05.05.2020

KLASA VII

INFORMATYKA - ZAJĘCIA ZDALNE

DZIAŁ: ALGORYTMIKA I PROGRAMOWANIE


Temat lekcji: Programowanie w języku Scratch (cz. 2).

                     Sytuacje warunkowe

                   

 

Proszę uczniów klasy VII o pobranie programu SCRATCH z następującej strony internetowej:

https://scratch.mit.edu/download i zainstalowanie na swoich komputerach. Pobranie programu dokonujemy po naciśnieciu na wskazanej stronie internetowej przycisku "pobierz bezpośrednio". Po pobraniu programu klikamy dwukrotnie na pobrany plik i następnie postępujemy zgodnie z poleceniami instalacji. Możemy również pracować w programie SCRATCH online bez instalacji na swoim komputerze. W tym celu udajemy się na stronę https://scratch.mit.edu/ i klikamy "rozpocznij tworzenie". Otworzy się online panel programu SCRATCH w którym możemy rozpocząć naszą pracę z programowaniem.


Proszę o zapoznanie się z książką od strony 143 do 144. Przypomnisz sobie co to są sytuacje warunkowe. Proszę o wykonanie ćwiczenia nr 9 i nr 10 ze strony 144. Strony z książki są dołączone w załączniku.

Do sprwdzenia prosze wysłać oba ćwiczenia.

 

Jak zapisać projekt swojego skryptu?

Klikamy w górnym lewym rogu programu na PLIK następnie ZAPISZ NA SWOIM KOMPUTERZEOtworzy się nam nowe okno, gdzie po lewej stronie wybieramy miejsce zapisu (najlepiej wybrać PULPIT aby później łatwo było odnaleźć nasz zapisany projekt), a następnie piszemy w dolnym pasku okna nazwę swojego projektu i klikamy ZAPISZ.

 

 

Tak zapisaną pracę (plik) proszę przesyłać na email: spswietajnoklasa7@wp.pl (w tytule e-mail podaj przedmiot oraz imię i nazwisko) do dnia 11.05.2020.

 

 

 

 

załączniki:


książka strona 143

książka strona 144