Lekcja 1  (18.05.2020r.)    Dwusieczna kąta.

Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:

  • rozpoznawać i wykreślać dwusieczną kąta.

Każdy z Was powinien poznać:

  • pojęcie dwusiecznej kąta i jej własności,
    Potrafić:
  • konstruować dwusieczną kąta,
  • dzielić kąt na 2n równych części,
  • · wykorzystać własności dwusiecznej kąta w zadaniach,
  • konstruować kąty o miarach 150,300, 600, 900,450 oraz 22,50 wykorzystując dwusieczną kąta.

 

Dzisiejszą lekcję rozpoczniecie od obejrzenia filmu z załączonego linku, tam znajdziecie informacje na temat, jak wykreślić dwusieczną kąta i kąty o różnych miarach.

https://www.youtube.com/watch?v=kKOnyL9pBzY

 

Do wykonania  i wysłania są zadania 1, 2, 3 s.87 ćwiczenia.

 

Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.

Zadanie 7

Zestaw do plastyki składa się z 3 tubek farby, 2 pędzli i 8 kartek.

Ile co najwyżej takich zestawów można skompletować, mając do dyspozycji 55 tubek farby, 35 pędzli i 135 kartek?

A . 15             B. 16                 C. 17                    D. 18  

Zdanie 8.

Dana jest równość:

1/3 + K + K + K = 1/2 - K - K

Jaka liczba kryje się pod literą K?

A . 1/60             B. 1/30                 C. 1/12                    D. 1/6  

Lekcja 2  (20.05.2020r.)    Symetria względem punktu.

Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:

  • rozpoznawać figury symetryczne względem punktu, wykreślić środek symetrii.

Każdy z Was powinien poznać:                    

  • pojęcie punktów symetrycznych względem punktu.
    Potrafić:
  • rozpoznawać figury symetryczne względem punktu,
  • · wykreślić punkt symetryczny do danego,
  • rysować figury w symetrii środkowej, gdy środek symetrii:
    - nie należy do figury
    - należy do figury,
  • wykreślić środek symetrii, względem którego punkty są symetryczne,
  • · podać własności punktów symetrycznych,
  • wykreślić środek symetrii, względem którego figury są symetryczne,
  • · stosować własności punktów symetrycznych w zadaniach,
  • rozwiązywać zadania tekstowe związane z symetrią względem punktu.

 

Dzisiejszą lekcję rozpoczniecie od obejrzenia filmów z załączonych linków, tam znajdziecie informacje na temat, jak rozpoznawać i wykreślać figury symetryczne względem  punktu.

https://www.youtube.com/watch?v=8ShgxsAr8I8

 

https://www.youtube.com/watch?v=NZvk24sVWtc

 

Do wykonania  i wysłania są zadania 1a s.88 ćwiczenia, zad 3 i 8a,b, zad. 9a str. 91 ćwiczenia.

 

Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.

Zadanie 9

W wazonie stoją białe i czerwone tulipany. Białych tulipanów jest 20, a czerwone stanowią 60% wszystkich tulipanów.

Uzupełnij poniższe zdania:

W wazonie jest A / B czerwonych tulipanów.

A . 15             B. 30  

Czerwonych tulipanów jest o C / D więcej niż białych.

C10 . 15             D. 15                  

               

Zdanie 10.

Dzidek jest 7 razy starszy od wnuka. Trzy lata temu był od niego 10 razy starszy. Za ile lat dziadek będzie 4 razy starszy od wnuka? Zapisz obliczenia.

Lekcja 3  (21.05.2020r.)    Symetria względem punktu - ćwiczenia.

 

Obejrzyjcie film załączony w linku -  symetria względem punktu.

https://www.youtube.com/watch?v=Yba3eHMt_sA

 

Wykonajcie  i wyślijcie  zadanie 4 str. 89 ćwiczenia oraz zad. 5 i 7a str. 90 ćwiczenia, 10b str. 92 ćwiczenia.

 

Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.

Zdanie 11.

W domu było 0,5 kg miodu gryczanego i 750g miodu lipowego. Przez pewien czas rodzina zużyła piątą część miodu gryczanego i trzecią część lipowego. Ile razem miodu obu rodzajów zostało?

A . 125 dag             B. 90 dag                 C. 75 dag                    D. 50 dag 

 

Zdanie 12.

Liczba a jest średnią arytmetyczną liczb 4 i 10. Ile jest równa wartość wyrażenia  a² + 1?

A . 10             B. 50                 C. 82                    D. 145  

Lekcja 4  (22.05.2020r.)    Środek symetrii figury.

Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:

  • rozpoznawać i rysować figury posiadające środek symetrii.

Każdy z Was powinien poznać:

  • pojęcie środka symetrii.
    Potrafić:
  • podać przykłady figur, które mają środek symetrii,
  • rysować figury posiadające środek symetrii,
  • wskazać środek symetrii figury,
  • wyznaczyć środek symetrii odcinka,
  • rysować figury posiadające więcej niż jeden środek symetrii,
  • podawać przykłady figur będących jednocześnie osiowo- i środkowosymetrycznymi lub mających jedną z tych cech,
  • · stosować własności figur środkowosymetrycznych w zadaniach.

 

Aby zrozumieć podany temat, należy zapoznać się z wyjaśnieniami zawartymi w załączonych linkach.

https://www.youtube.com/watch?v=FiEYbpnJ7fs

 

https://www.youtube.com/watch?v=ALHL_FBzJyk

Następnie wykorzystując uzyskane wiadomości proszę wykonać i wysłać zad. 3,4 str. 93 ćwiczenia.

Dodatkowo do wykonania i wysłania są zadania powtórzeniowe.

Zdanie 13.

Oceń prawdziwość poniższych zdań, postaw znak X przy wybranej odpowiedzi:

 

W trójkącie równoramiennym o obwodzie 30 cm jeden z boków ma długość 7 cm.

Ten trójkąt ma bok dłuższy niż 12 cm.                                                                   Prawda          Fałsz

Dwa boki tego trójkąta mają długość po 7 cm.                                                       Prawda          Fałsz

 

Zdanie 14.

W dwóch koszach było łącznie 120 piłek. Tomek przełożył 15 piłek z pierwszego kosza do drugiego i wówczas w pierwszym koszu było 2 razy więcej piłek niż w drugim. Ile piłek było początkowo w każdym z koszy. Zapisz obliczenia.