28.04.2020

KLASA VI

INFORMATYKA - ZAJĘCIA ZDALNE


Temat lekcji: Tworzenie gier zręcznościowych w Scratch (cz. 1).



 

Proszę uczniów klasy VI o pobranie programu SCRATCH z następującej strony internetowej: 

https://scratch.mit.edu/download  i zainstalowanie na swoich komputerach. Pobranie programu dokonujemy po naciśnieciu na wskazanej stronie internetowej przycisku "pobierz bezpośrednio". Po pobraniu programu klikamy dwukrotnie na pobrany plik i następnie postępujemy zgodnie z poleceniami instalacji. Możemy również pracować w programie SCRATCH online bez instalacji na swoim komputerze. W tym celu udajemy się na stronę https://scratch.mit.edu/ i klikamy "rozpocznij tworzenie". Otworzy się online panel programu SCRATCH w którym możemy rozpocząć naszą pracę z programowaniem.

 

Twoim zadaniem będzie napisanie w Scratchu skryptu gry zręcznościowej "Odbijanie piłeczki". Opis budowy skryptu krok po kroku został opisany na stronie:                                                                                       http://scratch-krok-po-kroku.blogspot.com/2017/01/odbijanie-pieczki-gra-zrecznosciowa.html 

oraz na stronie

http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Moduł_5 - "Gra_zręcznościowa_-_odbijanie_piłeczki"

 

 

Jak zapisać projekt swojego skryptu?

Klikamy w górnym lewym rogu programu na "PLIK" następnie "ZAPISZ NA SWOIM KOMPUTERZE". Otworzy się nam nowe okno, gdzie po lewej stronie wybieramy miejsce zapisu (najlepiej wybrać "PULPIT" aby później łatwo było odnaleźć nasz zapisany projekt), a następnie piszemy w dolnym pasku okna nazwę swojego projektu i klikamy "ZAPISZ".

 

 

 

Swoją pracę (projekt gry) proszę przesyłać na email: spswietajnoklasa6@wp.pl (w tytule e-mail podaj przedmiot oraz imię i nazwisko) do dnia 05.05.2020.