Lekcja 1 i 2 

11.05.2020

13.05.2020


Temat lekcji: Symetria względem prostej.


 

Lekcja do pobrania w załączeniu poniżej: 

Lekcja pdf


 

Lekcja 3  (14.05.2020r.)    Oś symetrii figury.

 

Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:

 

  • rozpoznawać figury, które mają oś symetrii, wskazać i narysować osie symetrii.

 

Każdy z Was powinien poznać:

 

  • ·  pojęcie osi symetrii figury,
  • ·  pojęcie figury osiowosymetrycznej.
    Potrafić:
  • ·   podać przykłady figur, które mają oś symetrii,
  • ·   narysować oś symetrii figury,
  • ·   uzupełnić figurę do figury osiowosymetrycznej, mając dane: oś symetrii oraz część figury,
  • ·  wskazać wszystkie osie symetrii figury,
  • ·   rysować figury posiadające więcej niż jedną oś symetrii,
  • ·  uzupełnić figurę, tak by była osiowosymetryczna.

 

 

 

Dzisiejszą lekcję rozpoczniecie od obejrzenia filmu z załączonego linku, tam znajdziecie informacje na temat, jak rozpoznawać i wykreślać figury symetryczne względem

 

https://www.youtube.com/watch?v=8bD_c0EVWc8

 

 

 

Do wykonania,  zapisania w zeszycie i wysłania są zadania 2 s.213, zad 10 str. 214 podręcznik.

 

 

 

Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.

 

Zadanie 3. W pewnej firmie zatrudnionych jest więcej niż 10 pracowników. Połowa z nich zarabia po 3000zł, a druga połowa 4000zł.

 

 Oceń prawdziwość poniższych zdań, postaw znak X przy wybranej odpowiedzi:

 

 

 

Średnia arytmetyczna zarobków w tej firmie jest równa 3500zł.                          Prawda          Fałsz

 

 

 

Gdy z pracy w tej firmie zrezygnują dwie osoby, z których jedna zarabia 3000zł, a druga 4000zł, to średnia arytmetyczna zarobków sie nie zmieni.                                                    Prawda          Fałsz

 

 

 

Zdanie 4.

 

Dany jest prostokąt o polu równym 30 cm². Zwiększając długość jednego z boków prostokąta o 4 cm, jego pole zwiększa się o 20 cm². Wyznacz długości boków prostokąta przed zmianą.

 

 

 

Lekcja 4  (15.05.2020r.)    Symetralna odcinka.

 

Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:

 

  • skonstruować symetralną odcinka.

 

Każdy z Was powinien poznać:

 

  • ·    pojęcie symetralnej odcinka i jej własności.

 

Potrafić: 

 

  • · skonstruować symetralną odcinka,
  • ·  konstrukcyjnie znaleźć środek odcinka,
  • dzielić odcinek na 2n równych części,
  • ·  wykorzystać własności symetralnej odcinka w zadaniach.

 

 

 

Obejrzyjcie film załączony w linku - konstrukcja symetralnej odcinka.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=zUgNLiSU-EU

 

 

 

Wykonajcie w zeszycie i wyślijcie  zadanie 1 str. 217 podręcznik oraz wypiszcie odpowiedzi do "Sprawdź, czy umiesz "

 

Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.

 

Zdanie 5.

 

Uzupełnij luki tak, aby otrzymać zdania prawdziwe.

 

Dany jest prostopadłościan o wymiarach a, b, c:

 

Objętość tego prostopadłościanu jest wyrażona wzorem……. ..........

 

Suma długości wszystkich jego krawędzi wynosi……………........

 

Oblicz pole powierzchni całkowitej i objętość tego prostopadłościanu dla a=3cm, b=4cm, c=5cm.

 

 

 

Zdanie 6.

 

Rozwiąż równanie: 4x + 5 = 7x + 11