zadania tekstowe związane z porównywaniem pól figur,
rozwiązać zadania tekstowe związane z obwodami i polami figur.
Aby zrozumieć dzisiejszy temat lekcji, proszę obejrzeć film z załączonego linku:
https://www.youtube.com/watch?v=k-04uoODF0g
Następnie wykonajcie zad. 2,4 i 5 strona 103 ćwiczenia.
Wyślijcie wykonane w ćwiczeniach zadania .
Pozdrawiam i życzę miłej pracy.