Przyroda klasa IV
18.05.2020
Temat: Poznajemy formy terenu. – temat zapisz w zeszycie.
Cele lekcji:
Rozpoznawanie głównych form terenu w najbliższej okolicy.
1. Ukształtowanie terenu to jeden z elementów, który decyduje o rodzajach
krajobrazu. Składają się na nie formy terenu wypukłe, wklęsłe i równiny.
Przepisz to do zeszytu jako punkt 1.
2. Formy terenu:
a) wypukłe (wzniesienia)
pagórki- do 50 m wysokości
wzgórza- nie przekraczają 300 m wysokości
góry- wzniesienia powyżej 300 m wysokości
b) wklęsłe (zagłębienia)
Doliny- podłużne zagłębienia terenu, w których często płyną rzeki
Kotliny- zagłębienia terenu otoczone niemal z każdej strony wzniesieniami.
Równiny- to rozległe tereny przeważnie płaskie lub lekko pofalowane.
Przepisz teraz to do zeszytu jako punkt 2 :)
3. Teraz otwórz podręcznik na stronie 141.- zapoznaj się z budową wzniesienia na fotografii.
4. Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 88
a) Zaczynamy od zadania 1
b) Następnie zadanie 2 oraz 3.
5. Obejrzyj filmy https://www.youtube.com/watch?v=BEn0h7YAapw i https://www.youtube.com/watch?v=Vwao5TiliW8 i na ich podstawie wykonaj zadania 4 i 5 strona 89.
6. Jako dodatkową pracę proponuję stworzyć przy pomocy plasteliny, masy solnej lub gliny „Unikalny krajobraz”. Możesz skorzystać z instrukcji w podręczniku na stronie 143.
Życzę powodzenia!!
20.05.2020
Temat: Czy wszystkie skały są twarde? – temat zapisujemy w zeszycie.
Cel lekcji:
Poznanie rodzajów skał oraz budowy i procesu powstawania gleby.
1. Podczas dzisiejszej lekcji dowiecie się czy wszystkie skały są twarde? Pomoże Ci w tym film „Przyroda klasa 4 – temat 3 dział 6” https://www.youtube.com/watch?v=Wt-6puQbYfE
2. Na podstawie obejrzanego filmu i wiadomości zawartych w podręczniku odpowiedz na pytania w zeszycie:
a) Co to są minerały?
b) Jak dzielimy skały?
3. Wykonaj zadanie 1 na stronie 90 – pomocny będzie film https://www.youtube.com/watch?v=og0rMIrNVEY
4. Następnie wykonaj zadanie 2 i 3 strona 91. Możesz wykorzystać podane przeze mnie filmiki i wiadomości zamieszczone w podręczniku na stronie 146. Możesz też skorzystać ze słowniczka na końcu podręcznika (strony od 205 – 209)
5. Drogi rodzicu,
Wykonane ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń chciałabym zobaczyć. Zrób proszę zdjęcie lub skan wykonanej strony i przyślij proszę na adres mailowy klasy 4