28.04.2020
KLASA VII
INFORMATYKA - ZAJĘCIA ZDALNE
DZIAŁ: ALGORYTMIKA I PROGRAMOWANIE
Temat lekcji: Programowanie w języku Scratch (cz. 1).
Tworzenie programu w jezyku Scratch
Powtarzanie poleceń
Zmienne i obliczenia
Proszę uczniów klasy VII o pobranie programu SCRATCH z następującej strony internetowej:
https://scratch.mit.edu/download i zainstalowanie na swoich komputerach. Pobranie programu dokonujemy po naciśnieciu na wskazanej stronie internetowej przycisku "pobierz bezpośrednio". Po pobraniu programu klikamy dwukrotnie na pobrany plik i następnie postępujemy zgodnie z poleceniami instalacji. Możemy również pracować w programie SCRATCH online bez instalacji na swoim komputerze. W tym celu udajemy się na stronę https://scratch.mit.edu/ i klikamy "rozpocznij tworzenie". Otworzy się online panel programu SCRATCH w którym możemy rozpocząć naszą pracę z programowaniem.
Na dzisiejszej lekcji zaczynamy programowanie w języku Scratch. Proszę o zapoznanie się z książką od strony 136 do 142. Przypomnisz sobie jak tworzy się skrypty w programie Scratch oraz co to są pętle i zmienne. Proszę o wykonanie ćwiczenia nr 1 i nr 2 ze strony 138 (ćwiczenie nr 2 wynika z ćwiczenia nr 1) oraz ćwiczenie nr 3 i nr 4 ze strony 139 (to samo dotyczy ćwiczenia nr 4). Następnie zapoznaj się z tematem "zmienne i obliczenia" i wykonaj ćwiczenie nr 6 i nr 7 ze strony 141.
Do sprwdzenia prosze wysłać ćwiczenie nr 2, nr 4 oraz nr 7.
Jak zapisać projekt swojego skryptu?
Klikamy w górnym lewym rogu programu na PLIK następnie ZAPISZ NA SWOIM KOMPUTERZE. Otworzy się nam nowe okno, gdzie po lewej stronie wybieramy miejsce zapisu (najlepiej wybrać PULPIT aby później łatwo było odnaleźć nasz zapisany projekt), a następnie piszemy w dolnym pasku okna nazwę swojego projektu i klikamy ZAPISZ.
Tak zapisaną pracę (plik) proszę przesyłać na email: spswietajnoklasa7@wp.pl (w tytule e-mail podaj przedmiot oraz imię i nazwisko) do dnia 05.05.2020.
załączniki: