Lekcja 1 (18.05.2020r.) Dwusieczna kąta.
Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:
- rozpoznawać i wykreślać dwusieczną kąta.
Każdy z Was powinien poznać:
- pojęcie dwusiecznej kąta i jej własności,
Potrafić: - konstruować dwusieczną kąta,
- dzielić kąt na 2n równych części,
- · wykorzystać własności dwusiecznej kąta w zadaniach,
- konstruować kąty o miarach 150,300, 600, 900,450 oraz 22,50 wykorzystując dwusieczną kąta.
Dzisiejszą lekcję rozpoczniecie od obejrzenia filmu z załączonego linku, tam znajdziecie informacje na temat, jak wykreślić dwusieczną kąta i kąty o różnych miarach.
https://www.youtube.com/watch?v=kKOnyL9pBzY
Do wykonania i wysłania są zadania 1, 2, 3 s.87 ćwiczenia.
Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.
Zadanie 7
Zestaw do plastyki składa się z 3 tubek farby, 2 pędzli i 8 kartek.
Ile co najwyżej takich zestawów można skompletować, mając do dyspozycji 55 tubek farby, 35 pędzli i 135 kartek?
A . 15 B. 16 C. 17 D. 18
Zdanie 8.
Dana jest równość:
1/3 + K + K + K = 1/2 - K - K
Jaka liczba kryje się pod literą K?
A . 1/60 B. 1/30 C. 1/12 D. 1/6
Lekcja 2 (20.05.2020r.) Symetria względem punktu.
Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:
- rozpoznawać figury symetryczne względem punktu, wykreślić środek symetrii.
Każdy z Was powinien poznać:
- pojęcie punktów symetrycznych względem punktu.
Potrafić: - rozpoznawać figury symetryczne względem punktu,
- · wykreślić punkt symetryczny do danego,
- rysować figury w symetrii środkowej, gdy środek symetrii:
- nie należy do figury
- należy do figury, - wykreślić środek symetrii, względem którego punkty są symetryczne,
- · podać własności punktów symetrycznych,
- wykreślić środek symetrii, względem którego figury są symetryczne,
- · stosować własności punktów symetrycznych w zadaniach,
- rozwiązywać zadania tekstowe związane z symetrią względem punktu.
Dzisiejszą lekcję rozpoczniecie od obejrzenia filmów z załączonych linków, tam znajdziecie informacje na temat, jak rozpoznawać i wykreślać figury symetryczne względem punktu.
https://www.youtube.com/watch?v=8ShgxsAr8I8
https://www.youtube.com/watch?v=NZvk24sVWtc
Do wykonania i wysłania są zadania 1a s.88 ćwiczenia, zad 3 i 8a,b, zad. 9a str. 91 ćwiczenia.
Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.
Zadanie 9
W wazonie stoją białe i czerwone tulipany. Białych tulipanów jest 20, a czerwone stanowią 60% wszystkich tulipanów.
Uzupełnij poniższe zdania:
W wazonie jest A / B czerwonych tulipanów.
A . 15 B. 30
Czerwonych tulipanów jest o C / D więcej niż białych.
C10 . 15 D. 15
Zdanie 10.
Dzidek jest 7 razy starszy od wnuka. Trzy lata temu był od niego 10 razy starszy. Za ile lat dziadek będzie 4 razy starszy od wnuka? Zapisz obliczenia.
Lekcja 3 (21.05.2020r.) Symetria względem punktu - ćwiczenia.
Obejrzyjcie film załączony w linku - symetria względem punktu.
https://www.youtube.com/watch?v=Yba3eHMt_sA
Wykonajcie i wyślijcie zadanie 4 str. 89 ćwiczenia oraz zad. 5 i 7a str. 90 ćwiczenia, 10b str. 92 ćwiczenia.
Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.
Zdanie 11.
W domu było 0,5 kg miodu gryczanego i 750g miodu lipowego. Przez pewien czas rodzina zużyła piątą część miodu gryczanego i trzecią część lipowego. Ile razem miodu obu rodzajów zostało?
A . 125 dag B. 90 dag C. 75 dag D. 50 dag
Zdanie 12.
Liczba a jest średnią arytmetyczną liczb 4 i 10. Ile jest równa wartość wyrażenia a² + 1?
A . 10 B. 50 C. 82 D. 145
Lekcja 4 (22.05.2020r.) Środek symetrii figury.
Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:
- rozpoznawać i rysować figury posiadające środek symetrii.
Każdy z Was powinien poznać:
- pojęcie środka symetrii.
Potrafić: - podać przykłady figur, które mają środek symetrii,
- rysować figury posiadające środek symetrii,
- wskazać środek symetrii figury,
- wyznaczyć środek symetrii odcinka,
- rysować figury posiadające więcej niż jeden środek symetrii,
- podawać przykłady figur będących jednocześnie osiowo- i środkowosymetrycznymi lub mających jedną z tych cech,
- · stosować własności figur środkowosymetrycznych w zadaniach.
Aby zrozumieć podany temat, należy zapoznać się z wyjaśnieniami zawartymi w załączonych linkach.
https://www.youtube.com/watch?v=FiEYbpnJ7fs
https://www.youtube.com/watch?v=ALHL_FBzJyk
Następnie wykorzystując uzyskane wiadomości proszę wykonać i wysłać zad. 3,4 str. 93 ćwiczenia.
Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.
Zdanie 13.
Oceń prawdziwość poniższych zdań, postaw znak X przy wybranej odpowiedzi:
W trójkącie równoramiennym o obwodzie 30 cm jeden z boków ma długość 7 cm.
Ten trójkąt ma bok dłuższy niż 12 cm. Prawda Fałsz
Dwa boki tego trójkąta mają długość po 7 cm. Prawda Fałsz
Zdanie 14.
W dwóch koszach było łącznie 120 piłek. Tomek przełożył 15 piłek z pierwszego kosza do drugiego i wówczas w pierwszym koszu było 2 razy więcej piłek niż w drugim. Ile piłek było początkowo w każdym z koszy. Zapisz obliczenia.