Lekcja 1 i 2
11.05.2020
13.05.2020
Temat lekcji: Symetria względem prostej.
Lekcja do pobrania w załączeniu poniżej:
Lekcja 3 (14.05.2020r.) Oś symetrii figury.
Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:
- rozpoznawać figury, które mają oś symetrii, wskazać i narysować osie symetrii.
Każdy z Was powinien poznać:
- · pojęcie osi symetrii figury,
- · pojęcie figury osiowosymetrycznej.
Potrafić: - · podać przykłady figur, które mają oś symetrii,
- · narysować oś symetrii figury,
- · uzupełnić figurę do figury osiowosymetrycznej, mając dane: oś symetrii oraz część figury,
- · wskazać wszystkie osie symetrii figury,
- · rysować figury posiadające więcej niż jedną oś symetrii,
- · uzupełnić figurę, tak by była osiowosymetryczna.
Dzisiejszą lekcję rozpoczniecie od obejrzenia filmu z załączonego linku, tam znajdziecie informacje na temat, jak rozpoznawać i wykreślać figury symetryczne względem
https://www.youtube.com/watch?v=8bD_c0EVWc8
Do wykonania, zapisania w zeszycie i wysłania są zadania 2 s.213, zad 10 str. 214 podręcznik.
Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.
Zadanie 3. W pewnej firmie zatrudnionych jest więcej niż 10 pracowników. Połowa z nich zarabia po 3000zł, a druga połowa 4000zł.
Oceń prawdziwość poniższych zdań, postaw znak X przy wybranej odpowiedzi:
Średnia arytmetyczna zarobków w tej firmie jest równa 3500zł. Prawda Fałsz
Gdy z pracy w tej firmie zrezygnują dwie osoby, z których jedna zarabia 3000zł, a druga 4000zł, to średnia arytmetyczna zarobków sie nie zmieni. Prawda Fałsz
Zdanie 4.
Dany jest prostokąt o polu równym 30 cm². Zwiększając długość jednego z boków prostokąta o 4 cm, jego pole zwiększa się o 20 cm². Wyznacz długości boków prostokąta przed zmianą.
Lekcja 4 (15.05.2020r.) Symetralna odcinka.
Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:
- skonstruować symetralną odcinka.
Każdy z Was powinien poznać:
- · pojęcie symetralnej odcinka i jej własności.
Potrafić:
- · skonstruować symetralną odcinka,
- · konstrukcyjnie znaleźć środek odcinka,
- dzielić odcinek na 2n równych części,
- · wykorzystać własności symetralnej odcinka w zadaniach.
Obejrzyjcie film załączony w linku - konstrukcja symetralnej odcinka.
https://www.youtube.com/watch?v=zUgNLiSU-EU
Wykonajcie w zeszycie i wyślijcie zadanie 1 str. 217 podręcznik oraz wypiszcie odpowiedzi do "Sprawdź, czy umiesz "
Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.
Zdanie 5.
Uzupełnij luki tak, aby otrzymać zdania prawdziwe.
Dany jest prostopadłościan o wymiarach a, b, c:
Objętość tego prostopadłościanu jest wyrażona wzorem……. ..........
Suma długości wszystkich jego krawędzi wynosi……………........
Oblicz pole powierzchni całkowitej i objętość tego prostopadłościanu dla a=3cm, b=4cm, c=5cm.
Zdanie 6.
Rozwiąż równanie: 4x + 5 = 7x + 11