21.04.2020

KLASA VI

INFORMATYKA - ZAJĘCIA ZDALNE


Temat lekcji: Trafiony, zatopiony. Jak wyszukać podany  element w zbiorze? (cz. 2)



 

Proszę uczniów klasy VI o pobranie programu SCRATCH z następującej strony internetowej:

 

https://scratch.mit.edu/download  i zainstalowanie na swoich komputerach. Pobranie programu dokonujemy po naciśnieciu na wskazanej stronie internetowej przycisku "pobierz bezpośrednio". Po pobraniu programu klikamy dwukrotnie na pobrany plik i następnie postępujemy zgodnie z poleceniami instalacji. Możemy również pracować w programie SCRATCH online bez instalacji na swoim komputerze. W tym celu udajemy się na stronę https://scratch.mit.edu/ i klikamy "rozpocznij tworzenie". Otworzy się online panel programu SCRATCH w którym możemy rozpocząć naszą pracę z programowaniem.

 


 

Waszym zadaniem będzie dokończenie gry w programie SCRATCH, która ma polegać na porównaniu liczb. Gracz wpisuje siedem dowolnych liczb całkowitych z przedziału od 1 do 25, następnie komputer losuje siedem liczb z tego przedziału i sprawdza, ile z tych liczb znajduje się na liscie gracza. Kazda trafiona liczba to bnus dla gracza. 

W zeszłym tygodniu utworzyliście dwie listy "Podane" i "Wylosowane". Aby dokończyć projekt całej gry musicie jeszcze utworzyć listę "Trafione", co jest Waszym zadaniem na ten tydzień.

Dla łatwiejszego zrozumienia zostały dołączone strony z książki, które omawiają budowę powyższej listy "Trafione".

Po ukończniu listy "Trafione" proszę dołaczyć ją do pozostałych dwóch list "Podane" i "Wylosowane" w Scratchu i sprawdzić czy utworzona gra działa. Następnie proszę zapisać projekt w pliku Scratch.

 

 

Swoją pracę (projekt gry) proszę przesyłać na email: spswietajnoklasa6@wp.pl (w tytule e-mail podaj przedmiot oraz imię i nazwisko) do dnia 28.04.2020.

 


 

załączniki:

  

książka strony 84-85