Lekcja 1.  (18.05.2020r.)   Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych - wprowadzenie.

Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:

- wykonywać proste rachunki pamięciowe  (dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie) na liczbach całkowitych.

Na poprzedniej lekcji poznaliście zamianę dwóch znaków będących obok siebie, na jeden.

(+)(+) = (+)            (-)(-) = (+)             (+)(-) = (-)            (-)(+) = (-) 

 

Tę samą zasadę wykorzystacie przy mnożeniu i dzieleniu liczb całkowitych.

1. Gdy mnożymy lub dzielimy dwie liczby o jednakowych znakach, wynik jest liczbą dodatnią.

(+)  · (+) = (+)            (-) · (-) = (+)            5 · 4 = 20                 (-5) · (-4)  = 20    

                                                                    20 : 5 = 4                 (-20) : (-4) = 5

2. Gdy mnożymy lub dzielimy dwie liczby o przeciwnych znakach, wynik jest liczbą ujemną.

           

(+)  · (-) = (-)            (-) · (+) = (-)            5 · (-4) = (-20)                 (-5) · 4  = (-20)

                                                                   20 :(-) 5 = (-4)                 (-20) : 4 = (-5)

3. Gdy liczbę 0 mnożymy lub dzielimy przez jakąś liczbę, w wyniku otrzymujemy 0.

                                                   5 · 0 = 0                 (-5) · 0  = 0                0 · 0  = 0

4. Gdy mnożymy więcej niż dwie liczby:

  • iloczyn lub iloraz zawierający liczby ujemne jest liczbą ujemną, kiedy liczba czynników ze znakiem minus jest nieparzysta,
  • iloczyn lub iloraz zawierający liczby ujemne jest liczbą dodatnią, kiedy liczba czynników ze znakiem minus jest parzysta.

 

Następnie obejrzyjcie film, z którego dowiecie się, jak postępować mnożąc jednocześnie kilka liczb dodatnich i ujemnych (zasada 4)

https://www.youtube.com/watch?v=GuWs5ZO3zfA

 

Tu możecie poćwiczyć wiadomości z dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb.

https://pistacja.tv/zadanie/plmat029-1-wyzwanie-dzialania-na-liczbach-calkowitych?playlist=466

 

Na koniec wykonajcie test w załączonym linku i sprawdźcie swoje umiejętności z dzisiejszej lekcji.

https://szaloneliczby.pl/mnozenie-i-dzielenie-liczb-ujemnych/

Lekcja 2.  (19.05.2020r.)    Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych - ćwiczenia.

Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:

- wykonywać proste rachunki pamięciowe  (dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie) na liczbach całkowitych.

Na tych zajęciach proszę wykonać i przesłać zadanie 1,2,3,4 str. 84 ćwiczenia oraz zad 8 str. 85 ćwiczenia.

Lekcja 3    (21.05.2020r.)     Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie liczb całkowitych - ćwiczenia.

Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:

- wykonywać proste rachunki pamięciowe na liczbach całkowitych.

Dzisiaj do wykonania i wysłania jest zadanie 6 str. 174 podręcznik oraz zad 1 i 2 zamieszczone poniżej.

 

 

Zadanie 1.

Stacja meteorologiczna zarejestrowała rankiem temperaturę (-8)°C, a wieczorem (-12)°C. Która informacja jest prawdziwa:

A. wzrosła o 4°C

B. spadła o 4°C

C. spadła o 20°C

D. wzrosła o 20°C

 

Zadanie 2.

Pani Alina miała na koncie 2148zł. Trzykrotnie wypłaciła pieniądze z konta. Za pierwszym razem wypłaciła dwa razy więcej niż za drugim i tyle samo, co za trzecim razem. Po wypłatach saldo  jej rachunku było równe (-702) zł. Jakie wypłaty zrobiła Pani Alina?

A. 350 zł, 350 zł, 700 zł

B. 980 zł, 490 zł, 980 zł

C. 1140 zł, 570 zł, 1140 zł

D. 150 zł, 300 zł, 150zł

Lekcja 4    (22.05.2020r.)     Zapisywanie wyrażeń algebraicznych.

Pamiętajcie, że po zapoznaniu się z tym tematem lekcji i wykonaniu zadań każdy z Was powinien nauczyć się bezbłędnie:

1) korzystać z nieskomplikowanych wzorów, w których występują oznaczenia literowe,

 2)opisać wzór słowami;
3) stosować oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych,

4) zapisywać proste wyrażenia algebraiczne na podstawie informacji osadzonych w kontekście praktycznym

Aby zrozumieć ten temat proszę obejrzeć załączone w linkach filmy wyjaśniające zagadnienia z tematu lekcji. Po obejrzeniu wykonajcie w zeszycie zad. 1 strona 179.

https://www.youtube.com/watch?v=Vm4FK_O1OV4

https://www.youtube.com/watch?v=8-IcAE_y5jI