Świętajno, dn. 3 września 2024 r.

 

 

Drogie Dzieci!

 

         Mam nadzieję, że uśmiechnięci, wypoczęci i pełni motywacji do nauki wracacie do szkoły w nowym roku szkolnym. Praca z Wami daje mi wiele radości i satysfakcji, dlatego bardzo cieszę się z tego, że niezmiennie będę mogła przyczyniać się do kształtowania Waszych kompetencji językowych oraz zadbać o wyposażenie Was w wiadomości i umiejętności umożliwiające komunikowanie się w języku polskim w sposób poprawny i zrozumiały.

        Dzisiaj (we wtorek) macie w planie zajęć dwie godziny języka polskiego. Proponuję zatem, żebyście w ramach tego czasu ozdobili pierwszą stronę Waszego zeszytu. Zdobienia muszą jednak mieć coś wspólnego z jedną z lektur przeczytanych w klasie czwartej. Innymi słowy, zainspirujcie się wybraną książką. Jeśli nie macie pomysłu i chcecie odświeżyć sobie pamięć, to sięgnijcie do swoich lekturowników. Tam z pewnością znajdziecie wiele inspiracji.

       Na drugiej stronie zeszytu proszę zapisać (bez podawania definicji) opracowane w minionym roku zagadnienia z języka polskiego, które zapamiętaliście, np.: czasownik, zdanie oznajmujące, wyrażenie przyimkowe, głoska, baśń itd. Możecie w tym celu skorzystać ze swoich zeszytów z klasy czwartej. Po powrocie do szkoły sprawdzimy, komu udało się zanotować największą liczbę terminów. Podkreślcie te zagadnienia, których nie rozumiecie i chcielibyście, żeby zostały ponownie wyjaśnione.

         Mam nadzieję, że doskonale poradzicie sobie z wykonaniem powyższych próśb. Życzę Wam owocnej pracy.

 

 

                                                                                                                           Pozdrawiam serdecznie

                                                                                                                           Marta Jeżewska

 

 

 

PS

W moim liście, który właśnie przeczytaliście, pojawiły się trudne słowa, których możecie jeszcze nie rozumieć. Sprawdźcie zatem ich znaczenie w słowniku. Przypominam, że możecie skorzystać ze słownika w wersji elektronicznej (www.sjp.pl).