KLASA V
Dziewczyny
20.04.2020
Topic: Present Simple or Present Continuons – ćwiczenia utrwalające.
1. Na podstawie wiadomości z poprzedniej lekcji uzupełnij karty pracy i wyślij mi z nich zdjęcie. Obejrzyj także Lou’s grammar J https://www.youtube.com/watch?v=jYzgTqWqU3Q
https://www.e-ang.pl/test,75,Present-Simple-Present-Continuous.html
http://e-angielski.net/present-simple-i-present-continuous/
2. Powtórz sobie również słownictwo z poprzednich lekcji.
https://quizlet.com/pl/417710298/unit-6-tv-programmes-and-films-flash-cards/
https://quizlet.com/pl/417710268/unit-6-hobbies-2-flash-cards/
22.04.2020
Topic: Present Simple or Present Continuons – test
1. Wykonaj test online i wyślij mi zdjęcie z jego wynikami.
https://www.e-angielski.com/quiz-present-simple-v-present-continuous
24.04.2020
Topic: Types of music – różne gatunki muzyki.
- Zapoznaj się ze słownictwem w ramce – Types of music – na stronie 79 i przepisz ją do zeszytu.
- Przeczytaj tekst w zadaniu 1 na stronie 72 w podręczniku.
- Poćwicz słownictwo https://quizlet.com/pl/417710423/unit-6-classical-music-flash-cards/
- Wykonaj zadanie 1 na stronie 48 w zeszycie ćwiczeń a dla chętnych zadanie 3 na stronie 72 w podręczniku (wykonaj w zeszycie).
W razie pytań jesteśmy w kontakcie
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Chłopcy
Temat 1: Is he helping you?
Wypisz do zeszytu z zadania 1 str. 72 podręcznik rodzaje muzyki. Podkreśl te, które lubisz najbardziej.
Przeczytaj krótki tekst z zadania 1 . Możesz sobie pomóc translatorem. O jakim budynku jest mowa w tym tekście? Napisz w j.polskim.
Zrób w zeszycie zad. 1 extra str. 73 podręcznik.
W ćwiczeniach zrób zadanie 1 unit 6 lesson 3.
Powodzenia
Temat 2: Ćwiczenia w układaniu pytań w czasie present simple i present continuous.
Pamiętasz jak tworzyliśmy pytania w tych czasach? Jeżeli nie, wróć do lekcji z zeszłego tygodnia.
Present simple Do you like pop music? Does she like pop music?
Present continuous Is he going to the school? Are they playing football? Am I watching tv?
Pamietasz szczegółowe słówka pytające what, when, where, what time. Ich miejsce jest na początku pytania. What time do you get up? Where are you going?
Zrób w zeszycie zad. 2 extra podręcznik str. 73. a z ćwiczeń zad. 2 unit 6 lesson 3.
Zwróć uwagę w jakim czasie PS czy PC ma być pytanie. Popatrz na określenia czasu lub częstotliwości np.now,every day i dobierz odpowiednią konstrukcję.
Pamiętaj! PS używamy, gdy mówimy o rutynowych, powtarzających się czynnościach. PC gdy mówimy o czynnościach w chwili mówienia lub przyszłych.
Powodzenia
Temat 3: Podawanie godziny.
Przypomnij sobie pisownię liczebników w zakresie 20. Wypisz je do zeszytu.
Pamiętacie jak okreslaliśmy godziny?
10.00 - ten o’clock
9.10 - ten past nine
11.30 - half past eleven
9.45 - quarter to ten quarter –kwadrans-15 minut
Napisz w zeszycie następujące godziny : 10.30, 3.20, 8.00, 4.45. Pamiętaj am. przed południem pm. po południu. Zrób w ćwiczeniach zad. 1 unit 6 lesson 4.
Powodzenia
Rada Nie rób 3 lekcji w jeden dzień. Rób tyko 1 lekcję dziennie, wtedy lepiej ci się utrwali i będziesz dłużej pamiętać.