KLASA V

Dziewczyny

20.04.2020



Topic: Present Simple or Present Continuons – ćwiczenia utrwalające.

1. Na podstawie wiadomości z poprzedniej lekcji uzupełnij karty pracy i wyślij mi z nich zdjęcie. Obejrzyj także Lou’s grammar J https://www.youtube.com/watch?v=jYzgTqWqU3Q

https://www.e-ang.pl/test,75,Present-Simple-Present-Continuous.html

http://e-angielski.net/present-simple-i-present-continuous/

2. Powtórz sobie również słownictwo z poprzednich lekcji.

https://quizlet.com/pl/417710298/unit-6-tv-programmes-and-films-flash-cards/

https://quizlet.com/pl/417710268/unit-6-hobbies-2-flash-cards/

 

 

22.04.2020



Topic: Present Simple or Present Continuons – test

1. Wykonaj test online i wyślij mi zdjęcie z jego wynikami.

https://www.e-angielski.com/quiz-present-simple-v-present-continuous

 

 

24.04.2020



Topic: Types of music – różne gatunki muzyki.

  1. Zapoznaj się ze słownictwem w ramce – Types of music – na stronie 79 i przepisz ją do zeszytu.
  2. Przeczytaj tekst w zadaniu 1 na stronie 72 w podręczniku.
  3. Poćwicz słownictwo https://quizlet.com/pl/417710423/unit-6-classical-music-flash-cards/
  4. Wykonaj zadanie 1 na stronie 48 w zeszycie ćwiczeń a dla chętnych zadanie 3 na stronie 72 w podręczniku (wykonaj w zeszycie).

W razie pytań jesteśmy w kontakcieUśmiechUśmiech

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

 

 

 

 

 

Chłopcy


 

Temat 1: Is he helping you?

Wypisz do zeszytu z zadania 1 str. 72 podręcznik rodzaje muzyki. Podkreśl te, które lubisz najbardziej.

Przeczytaj krótki tekst z zadania 1 . Możesz sobie pomóc translatorem. O jakim budynku jest mowa w tym tekście? Napisz w j.polskim.

Zrób w zeszycie zad. 1 extra str. 73 podręcznik.

W ćwiczeniach zrób zadanie 1 unit 6 lesson 3.

PowodzeniaUśmiech

 

 

Temat 2: Ćwiczenia w układaniu pytań w czasie present simple i present continuous.

Pamiętasz jak tworzyliśmy pytania w tych czasach? Jeżeli nie, wróć do lekcji z zeszłego tygodnia.

Present simple   Do you like pop music?  Does she like pop music?

Present continuous Is he going to the school?  Are they playing football? Am I watching tv?

Pamietasz szczegółowe słówka pytające what, when, where, what time. Ich miejsce jest na początku pytania. What time do you get up?   Where are you going?

Zrób w zeszycie zad. 2 extra podręcznik str. 73. a z ćwiczeń zad. 2 unit 6 lesson 3.

Zwróć uwagę w jakim czasie PS czy PC ma być pytanie. Popatrz na określenia czasu lub częstotliwości np.now,every day i dobierz odpowiednią konstrukcję.

Pamiętaj! PS używamy, gdy mówimy o rutynowych, powtarzających się czynnościach. PC gdy mówimy o czynnościach w chwili mówienia lub przyszłych.

PowodzeniaUśmiech

 

 

Temat 3: Podawanie godziny.

Przypomnij sobie pisownię liczebników w zakresie 20. Wypisz je do zeszytu.

Pamiętacie jak okreslaliśmy godziny?

10.00 - ten o’clock

9.10 - ten past nine

11.30 - half past eleven

9.45 - quarter to ten  quarter –kwadrans-15 minut

Napisz w zeszycie następujące godziny : 10.30, 3.20, 8.00, 4.45. Pamiętaj am. przed południem  pm. po południu. Zrób w ćwiczeniach zad. 1 unit 6 lesson 4.

PowodzeniaUśmiech

Rada Uśmiech Nie rób 3 lekcji w jeden dzień. Rób tyko 1 lekcję dziennie, wtedy lepiej ci się utrwali i będziesz dłużej pamiętać.