KLASA V

18.05.2020


INFORMATYKA - ZAJĘCIA ZDALNE

DZIAŁ: PROGRAMOWANIE. WIĘCEJ FUNKCJI PROGRAMU SCRATCH. 


 

Temat lekcji: O rysowaniu w programie Scratch (cz. 1)

 

Proszę uczniów klasy V o pobranie programu SCRATCH z następującej strony internetowej: 

https://scratch.mit.edu/download i zainstalowanie na swoich komputerach. Pobranie programu dokonujemy po naciśnieciu na wskazanej stronie internetowej przycisku "pobierz bezpośrednio". Po pobraniu programu klikamy dwukrotnie na pobrany plik i następnie postępujemy zgodnie z poleceniami instalacji. Możemy również pracować w programie SCRATCH online bez instalacji na swoim komputerze. W tym celu udajemy się na stronę https://scratch.mit.edu/ i klikamy "rozpocznij tworzenie". Otworzy się online panel programu SCRATCH w którym możemy rozpocząć naszą pracę z programowaniem.

 

Już wiesz, jak tworzyć w programie Scratch proste animacje i gry. Teraz nauczysz się w nim rysować. Podczas pracy użyjesz zarówno znanych ci już bloków, jak i zupełnie nowych.

Podczas pracy:

  1. dowiesz się, które bloki można wykorzystać do rysowania
  2. narysujesz kwadrat
Przeczytaj wiadomości zawarte w książce na stronach od 49 do 51. Wykonaj projekt skryptu odpowiadającego za rysowanie kwadratu i prześlij go na e-mail klasowy do sprawdzenia na ocenę.

Jak zapisać projekt swojego skryptu?

Klikamy w górnym lewym rogu programu na "PLIK" następnie "ZAPISZ NA SWOIM KOMPUTERZE"Otworzy się nam nowe okno, gdzie po lewej stronie wybieramy miejsce zapisu (najlepiej wybrać "PULPIT" aby później łatwo było odnaleźć nasz zapisany projekt), a następnie piszemy w dolnym pasku okna nazwę swojego projektu i klikamy "ZAPISZ".

 

 

Tak zapisaną pracę (plik) proszę przesyłać na email: spswietajnoklasa5@wp.pl (w tytule e-mail podaj przedmiot oraz imię i nazwisko) do dnia 25.05.2020.



załączniki:

książka strona 49

książka strony 50-51