Grupa 0B (4-5-6 latki)

Witam Państwa!

Na początku chciałam podziękować wszystkim za współpracę i  wyrozumiałość. Jestem Państwu ogromnie wdzięczna za sprawne przesłanie prac dzieci. Oczywiście wszystkie prace są bardzo ciekawe i kreatywne. Na kolejny tydzień „zdalnego nauczania” (12.04.2021r. – 16.04.2021r.) przygotowałam dzieciaczkom kilka zabaw do wykonania. Wszystkie zabawy wykonujemy na miarę możliwości dzieci oraz Państwa ( dziecko 4-5 letnie w skupieniu wytrzymuje ok 10-15 minut). Zamieszczone zabawy można wykonać  w domu.

Wychowawca: Justyna Predko

 

Zaczynamy przygodę:  zadania dla 4 latków: 

1.Zabawy ruchowe:

Kwiaty rosną, kwiaty więdną:

Dziecko na hasło: Kwiaty więdną – wykonuje przysiad 

na hasło: Kwiaty rosną – powoli prostuje się do pozycji stojącej.

2.Bocian – zabawa z elementami równowagi.

Dziecko chodzi,  trzymając ręce wyciągnięte w boki i wysoko unosząc kolana.

Na hasło: Kle, kle – dziecko staje na jednej nodze i naśladuje klekot bociana.

Zabawę powtarzamy kilka razy, zwracając uwagę na to, aby dziecko zmieniało nogi.

3.Narysuj ilustrację do tekstu:

Tulipan –  Po cichu, ale wesoło Narysuj czerwone koło. Kreska w prawo, kreska w lewo, Czubek taki jak ma drzewo. Pod tą główką – kółko małe Na zielono obwiedź całe. Zapamiętaj też, że wiosną Tulipany prosto rosną. I że kwiatek to nie zwierz –  Z lewej liść i z prawej też! Popraw listek, popraw płatek. Już na kartce kwitnie kwiatek!

4.Zagadki - dzieci zgadują:

- Powrócił do nas z dalekiej  strony, ma długie nogi i dziób czerwony – (bocian)

- Mała zielona, mieszka  w stawie? – (żaba).

- Nosi dom na swoim grzbiecie – (ślimak).

Zabawa: Dzieci naśladują ruchy: żaby i bociana (2x).

5 latki:

Temat tygodnia: Tajemnice komputerów i robotów.

1.            Pokazanie dzieciom urządzeń domowych: czajnik, telewizor, telefon, odkurzacz, pralka, lodówka, suszarka – wspólne opisanie do czego służą te urządzenia?

2.Wykonanie karty pracy:

•Połącz ze sobą ilustracje, których nazwy zaczynają się tą samą głoską -polecenie 2 strona 3

•Pokoloruj rysunki. Nazwij zwierzęta i postacie. Podkreśl właściwy obrazek - polecenie 1 i 2 strona 5

•Który dom robota jest najszerszy? polecenie 1 strona 7

3.Rodzic czyta wiersz Halo! Kto mówi? –

Halo! Kto mówi? – Halo, halo! Czy jest Krycha? – A kto mówi? – Ja! Nie słychać? – Krysia śpi… jest środek nocy. – Eee… kwadransik po północy… Nigdy nie śpię o tej porze, Więc i Krycha spać nie może! To co, mogę z nią pogadać? Halo! Czy rozmawiasz przez komórkę, czy słuchawkę masz ze sznurkiem, czy do kumpla dzwonisz z budki, by pogadać pół minutki, czy wygodnie siedzisz w domku i obdzwaniasz tłum znajomków – najpierw przedstaw się. Koniecznie! Bo (choć brzmi to niedorzecznie) trudniej poznać cię po głosie niż po uszach lub po nosie.

Dzieci mogą udzielić odpowiedzi na  pytania: Jak oceniacie zachowanie osoby, która dzwoniła do Krysi? Czego nie zrobiła osoba, która dzwoniła? Dlaczego tak ważne jest, aby się przedstawić, kiedy do kogoś dzwonimy? Kiedy zadzwonił telefon? Czy wypada dzwonić do kogoś w środku nocy? Co zrobić, jeśli sprawa jest naprawdę pilna i nie można z nią zaczekać do rana?

Źródło: Agnieszka Frączek, Dobre obyczaje, czyli w lekkim tonie o bon tonie, Arkady, Warszawa 2008, s. 18–19.

Dla chętnych:

  1. Proszę o zapoznanie dzieci z przysłowiem : Kwiecień- plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata.  Dzieci mogą się zastanowić: jaką pogodę może przeplatać wiosenny miesiąc. Zadaniem dzieci jest narysowanie lub namalowanie  symboli (dzielimy kartkę na dwie części) pogody letniej  np. deszcz, grad, burza, mgła;  pogody zimowej np. śnieg chmury, mróz.
  2. Polecenie 1 strona 59: Rysuj po śladzie… oraz wystukaj rytm, wymawiając nazwy obrazkówZabawa całej grupy:
  3. Proszę przypomnieć dzieciom słowa piosenki: „Głowa, ramiona, kolana, pięty”.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

 

Życzę miłej zabawy!