Klasa VI język polski

11.05.2020-15.05.2020 r.

 

 

1. Temat: Spotkania z naturą.

 

Na tej lekcji poćwiczysz opis obrazu i przeanalizujesz skutki urbanizacji. Obejrzyj dzieło sztuki na str. 291 w podręczniku pt. Wtargnięcie. Następnie odpowiedz na zamieszczone poniżej pytania.

Wyobraź sobie, że przenosisz się w scenerię obrazu. Opisz swoje emocje związane z sytuacją, w której się znalazłeś/łaś. Możesz rozpocząć od zdań: Jakimś cudem znalazłem/łam się…, Wzruszenie odebrało mi głos…, Ogarnęła mnie tęsknota… Opis wyślij do sprawdzenia.

 

 

2. Temat: Problemy z dziedziczeniem świata.

 

Wymień trzy cechy komiksu. Następnie przeczytaj fragment komiksu ze str. 298 w podręczniku. Zastanów się, dlaczego Calvin chce odmówić dziedziczenia świata.

Wyobraź sobie, że w okolicy twojego zamieszkania wycięto duży obszar lasu, który był twoim ulubionym miejscem spacerów i zabaw. Co czujesz w związku z tą sytuacją? O co najbardziej się martwisz? Swoje przemyślenia zapisz w zeszycie.

 

 

 

3. Dwie jednostki lekcyjne.

    Temat: Jak napisać list oficjalny?

 

Zaloguj się na stronie epodreczniki i zapoznaj się z podanym tematem.  Dowiesz się, jak napisać list oficjalny. Taka informacja znajduje się również w podręczniku na str. 299. Wykonaj pol. 1, 2, 3, 4.

W zeszycie ćwiczeń wykonaj pol. 1, 2, 3 na str.142-143. Wyślij do sprawdzenia.

 

 

 

4. Temat: jak kulturalnie porozumiewać się z innymi?

 

Przeczytaj informacje z podręcznika na str. 302-303. Dowiesz się, że sposób, w jaki porozumiewamy się z innymi zależy od sytuacji komunikacyjnej. Przeczytaj, jak komunikujemy się w sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych oraz co to jest język potoczny i etykieta językowa.

W zeszycie zapisz cechy wyróżniające język mówiony i język pisany z Nowej wiadomości ze str. 304. Następnie wykonaj pol. 2 ze str.304, w którym podzielisz sformułowania pasujące do sytuacji oficjalnej i nieoficjalnej.