Przyroda klasa IV

18.05.2020


Temat: Poznajemy formy terenu.  – temat zapisz w zeszycie.

Cele lekcji:

Rozpoznawanie głównych form terenu w najbliższej okolicy.

1. Ukształtowanie terenu to jeden z elementów, który decyduje o rodzajach

krajobrazu. Składają się na nie formy terenu wypukłe, wklęsłe i równiny.

Przepisz to do zeszytu jako punkt 1.

2. Formy terenu:

a) wypukłe (wzniesienia)

pagórki- do 50 m wysokości

wzgórza- nie przekraczają 300 m wysokości

góry- wzniesienia powyżej 300 m wysokości

b) wklęsłe (zagłębienia)

Doliny- podłużne zagłębienia terenu, w których często płyną rzeki

Kotliny- zagłębienia terenu otoczone niemal z każdej strony wzniesieniami.

Równiny- to rozległe tereny przeważnie płaskie lub lekko pofalowane.

Przepisz teraz to do zeszytu jako punkt 2 :)

3. Teraz otwórz podręcznik na stronie 141.- zapoznaj się z budową wzniesienia na fotografii.

4. Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 88

a)  Zaczynamy od zadania 1

b)  Następnie zadanie 2 oraz 3.

5. Obejrzyj filmy https://www.youtube.com/watch?v=BEn0h7YAapw i https://www.youtube.com/watch?v=Vwao5TiliW8 i na ich podstawie wykonaj zadania 4 i 5 strona 89.

6. Jako dodatkową pracę proponuję stworzyć przy pomocy plasteliny, masy solnej lub gliny „Unikalny krajobraz”. Możesz skorzystać z instrukcji w podręczniku na stronie 143.

Życzę powodzenia!! Uśmiech

 

 

 

 

20.05.2020


Temat: Czy wszystkie skały są twarde? – temat zapisujemy w zeszycie.

 

Cel lekcji:

Poznanie rodzajów skał oraz budowy i procesu powstawania gleby.

1. Podczas dzisiejszej lekcji dowiecie się czy wszystkie skały są twarde? Pomoże Ci w tym film „Przyroda klasa 4 – temat 3 dział 6”  https://www.youtube.com/watch?v=Wt-6puQbYfE

2. Na podstawie obejrzanego filmu i wiadomości zawartych w podręczniku odpowiedz na pytania w zeszycie:

a)  Co to są minerały?

b)  Jak dzielimy skały?

3. Wykonaj zadanie 1 na stronie 90 – pomocny będzie film https://www.youtube.com/watch?v=og0rMIrNVEY

4. Następnie wykonaj zadanie 2 i 3 strona 91. Możesz wykorzystać podane przeze mnie filmiki i wiadomości zamieszczone w podręczniku na stronie 146. Możesz też skorzystać ze słowniczka na końcu podręcznika (strony od 205 – 209)

5. Drogi rodzicu,

Wykonane ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń chciałabym zobaczyć. Zrób proszę zdjęcie lub skan wykonanej strony i przyślij proszę na adres mailowy klasy 4Uśmiech