06.04.2020
KLASA IV
INFORMATYKA - ZAJĘCIA ZDALNE
Temat lekcji: Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch? cz. 2
Proszę uczniów klasy IV o pobranie programu SCRATCH z następującej strony internetowej:
https://scratch.mit.edu/download i zainstalowanie na swoich komputerach. Pobranie programu dokonujemy po naciśnieciu na wskazanej stronie internetowej przycisku "pobierz bezpośrednio". Po pobraniu programu klikamy dwukrotnie na pobrany plik i następnie postępujemy zgodnie z poleceniami instalacji. Możemy również pracować w programie SCRATCH online bez instalacji na swoim komputerze. W tym celu udajemy się na stronę https://scratch.mit.edu/ i klikamy "rozpocznij tworzenie". Otworzy się online panel programu SCRATCH w którym możemy rozpocząć naszą pracę z programowaniem.
Utwórz w programie Scratch grę sprawdzającą znajomość dodawania. Zmodyfikuj program z poprzedniego tygodnia dotyczący mnożenia (iloczynu), aby stworzyć grę, w której gracz ma obliczyć sumę (wynik dodawania) dwóch wylosowanych liczb z zakresu od 1 do 100. Użyj zmiennych liczba1, liczba2, iloczyn, Twoje punkty. Za każdą poprawną odpowiedź gracz ma otrzymać 1 punkt, a za każdą błędną tracić 1 punkt. Gracz ma odpowiedzieć na 10 pytań.
Dla łatwiejszego zrozumienia została dołączona karta pracy ucznia wyjaśniająca działenie skryptu do zadania.
Jak zapisać projekt swojego skryptu?
Klikamy w górnym lewym rogu programu na PLIK następnie ZAPISZ NA SWOIM KOMPUTERZE. Otworzy się nam nowe okno, gdzie po lewej stronie wybieramy miejsce zapisu (najlepiej wybrać PULPIT aby później łatwo było odnaleźć nasz zapisany projekt), a następnie piszemy w dolnym pasku okna nazwę swojego projektu i klikamy ZAPISZ.
Tak zapisaną pracę (plik) proszę przesyłać na email: spswietajnoklasa4@wp.pl (w tytule e-mail podaj przedmiot oraz imię i nazwisko) do dnia 20.04.2020.
załączniki: